ח”כים נוכחים:  יואל חסון, אבי גבאי, ציפי לבני, יצחק הרצוג, מרב מיכאלי, שלי יחימוביץ’, חיליק בר, איתן ברושי, קסניה סבטלובה, יוסי יונה, סתיו שפיר, מיקי רוזנטל, עמיר פרץ, עמר בר לב, רויטל סוויד, זוהיר בהלול, מיכל בירן, נחמן שי, יעל כהן פארן, איילת נחמיאס ורבין, איתן כבל, לאה פדידה, סאלח סעד.

דברי פתיחה :

יו”ר סיעת המחנה הציוני, ח”כ יואל חסון:

״הדמוקרטיה נתונה תחת מתקפת חוקים הנגועים במקארתיזם ובפופליזם.

אך יש רק חוק אחד שהכנסת הזו חייבת לחוקק עכשיו, ואנחנו כבר מקיימים מגעים עם גורמים בקואליציה כדי לתאם את המועד הנכון ביותר להגיש אותו: החוק לפיזורה של הכנסת העשרים והליכה לבחירות.

במושב החורף שנפתח נשמע הרבה נאומים נחושים על ביטחון והישגים של הממשלה, אבל אל תטעו באווירה החגיגית הזאת, זו קואליציה באווירת סוף קורס עם סדר עדיפויות ברור – פוליטיקה לפני טובת אזרחי ישראל.

מה שמריח כמו מושב בחירות יהיה מושב של בחירות”.

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי:

“בונים אלטרנטיבה שלטונית. לא נהיה צוות התגובות של הליכוד.

אבא שלי לימד אותי שמשתיל שנשתל עקום, לעולם ייצא עץ עקום. לצערי, כך אני רואה את המושב הקרוב. מושב עקום שמתחיל ברצף חוקים והצהרות של הקואליציה, שאין קשר ביניהם לבין החיים האמיתיים שלנו. הכל סביב המטרה העליונה של להיבחר מחדש.

עוסקים בראש הממשלה ובחסינות שלו, באמצעות חוק הגבינה הצרפתית. בהורדת אחוז החסימה שיאפשר לשמר קואליציה עתידית. בלהקים ועדות חקירה לעמותות. עוסקים בפילוג והסתה.

לא נהיה צוות התגובות של הליכוד. אנחנו בונים אלטרנטיבה שלטונית. אנחנו נתמקד במשותף, במאחד, בחקיקה שהציבור ירגיש את תוצאותיה באיכות חייו ובביטחונו ובהכנת תכניות מעשיות ליום שאחרי. אנחנו נהיה בכל מקום שהממשלה הזו לא נמצאת, והיא לא נמצאת. פשוט ממשלה נוכחת נפקדת.

אני זוכר היטב את האחריות העליונה שלנו להיות אלטרנטיבה לשלטון הנוכחי ונעסוק בזה, יום יום, כאן במשכן ומחוצה לו.

אני מאחל לכל חברות וחברי הכנסת המצוינים שלנו בהצלחה רבה”.

יו”ר התנועה, ח”כ ציפי לבני:

“ננהל במושב הזה את המאבק על הדרך שלנו כי בבחירות הציבור יצטרך לבחור בין שתי דרכים שונות. אנחנו מייצגים את חזון המדינה היהודית – הממשלה מיצגת את חזון ארץ ישראל השלמה על חשבון המדינה היהודית.

מגילת העצמאות שיקפה רגע של אחדות בעם היהודי כולו סביב חזון משותף:

ישראל היא מדינת העם היהודי עם שיוויון לכל אזרחיה. כשהממשלה תצביע השבוע נגד חוק הלאום שלנו היא תצביע נגד מגילת העצמאות ובעד פוליטיקה של פלגנות ועריצות. זאת לא תהיה הצבעה נגדנו אלא נגד אזרחי המדינה כולם

המתקפה המשולבת על היועץ המשפטי לממשלה ובתי המשפט היא לא משילות אלא חיבור של אידיאולוגיה משיחית, שחיתות אישית והיעדר איזונים ובלמים – חיבור הרסני לישראל, לשלטון החוק ולמוסדות שבבסיס הדמוקרטיה.

תפקידנו להראות לאזרחי המדינה שדרכנו טובה יותר לישראל”.

סדר יום הישיבה :

דיון בהצעות חוק שעל סדר היום השבועי, נושאים נוספים.

דיון:

 ח”כ יואל חסון פתח ואמר כי במידה ולחבר כנסת יש בעיה לגבי העמדות הוא מתבקש לשלוח מראש לפי הנוהל הרגיל. בנוסף אמר, כי מבקש מחברי הכנסת לצאת מהמליאה בזמן הצבעה בה קיבלו אישור לא להצביע עם כל הסיעה, ולא להישאר ולהצביע עמדה הפוכה.במידה ולמישהו יש ציפור נפש שלא יכנס להצביע, רוצים להציג עמדה אחידה של כל הסיעה. בהמשך פירט לגבי הצעות החוק אשר על סדר היום ואמר כי לגבי הצעת חוק ניירות ערך (תיקון מס’ 66) עמדת הסיעה תהיה בעד, הצעת חוק הסדרים במשק המדינה- עמדת הסיעה תהיה בעד, והצעת חוק הכניסה לישראל שמשמעותה הוא קיום הנחיית בג”ץ להפיכת תקנות לשעת חירום לחקיקה ראשית- עמדת הסיעה תהיה בעד. עוד אמר כי ביום רביעי תעלה הצעת חוק פרטית של ח”כ מיכל רוזין המבקשת לבטל את חוק הנצחת גנדי. ח”כ שלי יחימוביץ’ אמרה בתגובה כי מדובר באדם שביצע פשעים קשים כלפי כמות גדולה של אנשים ויש לתמוך בחוק. ח”כ יצחק הרצוג אמר כי צריך לציין שאנחנו בעד הנצחה של שר שנרצח אך לא צריך להנציח את המורשת. ח”כ קסניה סבטלובה הוסיפה כי היא סבורה שיש לטעון שאנחנו נגד החוק אך בעד חקיקת חוק חדש אשר יתמקד בהנצחת הרצח בלבד. בהמשך הישיבה ציין ח”כ יואל חסון כי ביום שלישי בשעה 10:00 יגיע ראש הממשלה לישיבה מיוחדת בוועדת העליה והקליטה לציון יום העליה ויש חשיבות לכך שיגיעו כמה שיותר חברי כנסת. ח”כ קסניה סבטלובה הוסיפה כי שלושה נושאים מרכזיים על סדר היום של הדיו- קצבאות זקנה, השנה נוספו רק 31 שקלים לחשבון של כל עולה, נישואים אזרחיים וכל הקשור לדת ומדינה, והעניין של גזענות. בהמשך הודיע ח”כ איתן ברושי כי ביום רביעי יעלה הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לגבי הגניבות החקלאיות, והסביר כי בנוסף לפשיעה החקלאית מדינת ישראל נמצאת במשבר מים בלתי צפוי ואנו עדים למהלך דרמתי של קיצוץ. ח”כ עמיר פרץ אמר כי צריך לחדד את העניין של מקורות המים שלא ממוצים, זאת נקודה קריטית והיא מציגה את מחדל הממשלה. בהמשך הסבירה ח”כ ציפי לבני כי ביום רביעי יעלו שתי הצעות חוק לאום הראשונה שלה והשניה של ח”כ יאיר לפיד שלקח את הצעת החוק של ח”כ בני בגין, כל אחת מהצעת החוק אומרת שהמדינה היא מדינת הלאום של העם היהודי עם שיוויון מלא בין כל האזרחים. כרגע בדיונים מסרבים להכניס את זה וחלק מהקואליציה מסרבת להצביע. עוד ציין ח”כ יואל חסון כי עמדת הסיעה לגבי הצעת חוק תאגידי מים וביוב- הנחה בתעריפי מים לבתי חולים ומקוואות תהיה נגד. ח”כ רויטל סוויד אמרה כי צרך לאמץ את ההנחה שבתי החולים לא בטוח צריכים את זה והתקציב בבתי החולים הוא מעגל סגור. ח”כ יואל חסון אמר כי הטיעון המרכזי הוא שהכסף יגיע מסעיף תקציבי אחר ושיגידו מאיפה הכסף מגיע.

נושאים נוספים שעלו:

ח”כ יואל חסון אמר כי הנושא של הנכים צפוי להפוך להצעת חוק ממשלתית, לא ידוע מתי היא תגיע בדיוק, אך כשתעלה זה ידרוש מחויבות התגייסות ונוכחות ווידוא שלא חורגים מהמתווה.

עוד אמר כי הגיעו אליו בקשות לגבי ימים מיוחדים, והיו”ר הכריע שאין חריגות מעבר לפרוטוקול.

ח”כ חיליק בר הודיעה כי ב1.11.17 יחליף את יו”ר הכנסת בישיבה המיוחדת לציון רצח רבין והנוכחות חשובה מאוד.

ח”כ רויטל סוויד הזמינה את חברי הכנסת לכינוס בנושא חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד ביום שלישי ב12:30

 

תאריך פרסום:31/10/2017