שלי בראיון ל”לילה כלכלי” בערוץ 10:

שלי שלום

שלום שרון

תשמעי אין מה לעשות, מדינת רווחה זה הדבר הכי פחות מעניין את הישראלים עכשיו, עושה רושם, לפחות מגן יבנה דרומה. לך זה לא טוב.

טוב, הדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה לתקן מראיין אבל הימור זה בטח לא.

זה אסטרטגיה, בואי נגיד ככה

לא, גם זה לא אסטרטגיה. זאת אמונה זו השקפת עולם, זו אידאולוגיה. והאסטרטגיה הכי טובה זה לדבוק במה שאתה מאמין ובמה שחשוב לך.

אבל זה נורא מסובך כשיורים בלי הפסקה באיזור הדרום וכשאת מבינה שהכל עכשיו הולך ומתמקד בנושא הביטחוני

מדינת ישראל היא באמת מדינה קטנה מוקפת אויבים, אם נשתמש בקלישאה הנכונה הזאת וסוגיות ביטחוניות תמיד עומדות לפתחנו וגם אתגרים מדיניים. והשקפת העולם שלי גורסת שבצד אתגרים מדיניים ומאמצים ביטחוניים, אתה חייב שתהיה לך חברה חזקה, גם את כל הדברים שמרכיבים את חיינו כמו שביטחון מרכיב את חיינו.

אבל זה גורם לך למחשבות לשנות אסטרטגיה מבחינת הקמפיין, התכנים, המסרים וכו’ או שאת אומרת לי, כל עוד אנחנו לא נכנסים כאן לפעולה ארוכה, אין סיבה באמת?

טוב, השאלה שלך מראה שאתה ממש לא עוקב אחריי בשבע השנים שלי בפוליטיקה

אני משתדל עד כמה שאני יכול וכמה שאני מספיק אבל אני מודה שאני לא רק עסוק בך כל היום

קודם כל, זה לא בסדר, כי אתה מחמיץ. אבל תראה, אידאולוגיה זה לא גרביים. אתה לא מסתכל החוצה ומשנה את השקפת העולם שלך בגלל אירועים חיצוניים. והשקפת העולם שלי גורסת, למשל, העובדה שיש לנו צבא חזק שמסוגל באמת לתת מענה מוחץ, לחסל ארכי-טרוריסט ששולח טרוריסטים לפעולה בפעולה נקודתית מתוחכמת להפליא. ממה זה נובע? זה נובע מזה שהייתה לנו במשך שנים כאן מערכת חינוך לתפארת שייצרה אנשים אינטליגנטיים

כן, אבל זה לא השיח עכשיו. עכשיו כולם מדברים על האם צריך לצאת לפעולה רחבה, כן או לא ולא מדברים על יוקר המחיה לא מחיר הקוטג’ לא מחיר הדירות וכו’.

אני חלוקה עליך שרון, אני חושב שאתה פשוט שוגה… גם אתה בתוך עמך חי. גם כשנוחתים טילים צריך ללכת לקנות במכולת ולהתפרנס. אין כאן תחרות. זה לא שתי אג’נדות שהולכות מכות אחת עם השנייה. הקיום שלנו כאן הוא קיום מורכב. והחוסן של הצבא נובע גם מהעובדה, גם מהאינטלקט והסוגה העלית של החיילים שלנו שהוא תוצאה של חברה חזקה וגם מתחושת סולידריות, ערבות הדדית, ידיעה שהמדינה דואגת לך ואתה דואג למדינה, כל הדברים האלה הם הבסיס לביטחון שלנו ממש כמו נשק משוכלל שאנחנו קונים בכספי הסיוע האמריקאי.

בסיטואציה כמו עכשיו, היית יוצאת לפעולה רחבה כבר אתמול? או שאת אומרת – טוב שאנחנו ממתינים ונותנים לזה סיכוי מדיני כלשהו

ראשית, צה”ל מגיב וטוב שהוא מגיב ויש לנו יכולת להגיב. אבל פעולה קרקעית רחבה כמו שיש כבר כאלה שקוראים לעשות אותה, למרות ש-4 שנים לא עשינו אותה גם בסיטואציה דומה, אני חושבת שזה לא נכון לעשות את זה חודשיים לפני בחירות. צריך לעשות את זה בקונצנזוס ובהסכמה, אם צריך אחרי בחירות ובוודאי לא 5 ימים אחרי שנבחר נשיא בארצות הברית.

ואם ימשך הטפטוף, זה כבר לא טפטוף, זה גשם של טילים על יישובי הדרום, את אומרת שבגלל הבחירות צריך לחכות עם זה?

לא, אני אומרת שארבע שנים, בטפטופים דומים ובעוצמות דומות, צריך לומר, לזכות הממשלה הזאת, היא נהגה איפוק. אין סיבה לשנות את האסטרטגיה חודשיים לפני בחירות.

יו”ר מפלגת העבודה, תודה שבאת אלינו

תודה, שרון. לילה טוב.

תאריך פרסום:14/11/2012