חברות וחברים יקרים,

בספר שופטים י”ד, נכתב: “מֵהָאֹכֵל יָצָא מַאֲכָל וּמֵעַז יָצָא מָתוֹק”.
זוהי חידה שחד שמשון לאורחיו בחתונתו. הביטוי בעצם מסכם את סיפורו של שמשון הגיבור, אשר בגווית האריה שהרג השתכנה כוורת דבורים ושמשון רדה ממנה דבש.

הביטוי הזה, מספר את סיפור העם היהודי מראשית דרכו. מהרע יברא הטוב, מהסבל והשבר ימצא האור והשלם.

כפי שבני ישראל יצאו את מצרים, בה היו עבדים, חצו את המדבר ארבעים שנה והגיעו לארץ אבות, כך היהודים בגלות, אשר חוו עלילות דם, פרעות ושואה, מצאו עצמם משוועים לשנה הבאה בירושלים. התפילה הפכה למעשה והשורדים וניצולי השואה, עברו כברת דרך ותלאות בעלייתם לאדמת אבות.

בה’ באייר תש”ח, הקמת מדינה ליהודים, לא הייתה עוד תפילה, הייתה זו מציאות בהתהוות.

בשבוע שעבר ציינו את יום האבל של עם היהודי באשר הוא, על קורבנות השואה, שנטבחו ונרצחו בדם קר, על ידי מכונת הריגה, היורה באמתלה אידיאולוגית לא אנושית, רק משום היותם יהודים. יהי זכרם ברוך.

היום אנו מציינים את יום הזיכרון לגיבורים, חללי צה”ל ומערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. אנו זוכרים ומתייחדים היום עם זכרם של כל אלו אשר נפלו על חרבם, תוך שליחות אמיצה להגן על אזרחי ישראל. יהי זכרם ברוך.

אנו מציינים היום את המעבר מימי אבל אלו ליום העצמאות המשמח, ולא בכדי.

“וּמֵעַז יָצָא מָתוֹק” – אנו, החיים במדינת ישראל כיום, אנו הנצר וההוכחה, שאת עם ישראל לא ניתן להכריע. אנו האמירה, שהעם היהודי נמצא פה בזכות ולא בחסד. הזכות שלנו לחיות כאן היום חתומה בדם הנופלים והקרבנות. את החיים שבנינו כאן, את עצמאותנו, אנו חבים להם.

יום העצמאות מסמל, לא רק את היום בו הוכרזה מדינת ישראל, אלא גם מהווה סמל לאחדותנו כעם וכחברה ולשאיפה ליצור חברה פלורליסטית, שוויונית, דמוקרטית וסולידארית. השאיפה ליצור חברת מופת.

בהזדמנות זו ברצוני לאחל, בשמי ובשם מפלגת העבודה, שנדע רק אושר, גאווה ונחת. יום עצמאות שמח!

שלכם בברכת חברים,

חיליק בר

מזכ”ל המפלגה

תאריך פרסום:09/05/2011