אלי לוי, תת-אלוף (מיל.)

דברים בערב הדלקת נרות חנוכה,
יום רביעי, כ”ו בכסלו תשע”ב, 21 בדצמבר 2011

בדקות הקרובות אבחן את את הקורה במדינה, בסביבתנו הקרובה ובסביבה הבינ”ל.

במדינה פנימה, מתבצעים תהליכים סוציאליים הדומים ממש לתהליכים שארעו בשנות השלושים בגרמניה, בנוסף, מובאת ארצה השיטה הפוליטית הכוחנית, מבית מדרשו של ולדימיר פוטין.

המשך תהליך זה:

× ישליט בארץ טרור לאומני שימנע כל אפשרות להתארגנות חופשית, לביטוי חופשי והצגת דיעה שאינה מזוהה עם הכת השלטת.
× במקביל התגבשות ריכוזיות משקית בעלת שיא עולמי, ושליטת בעלי ההון והאינטרסים שלהם תוך הכתבה לפוליטיקאים הקנויים בידיהם.
× ובנוסף, קיטוב סוציאלי קיצוני, יחד עם יצירת המון כנוע, ועושה דברם של בעלי הכוח.
× הקצנה וכפיה דתית עד כדי איום על עתידה של המדינה.

בסביבתנו המדינית הקרובה:
× החזקת תושבי המדינה כבני ערובה בידי בריוני השטחים וברוניהם הפוליטיים, יחד עם המשך הזרמת מיליארדים לעוכרי ישראל אלה, בצורה סמויה ובלתי שקופה מתקציבי המדינה.
× היחס לפלשתינים. בעטיה של “זכות אבות” על הארץ כולה, משטר דיכוי, גזל אדמות, ובדרג הממשלתי חוסר נכונות מוחלט להידבר עם הפלשתינים.
× הפלשתינים מצדם, הרשות הפלשתינאית והחמאס כאחד, עדין מסרבים להכיר בעצם זכות קיומה של ישראל ככזו, ורצונם לחסלה, אם לא להשמיד את כל אוכלוסייתה. דבר המחייב מחשבה שפויה ושיקול דעת לייצוב המצב.

בסביבתנו הבי”ל: תוצאת המדיניות הנלוזה של ממשלת ישראל מחד, והחתרנות הפלשתינית מאידך גיסא, היא דה-לגיטימציה של מדינת ישראל בעולם, בידודה הבי”ל, והבאתנו למצב בו במקרה חרום ההסתברות של גיבוי ועזרה מבחוץ הם בסימן שאלה.
ועוד לא מניתי את האיום האיראני, שגם אתו חייבים לבוא חשבון ובאופן שפוי.

ובסכום: קשה להרע את מעמדנו עוד יותר, וכמו שחג החנוכה הוא תוצאת מעשה, תוצאת התקוממות עממית מול איומים סביב, כך גם היום הגיעה שעת המעשה. הגוף היחידי המסוגל להביא לידי מו”מ עם הפלשתינים, ולהתמודד עם המצב היא מפלגה סוציאל-דמוקרטית אמיתית וכנה.

אנו, שהמדינה יקרה לנו, חייבים להתארגן ולהתמודד מול הגל השחור. ראשית עלינו להביא את המפלגה למצב שפעולה זו, והיא בלבד יהיה ענינה, יש ליצור מנהיגות נאותה למפלגה שתהיה מסוגלת להרים את נס מרד החנוכה החדש ולקרוא לדגל את עשרות אלפי האזרחים אנשי “הרוב הדומם” המחכה לקריאה. זה יקרה אם, ורק, אם חברי סניפי המפלגה יתחילו בעבודתם מלמטה בסניפים, תוך קריאת תגר על הנהגת המפלגה.

הבה נפסיק, כל אחד ואחד, לשבת ללא מעש, נתחיל להתארגן ולעשות מעשה.

חג שמח.

תאריך פרסום:29/12/2011