יו”ר העבודה לשעבר עמרם מצנע הכריז הבוקר (רביעי) על הצטרפותו להתמודדות על ראשות המפלגה. מצנע אמר כי הוא משוכנע ביכולתו לחדש את אמון הציבור במפלגת העבודה ולהציג אלטרנטיבה רעיונית וערכית.

לקראת ההתמודדות, גיבש מצנע מחדש את מחנהו והחל לקיים בשבועות האחרונים פגישות עם גורמים מרכזיים במפלגה, תוך שהוא מגביר את נוכחותו בשטח המפלגתי.

“לאחר עזיבתי את הכנסת, הקדשתי את חמש השנים האחרונות לפעילות בחזית החברתית ובפריפריה”, כתב מצנע בהודעתו. “היום אני שב ומבקש את אמון חברי מפלגת העבודה. אני עושה זאת, כי המציאות במדינת ישראל ובחברה הישראלית לא מאפשרת לשבת ולהתבונן מהצד. כל מי שמאמין במדינה, חייב להתגייס לפעולה ואני החלטתי להתגייס”.

בראיון לגלי צה”ל, אמר מצנע כי בשנים האחרונות, למד להכיר “את החברה הישראלית האמיתית. אני מודע לכך שהציבור הישראלי מחפש מנהיגות אחרת, לכן החלטתי לחזור ולהתמודד על ראשות העבודה”.

באחרונה התגבשה אצל מצנע עמדה שלפיה הקמת מפלגת שמאל חדשה אינה אפשרות סבירה. הוא חוזר על ידי ראשי “השמאל הלאומי”, אך הבין שמפלגת העבודה בעידן שאחרי אהוד ברק היא הפלטפורמה המתאימה לשיקום השמאל. “אני מתמודד על הנהגת מפלגת העבודה, מתוך אמונה בתנועת העבודה ובערכיה. תנועה שלקחה חלק מרכזי בהקמת המדינה ואשר גם היום יש לה את היכולת להתחדש ולחזור להשפיע על מדינת ישראל ועל דרכה”, כתב מצנע.

עם הודעתו, הצטרף מצנע למירוץ צפוף על ראשות מפלגה בת 8 מנדטים בלבד. מלבדו, הודיעו כבר על התמודדותם יצחק הרצוג, שלי יחימוביץ’, עמיר פרץ ואראל מרגלית.

אתמול, מול אלפי פעילים שהגיעו לאירוע פתיחת הקמפיין שלו, הכריז פרץ שוב כי הוא רואה עצמו מועמד לתפקיד שר האוצר. לפעיליו, שרבים מהם סייעו בבחירתו לראשות העבודה ב-2005, סיפר כי לאחרונה נודע לו שלא רק אילוצים קואליציוניים מנעו מאהוד אולמרט לתת לו את תיק האוצר, אלא גם לחצים כבדים שהפעילו “עשירי הארץ” על אולמרט לבל יפקיד בפניו את תיק האוצר תוך איומים להפסיק השקעות.

מאת מזל מועלם ושירות “הארץ”, מתוך אתר הארץ מתאריך 4.5.11

תאריך פרסום:05/05/2011