“אין אלטרנטיבה אחרת. יש מפלגות טרנד, יש מפלגות אופנה – בסוף הקרב הוא בין הליכוד לבין מפלגת העבודה, שתי מפלגות אידיאולוגיות – יש שם השקפת עולם, מהופכת לשלנו, לנו יש את האלטרנטיבה הערכית והשלטונית גם יחד. לקראת האתגר הזה, כולכם חייבים להרתם, כי היום אנחנו בסוג אחר של פוליטיקה”
22.4.12

יו”ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ’, בדברי הסיכום של הועידה האידיאולוגית: “אנחנו האלטרנטיבה היחידה במפה הפוליטית”.

“שמעתי היום דברים מעמיקים, חכמים, הייתי עדה לויכוחים קשים אבל מנומקים היטב. ראיתי אכפתיות אותנטית למצב החברה הישראלית. דברים יצאו אל הלב וחדרו אל הלב והיו מובנים בתפיסת עולם מגובשת. היום, כשעברתי בין השולחנות הרגשתי את העובדה שאנחנו קבוצה גדולה מאוד, אנחנו במרכז, בליבה של השיח הציבורי. אתם חוד החנית. זו תחושה מופלאה וזה בסיס נפלא לעבודה משותפת.
מה שקרה כאן הפוך לחלוטין מנשף המסכות שאנחנו רואים בפוליטיקה.

אתם לא מושפעים מטרנד, כי יש לכם השקפת עולם אמיתית, מנומקת, שנבנתה שכבה על גבי שכבה. גם ברגעים שמתווכחים אתנו ומאשימים אותנו בהאשמות, גם כשהאמת שלנו היא לא כל כך פופולארית – אנחנו צריכים לדבוק בה. הכוח הוא גם לספוג ביקורת וגם לא להיות באופנה. סדר יום סוציאל דמוקרטי הוא סדר יום לא פשוט להסברה בציבור. הוא לא פשוט כי הוא לא נשען על שנאה, הוא לא נשען על הטיעון של “תתנו לי ותקחו מהם”. בבסיס סדר יום סוציאל דמוקרטי זה ההיפך מלשלוח יד איש באחיו – יש רצון אמיתי לכונן אתוס משותף לכולם, דבק מלכד, עולם ערכים משותף – קוראים לזה ציונות, סוציאל דמוקרטיה, וזה מתרגם לאלף ואחד פרטים שאתם יוצקים אליהם תוכן – אחריות המדינה לאזרחים, סולידריות, ערבות הדדית, גם פרטים כמו שינוי שיטת מיסוי, כמו כבוד האדם העובד וחירותו, שהוא משימה ראשונה במעלה, כי גם אם יכון שלום כולל במזרח התיכון ואנשים ירוויחו 20 ש”ח וארבע אגורות לשעה ויחיו חיים של השרדות בלבד – אז החזון הציוני נפגם.

אלו לא מילים סתם – יש לזה משמעות עמוקה מאוד. עלינו מוטלת החובה לצקת את המשמעות הזו, להוביל את השיח הזה. נמצאים כאן אנשים המסוגלים להוביל את המשימה הזו. הודות לעובדה שהשיח של העבודה הוא אמיתי ועמוק, והודות לעובדה שקרה לנו נס והמילים שלכם והאמונות מתלכדים עם רצונות האנשים בישראל, אנחנו עומדים עכשיו בפני הזדמנות פוליטית יוצאת דופן. בתחילת הדרך דברתי על הצורך לשקם את המפלגה, אחר כך דברת י על הצורך שמפלגת העבודה תהיה המפלגה השניה בגודלה והראשונה בגוש – כל הדברים האלה קרו וכעת אנחנו האלטרנטיבה היחידה במפה הפוליטית.
אין אלטרנטיבה אחרת. יש מפלגות טרנד, יש מפלגות אופנה – בסוף הקרב הוא בין הליכוד לבין מפלגת העבודה, שתי מפלגות אידיאולוגיות – יש שם השקפת עולם, מהופכת לשלנו, לנו יש את האלטרנטיבה הערכית והשלטונית גם יחד. לקראת האתגר הזה, כולכם חייבים להרתם, כי היום אנחנו בסוג אחר של פוליטיקה.

עכשיו תורכם, עכשיו תורו של הציבור – לא עוד ציבור אדיש שלא לוקח חלק במהלכים הפוליטיים, לא עוד ציבור שקץ במערכת הפוליטית – ציבור שהוא חלק מהמערכת הפוליטית ומאלץ את הפוליטיקאים לנהוג לפי השקפתו שלו.
אני חושבת על כולכם, איזה כוח יש לכם בסביבה החברתית שלכם, במשפחה שלכם, כל אחד מכם הוא מנהיג. ואצטט את פואד: “אני רוצה שכל אחד מכם יתנהג כאילו הוא יו”ר מפלגת העבודה”, על כל העול ועל כל האתגר והקשיים הכרוכים בכך, ויפלס את הדרך הזו. אם כולנו נעשה את זה, כל אחד עם הכלים שעומדים לרשותו, יש לנו סיכוי סביר להפיל את ממשלת נתניהו.
בהצלחה לכולנו וקדימה לעבודה”.

תאריך פרסום:24/04/2012