פורסם ב”TheMarker”
12.12.11
בזמן נאומו של ראש הממשלה בוועידה כלכלית של עיתון “גלובס”, חברי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה מקיימים משמרת מחאה מול מלון דיוויד אינטרקונטיננטל. חברי המשמרת אשר מחופשים לראש הממשלה, מפגינים מחוץ לוועידה ומבצעים תספורות לעוברים ושבים – בתקווה שזו תהיה התספורת היחידה שתעבור על הציבור הישראלי ללא התייחסותו.

מיכל בירן יו”ר המשמרת הצעירה התייחסה להפגנה ואמרה: “נוצר כאן מצב אבסורדי, שכשאדם גונב חפיסת שוקולד בסופר תוגש נגדו תלונה במשטרה ובצדק, אולם כשבעלי ההון עושים תספורת וגוזלים מיליונים רבים מכיסו של הציבור, אז הכל מותר והחוק היחיד שקובע הוא חוקי הג’ונגל של השוק החופשי. אני קוראת לרה”מ להפסיק את מדיניותו הקפיטליסטית הבלתי מרוסנת ולהגן על ציבור החוסכים במדינת ישראל”.

עשרות פעילים במשמרת נושאים שלטים, תופים ומגאפונים ושרים: “במקום לעניים נותנים לעשירים – הם מבזבזים את המסים, איזה ממשלה של מושחתים”. וגם “לביבי שלי 3 דירות, 3 דירות לביבי שלי”. עוד קוראים הפעילים במקום כי “תשובה ונתניהו רגילים לגלח את הציבור בלי חשבון – היום התמונה משתנה”.

גם עמיר שוורץ מדרור ישראל, תנועה חברתית גדולה ששייכת לפורום לצדק חברתי, אמר כי “בקיץ האחרון התקיימה המחאה החברתית הגדולה ביותר מאז קום המדינה וראש הממשלה מתעלם וממשיך בדרכו הקפיטליסטית. לאחרונה אף החליטו כמה טייקונים לגלח את החובות שלהם לציבור והממשלה שותקת. האשמה לא מופנית כלפי הטייקונים, הם לוקחים את מה שנותנים להם – האחריות כולה היא על ראש הממשלה – ביבי נתניהו”.

תאריך פרסום:12/12/2011