פורסם ב”ynet”
20.11.12

התשובה הצינית לשיר ההלל לנתניהו. יום אחרי שראש הממשלה זכה לתשבוחות חריגות בטקס לזכר נספי אסון הכרמל, במליאת הכנסת היה היום (ג’) מי שפיאר אותו אף יותר.
“אני עומד כאן לפניכם, בחיל ורעדה, אוחזת בי התרגשות רבה ואם יורשה לי גם צמרמורת קלה, ולכן ברשותכם מכובדיי אקרא את דבריי מן הכתב”, פתח ח”כ איתן כבל את דבריו במליאה. “כששמעתי את הסופרלטיבים האדירים נפקחו אוזניי ואורו עיניי, לפתע פתאום הבנתי שכל אשר אמרתי עד היום בגנותו של ראש הממשלה הינם דברי שטות והבל. אדוני ראש הממשלה אני מתנצל בפניך. סלח לי, מחל לי, כפר על חטאיי”, הוא ביקש בסרקזם.

“חשוב לי להוסיף על הדברים שנאמרו אתמול ולומר לך, אדוני הרם, הבנתי שאין כמוך, אתה גדול, אתה גיבור, אתה מדהים, שרירי, חזק, רגיש, אתה רחום וחנון נושא חסד לאלפים”, המשיך כבל. “שיערך שחור ושופע, אתה מכדרר מהר יותר ממסי, אתה קופץ גבוה יותר מג’ורדן, אתה מאמן מבריק מגווארדיולה, אתה חוזה המדינה, אתה מקים המדינה, אתה שמש העמים”.

ובתוך ההתרגשות הזו, אמר עוד חבר הכנסת, “אני מתכוון להניח עוד היום הצעת חוק על שולחנה של הכנסת, מעתה ועד לדיראון עולם יוכרז יום ה-1 באפריל כיום הודיה לפאר את שמך, להלל ולקלס את הוד מעלתך. אוהבים אותך ראש ממשלתנו, אוהבים אותך ראש ממשלתנו, אוהבים אותך ראש ממשלתנו”.

חברו לסיעה, יצחק (בוז’י) הרצוג, דיבר קצת יותר ברצינות על העניין, שאותו הגדיר “מביש בצורה בלתי רגילה.
אירוע שבו לקחו חלק משפחות שעברו אסון הנורא מכול, משפחות שאת חלקן אני מכיר באופן אישי. צריך לומר שהמשפחות לא באו לחשוב ולדבר על ראש הממשלה, אלא על יקיריהן. מה שקרה אתמול היה חסר טעם, גס רוח והעיד בעיקר על יוהרה.

“התנהגות ראש הממשלה וכל מי שארגן מטעמו את הטקס והנחייתו היה פשוט מביך ומביש”, טען הרצוג. “אנחנו כבר יודעים שהכי קל להאשים הש”ג. אך בסוף, מישהו נתן הוראה מגבוה, היה זה מסע יחצנות פלסטי, בלתי נסבל באירוע שניסו ליצור בו הנצחה ראויה. אני מצפה שראש הממשלה יתנצל וגם אנשיו, ושלא יפיל את התיק על אחרים”.

תאריך פרסום:20/12/2011