ח”כים נוכחים (לפי סדר ישיבה) :  מרב מיכאלי, ציפי לבני, מיקי רוזנטל, זוהיר בהלול, יעל כהן פארן, איל בן ראובן, איתן ברושי,יואל חסון, נחמן שי, קסניה סבטלובה.

דברי פתיחה :

יו”ר סיעת המחנה הציוני, ח”כ מרב מיכאלי:

“צהריים טובים, אתמול התפרסם תזכיר החוק מטעם שרת המשפטים שבו המשלה מודיעה באופן פורמלי שהיא מעל החוק, יהיה חוק אחד לאזרחיות ולאזרחים וחוק אחד לממשלה. השרים ימנו את היועצות והיועצים המשפטיים שאמורים לודא שהם שומרים על החוק. זה מסוכן ברמה שאולי רק אתן ואתם מבינים עד כמה. היום בוועדת הכנסת שוב יו”ר ועדת הכנסת אמר שלא משנה להם מה היעוץ המשפטי אומר הוא רק עוד גורם ואינו קובע מה קורה כאן. הקביעות של הקואליציה נעשות יותר ויותר פרסונליות תוך התעלמות בוטה מהחוק, מהתקנון ומהכללים. יותר דברים נקבעים בלי להתייעץ עם כל סיעות הבית. כל סיעות האופוזיציה פנו ליו”ר הכנסת בבקשה להיפגש איתו מיד עם שובו בשביל לדרוש ממנו לעשות את מה שתפקידו מחייב אותו, לשמור על הבית הזה שיהיה כזה שמייצג את כל אזרחי ואזרחיות ישראל ולא רק את מי שקיש, ביטן, חזן ,סמוטריץ’ או נתניהו בוחרים לייצג”.

יו”ר התנועה, ח”כ ציפי לבני:

“חוק הג’ובים ליועצים משפטיים נולד מכך שהבית היהודי מריח את חולשת נתניהו; מאחלת בהצלחה למפלגת העבודה מחר, רק מחנה גדול ייצור תקווה מחודש

חוזרת מכנס אונסקו, שם יצאתי בבירור נגד ההחלטות האנטי ישראליות. אבל להיות ישראלי שמאמין בישראל יהודית דמוקרטית זה לחטוף כל יום עוד מכה על הראש מהממשלה. ואחרי הכניעה למפלגות החרדיות, ביטול פשרת הכותל והגיור, אחרי חוק הג’ובים – יש את חוק הג’ובים ליועצים משפטיים.  כל חוק חדש שמונח היום על השולחן – מונח כי השותפים הקואליציונים הטבעיים מריחים את חולשתו של ראש הממשלה

במקום שומרי סף שמגינים על הציבור מפני שלטון מושחת – יהיו שומרי שר שיאפשרו לו לעשות מה שהוא רוצה. זאת תנועת מלקחיים של הבית היהודי ונתניהו. אלה רוצים יועצים כנועים לאישור מאחזים לא חוקיים והעברות כספים מתחת לשולחן – ונתניהו רוצה עצימת עיניים מול התנהלותו האישית.

רוצה לאחל בהצלחה בבחירות במפלגת העבודה מחר. לא סוד שאני מקדמת ביציאה לציבור כמחנה גדול  שהמחנה הציוני חלק מרכזי ממנו ושהמועמד לראשות הממשלה יבחר בפריימריס פתוחים על ידי ציבור התומכים – ולא רק על ידי חברי מפלגת העבודה. המחנה הגדול הוא מה שיצר את התקווה בבחירות האחרונות, זה מה שייצור את התקווה הפעם. לכן הבחירות מחר שישפיעו על עתיד המחנה הציוני כולו ועתיד המחנה שלנו בבחירות

סדר יום הישיבה :

דיון בהצעות חוק שעל סדר היום השבועי, נושאים נוספים”.

דיון:

הישיבה נפתחה בדבריו של יו”ר התאחדות הסטודנטים שהסביר כי מחר מתקיים יום הסטודנט הלאומי, וההתאחדות בחרה לייסד את דוח מצב הצעירים. הדוח עוסק בשלל תחומי החיים של הצעירים, בעולם התעסוקה של צעירים, בתחבורה ציבורית וכו’. נציגה נוספת מההתאחדות הסבירה כי המטרה הייתה לקחת סוגיות שרלוונטיות לצעירים ולהגיש אותן לממשלה אחת לשנה. אקדמיה, תעסוקה, מוביליות חברתית ועוד. המטרה היא לשקף לחברי הכנסת והממשלה איך הדברים נראים בשטח ואיך לוקחים את מה שרשום שמיישמים לכדי שינוי. אין מדיניות סדורה היום לגבי מעמד צעירים וזהו פלח אוכלוסיה גבוה. הדבר היעקרי בדוח זה שבישראל אין מדיניות עבור צעירים, עובדה אשר תוצג גם בישיבת הממשלה. נציג נוסף הסביר כי אחת הנקודות היותר כואבות מהסקרים היא שגילו כי 73 אחוזים מהצעירים לא מתפקדים למפלגות, ו-60 אחוז הצהירו כי אינם סומכים על הממשלה שתקיים החלטות נכונות וצריך לראות איך הממשלה תתן יותר מקום לצעירים כדי להחזיר להם את אמון. כמו כן 85 אחוז לא מאמינים שהם יכולים לשנות משהו במדיניות הממשלה. ח”כ מרב מיכאלי אמרה כי יש לה הצעת חוק שקשורה למתן אפשרות לסטודנטים להצביע במקום בו לומדים, ועדת הבחירות הביאה כבר את ההצעה הזאת והיא עברה קריאה ראשונה אבל היא תקועה. ח”כ יואל חסון אמר כי אחת הרעות החולות לגבי צעירים בחברה הוא שאוניברסיטאות ומכללות בצורה קבועה מדירות את המערכת הפוליטית בתוכה. זאת חולשה שלנו שלא נלחמנו על זה ונתנו לאוניברסיטאות על קדושת האקדמיה לסכל ולהרוג פעולה פוליטית אמיתית. ח”כ מרב מיכאלי הסבירה כי את הצעת אי האמון יציגו ח”כ ציפי לבני וח”כ נחמן שי. עוד תתקיים שעת שאלות לשר החקלאות ומעבר לזה הוסרו כל החוקים שבמחלוקת בגלל הפריימריז. עוד אמרה כי ביום רביעי תעלה הצעת חוק בעייתית של סמוטריץ ‘ שיש להחליט מה העמדה לגביה. ח”כ מנואל טרכטנברג אמר כי הצעת החוק הינה ניסיון להשוות את מעמדם של המוסדות להשכלה גבוהה לאלה שמחוץ לקו הירוק. במועצות יש נציגים מכל מיני מוסדות גבוהים ורוצים שלצורך כך ההגדרה תחול גם על אריאל למרות שאריאל היא לא חלק מהמל”ג. הוחלט כי הסיעה תתנגד להצעת החוק. הצעת חוק נוספת אשר נדונה הינה הצעת החוק של ח”כ יעקב פרי מיש עתיד העוסקת בקיצור זמני התנגדויות לבניה. ח”כ יעל כהן פארן אמרה כי חושבת שצריך להתנגד, היום המקום היחיד שיש לציבור להגיב לתכניות זה בהתנגדויות ולקצר עוד יותר זה למעשה מצמצם את מעורבות הציבור. אחד הנימוקים זה שההתנגדויות מהוות גורם מעכב וזה לא נכון. ח”כ מיקי רוזנטל אמר כי צריך להבחין בין תב”אות לתכניות אחרות ספציפיות לבית מסויים. בדרך כלל רוב הדיירים מתנגדים ולוקחי עורכי דין וברוב המקרים דוחים אותם כי לא יודעים למה הם מתנגדים. אם ממנים חוקר אנשים מהשורה יכלו להעזר בחוקר, דבר שני, התמשכות הזמנים של הבנייה בישראל היא לא סבירה והצעת החוק אומרת שגם 45 יום זה מספיק להגשת התנגדות אם. ח”כ יעל כהן פארן ענתה כי חושבת שזה יצמצם את המרחב הציבורי להביע דעה בסוף הציבור שלוקח לו זמן להתעורר זה יצמצם אותו. הנושא פה הוא תכניות גדולות וההצעה לא מציעה הבחנה בין סוגי תכניות. בנוסף יש מיתוס שהתנגדויות מעכבות את הבניה וזה לא נכון. הוחלט כי הסיעה תתנגד.

נושאים נוספים שעלו:

ח”כ מרב מיכאלי הסבירה כי בהמשך לדבריו של ראש עיירת מעלות שלמה בוחבוט בעניין הרפואה בצפון ניסחנו הצעת חוק סיעתית וביקשה מחברי הכנסת לחתום עליה. כמו כן אמרה כי תוגש עוד הוצעה בהובלת ח”כ סתיו שפיר לגבי התכנית המובטחת לחיזוק הצפון.

תאריך פרסום:07/09/2017