ועידת מפלגת העבודה תכונס ביום ג’ הקרוב, ה-30 באוקטובר, כדי לדון ולאשר את תקנון הפריימריס לחברי הכנסת. החיזוק הצפוי בכוחה של העבודה והגידול המשמעותי הצפוי במספר חברי הכנסת, יאפשר הרחבת הרשימה הארצית  ומתן הבטחת ייצוג למגזרים ולמחוזות השונים במקומות ריאליים, אשר גם הם יבחרו בשיטה ארצית.

יחימוביץ’: “רשימת העבודה לכנסת תהיה ערכית ואטרקטיבית, ותיבחר באופן הדמוקרטי ביותר כך שתתן ביטוי לרחשי לבו של הציבור. לא יתאפשר יותר מצב שבו אדם ישוריין בלי להיבחר כלל, או במספר קולות זעום, ואחר כך גם יקח את המנדט שלו ויערוק. המתמודדים יבקשו מכלל חברי המפלגה את אמונם, וגם נציגי הקבוצות השונות ישובצו בהבטחת ייצוג ולא ישוריינו ע”י קבוצותיהם. ברור לי שזהו מהלך לא פשוט, והוא מעורר תרעומת בקרב כאלה שהתרגלו לקבל מושב בכנסת בלי להתאמץ ובלי להתכתב עם הציבור, אך מה שעומד לנגד עיניי הוא להבטיח שרשימתה של מפלגת העבודה תהיה החזקה ביותר בבחירות הקרובות ותבטא את העובדה שהתמיכה הציבורית במפלגת העבודה רק הולכת ומתעצמת מיום ליום, שאיפה שכל חברי ומצביעי העבודה שהצלחתה חשובה להם – שותפים לה”.

בין היתר יובטח ייצוג לקבוצות השונות, לא בשריון, אלא בהבטחת ייצוג, כך ש”כולם בוחרים את כולם”, במקומות ריאליים:

נשים (שתיים בכל עשירייה, בנוסף ולא כולל יחימוביץ’ עצמה, שעמדה על כך שהעובדה שהיא אשה לא תחשב לצורך הבטחת יצוג לנשים)- מקומות 5, 9, 14, 19 24, 29 ו-34, 36.

מושבים וקיבוצים – מקומות 17 ו-25.

ערבים ודרוזים –  מקומות 18 ו-26.

עולים – מקום 20.

שכונות – מקום 21.

שרון שומרון – מקום 22.

מרכז – מקום 23.

דן – מקום 27.

נגב ודרום- מקום 28.

חיפה – מקום 30.

תל אביב- מקום 33.

ירושלים- מקום 31.

הועידה צפויה להחליט ולאשר על מועד הפריימריז לחברי הכנסת ב-27 בנובמבר או במועד סמוך.

בפני הועידה, שתכונס לראשונה מאז נבחרה, תובא הצעת החלטה לפיה מי שהורשע בעבירות אשר באופיין הן עבירות קלון או מתחום טוהר המידות, לא יוכל להבחר לכל כהונה מטעם העבודה – מציר ועידה או חבר מועצת סניף ועד חבר כנסת. בעבודה מתכוונים להיות מחמירים עוד יותר ממה שמחייב החוק לגבי חברי כנסת, ולהאריך ל-13 שנים ממועד ההרשעה את האיסור על ההתמודדות.

בעבודה מתכוונים לבצע בחירות ממוחשבות, הדומות במתכונתן הטכנית לפריימריז שמקיים הליכוד.

הועידה, שבה צפויים להשתתף כ-2000 איש, תופרד לשני חלקים. החלק הראשון יהיה טקס לציון מלאת 17 שנים לרצח רה”מ ויו”ר מפלגת העבודה, יצחק רבין ז”ל, ובו תישא דבריו נכדתו של רבין, נועה בן ארצי. חלקה השני של הועידה יוקדש להערכות בבחירות.

כשעה לפני תחילת הועידה יוצבו בכניסה לביתן 10 עשרות דוכנים של מתמודדים לרשימת הכנסת.

הועידה תתקיים בביתן  10 בגני התערוכה בתל אביב, ביום ג’, ה-30 באוקטובר, החל משעה 18:00.

לסדר היום המפורט של הועידה הכנסו לאתר המפלגה.

שימו לב, כל סעיפי התקנון, כולל התאריך, טעונים אישור ועידה.

תאריך פרסום:25/10/2012