סקר דעת הקהל- מי הפוליטיקאי של השנה? מקום שלישי: כרמל שאמה הכהן עם ניקוד של 6.4. מקום שני: ראובן ריבלין עם 6.5. מקום ראשון: שלי יחימוביץ’ עם ניקוד של 7.5.

הדירוג הכולל: מקום שלישי: ראובן ריבלין וכרמל שאמה הכהן עם ניקוד של 5.0. במקום השני: זאב אלקין עם ניקוד של 6.5. במקום הראשון: שלי יחימוביץ’ עם ניקוד של 7.2.

אטילה שומפלבי: אנחנו רצים עכשיו לסקר שבו אתם קבעתם מי הפוליטיקאים של השנה שלכם. מנחם לזר מחברת פאנלס פוליטיקס, הב לנו את התוצאות.

מנחם: שלום אטילה. אם כן, לסיכום שנת תשע”ב בדקנו במי בוחרים הישראלים כאנשי השנה בכנסת ובממשלה. ראינו בחודשים האחרונים כיצד מתגבשת לה נבחרת של מובילים הן מקרב חברי הכנסת, הן מקרב חברי הממשלה, ורצינו לראות האם יהיו שינויים כאשר אנחנו שואלים את הנסקרים שלנו מיהו איש השנה שלכם בפוליטיקה הישראלית. ובכן בסקר שנערך על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מצאנו שהישראלים לא מחליפים סוסים מנצחים, אבל הפער בין המקום הראשון לאלה שאחריו גדל הפעם וגדל בצורה משמעותית.

נתחיל עם חברי הכנסת. במקום השלישי אנחנו מוצאים את ח”כ כרמל שאמה הכהן, יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת שמקבל ציון של 6.4 בסולם של 1 עד 10. במקום השני בפער מזערי בלבד נמצא יו”ר הכנסת ראובן ריבלין עם ציון של 6.5 בסולם של 1 עד 10. ובמקום הראשון, בהפרש ניכר מהאחרים, אשת השנה בכנסת לדעת הישראלים, יו”ר העבודה ח”כ שלי יחימוביץ’ עם ציון גבוה במיוחד של 7.5.

יואב קרקובסקי: חה”כ המובילה בפוליטיקה הישראלית בשנה הזאת. נבחרה לפני 11 חודשים לעמוד בראש מפלגת העבודה. היא למעשה ראש האופוזיציה כבר הרבה מאוד זמן גם אם היא לא בתפקיד און אופיס- שלי יחימוביץ’ במקום הראשון…

זרמון: כמובן שבמקום הראשון, זאת שעושה את ההבדל הגדול ומראה איך אפשר לכבוש גם את המפלגה וגם את האופוזיציה, שלי. וגם את הציבור. שלי יחימוביץ’ ללא ספק.

סנדר: וכמובן לא אפתיע- ח”כ שלי יחימוביץ’. עם כל הכבוד לכולנו, האישה הזאתי היא, ודיברנו על זה, כן אלטרנטיבה, לא אלטרנטיבה, היא בדרך לשם…

אטילה שומפלבי: ובמקום הראשון, אני לא הולך להפתיע אף אחד, אני אומר שלי יחימוביץ’, יו”ר מפלגת העבודה. גם כבשה, גם מובילה, גם בולטת, גם הקפיצה את המנדטים של מפלגת העבודה.

התוצאות הסופיות: שקלול התוצאות כולן עם הסקר ומה ששמעתם כאן באולפן, ח”כים: מקום שלישי- ריבלין וכרמל שאמה הכהן. מקום שני- אלקין, יו”ר הקואליציה. ובמקום הראשון – לא מפתיע, יו”ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ’, חזקה בכל פרמטר שבדקנו.

 

תאריך פרסום:19/09/2012