היו”ר המשותף של החוג הגאה במפלגת העבודה, דן סלייפר, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לחקור את חבר מועצת העיר יעקב הלפרין, שציטט פסוקים הומופוביים מהתורה. “גם אם מדובר ציטוט מהתורה – זו עדיין קריאה לרצח”. מזכ”ל מפלגת העבודה, חיליק בר: “קוראים פה להרוג הומואים – כמו באיראן”. הלפרין בתגובה: “אם למישהו יש טענות – שיפנה ישירות לקדוש ברוך הוא”
דני זאק, mako
16.5.12

קהילת הלהט”ב בירושלים כבר התרגלה, במובן מסוים, לדברי הסתה, קשים ככל שיהיו. גם תושבי ירושלים רגילים לגילויי שנאה שנשמעים בכיכר ספרא באצטלה של תורה – עוד מהימים של קריאות ה”פרוצה” של חיים מילר כלפי רוני אלוני, שהשיבה לו: “אתה הומו”. אבל נראה שבכל זאת יש מי שמתקשה להישאר שווה נפש אל מול דברי ההסתה של חבר המועצה יעקב הלפרין (יהדות התורה), בישיבת המועצה שהתקיימה לפני כשבועיים.
דן סלייפר, היו”ר המשותף לחוג הגאה במפלגת העבודה, פנה אתמול (ג’) ליועץ המשפטי הממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור חשד לעבירה פלילית בדבריו של הלפרין. מדובר בציטוטים הומופוביים מהתורה הקוראים להרוג הומואים, אותם קרא הלפרין במהלך הישיבה בה אישרה מועצת העיר, לראשונה בהיסטוריה, תקציב על סך מאתיים אלף שקל לבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות.

לראשונה ראש העירייה גינה את ההסתה בחריפות
מנכ”לית הבית הפתוח, אלינור סידי, ציינה במכתב פתוח לקהילה לאחר הישיבה: “הישיבה הייתה קשה וכואבת. היא לא עברה על מי מנוחות, ועל אף הסוף השמח שלה, עדיין, כאב והשפלה היו מנת חלקנו. שוב נעשה שימוש ציני בדבר תורה וביהדות על מנת לתרץ הומופוביה ולקרוא לפגיעה פיזית בחברי וחברות קהילת הלהט”ב, ושוב נשמעו דברי הסתה בכיכר ספרא”.
עם זאת, סידי ציינה לטובה את ראש העירייה, ניר ברקת, שכן בפעם הראשונה בהיסטוריה, היושב על כיסא ראש העירייה בכיכר ספרא גינה בחריפות את ההסתה ההומופובית. “ראש העיר ציין כי על אף שמותר להקריא מפרשת השבוע באולם המועצה, הוא אינו מוכן שמילים אלו ישמשו לקריאה בפגיעה באנשים ובתושבים, ואני שמחה מאד על הגינוי החד-משמעי”, אמרה.

סלייפר, ירושלמי במקור, שהודיע לאחרונה על כוונתו להתמודד בפריימריס של העבודה לכנסת, החליט לפנות לווינשטיין, בעצה אחת עם מזכ”ל מפלגת העבודה, חיליק בר, המשמש גם חבר מועצת העיר ירושלים וכן עם ניצב בדימוס משה מזרחי, שמתכוון להתמודד גם הוא בפריימריס של העבודה.

“לא למדו דבר מהפיגוע בברנוער ופיגוע הדקירה במצעד בירושלים”
“קריאה לרצח, גם אם מקורה ציטוט פסוקים מהתורה היא עדיין קריאה לרצח”, אמר סלייפר. “כך היה בחקירת הרבנים שכתבו את ‘תורת המלך’ וכך צריך להיות במקרה זה. הגבולות של חופש הביטוי הינם ברורים והסתה לרצח הינו גבול בל יעבור. לו אני הייתי מצטט אישים מן העבר הקוראים לרצח יהודים, האם גם כן הייתי יכול להתחמק מעונש באמירה כי מדובר בציטוט ותו לא?
“נראה כי הרב הלפרין לא למד דבר מהפיגוע הנורא בברנוער לפני כשלוש שנים ופיגוע הדקירה במהלך מצעד הגאווה בירושלים בשנת 2005, כי מילים יכולות להוביל למעשים. אני תקווה כי היועץ המשפטי לממשלה ייקח את הנושא ברצינות ויפעל במלוא חומרת הדין על מנת לשים אחת ולתמיד סוף להשתלחויות של מנהיגים בקהילה החרדית בקהילת הלהט”ב”.

מזכ”ל העבודה בר התייחס גם הוא לדברים: “מפלגת העבודה יוצאת כגוף אחד כנגד דברי ההסתה החמורים של חבר מועצת העיר הלפרין. לא ייתכן שבשנת 2012, בעוד נשיא ארצות הברית קורא להתיר נישואים בין בני אותו מין ומקבל תמיכה מקיר לקיר בישראל וגם לתמיכה בעולם המערבי, אצלנו נשמעים קולות הקוראים להרוג הומואים, כפי שקורה באיראן. לא נעבור על כך לסדר היום”.

הלפרין: “גם מי שלצערנו הוא הומו – הוא עדיין יהודי ואדם”
חבר מועצת העיר ירושלים, יעקב הלפרין, מסר בתגובה: “אני לא יודע מה מותר ומה אסור, אני רק יודע שאנחנו העם היהודי, וספר התנ”ך הוא של כולנו. אין מישהו שיעז לומר שאסור לקרוא פסוקים מהתורה. התורה לא מסיתה אף פעם לרצח. אין חיה כזאת. התורה רק קוראת לציין את המצוות ודרכי היהדות בצורה נכונה.
“גם כאשר הפסוק אומר: ‘מות יומת’, אז זה נמצא בידי שמיים – ואחרי התראה, לא בידי אדם. אם למישהו יש טענות, שיפנה ישירות לקדוש ברוך הוא. ובמקום לקנטר ולחפש כותרות, שיבדקו את עצמם ואת התנהגותם בציבור וחוסר חינוך לילדי ישראל שהם מקנים. אין ספק שמקרי אונס במדינת ישראל הם רבים, לצערנו. חלקם נובע מחוסר צניעות משווע, שגם אותם אנשים תורמים לו”.

ואם תשמע מישהו ברחוב, נניח, קורא לרצוח הומואים, איך תגיב?

“השם ישמור ויציל. צריך להכניס אותו לכלא למאה שנה. גם מי שלצערנו הוא הומו או כל אדם אחר הוא נשאר בגדר יהודי ואדם”.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: “הפנייה התקבלה אתמול בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, והפונה ייענה, כמקובל”.

תאריך פרסום:16/05/2012