שלי על הגשת כתב אישום נגד אשתו של וינשטיין: “יש קריצה גסה לשלטון החוק, בואו נעשה סידור שלא יוגש כתב אישום נגד היועץ המשפטי לממשלה, אשתו תקח את האשמה”
העולם הבוקר, ערוץ 2
18.5.12

 

“איך זה נראה משם, מתפקיד ראש האופוזיציה?

אני הרבה זמן באופוזיציה ובעיני, וסליחה על חוסר הצניעות, הייתי ראש האופוזיציה גם קודם. ראש אופוזיציה זה לא תפקיד ממלכתי. אמנם מתלווים סימני ממלכתיות, אבל בסוף זה על מהות ותוכן, ומבחינת תוכן הצבתי לאורך כל הקנדציה הזאת אלטרנטיבה אידאולוגית לבנימין נתניהו.

אבל עכשיו קדימה עזבה את האופוזיציה ונשארתם עם בור

אתה מתכוון לחלל עצום שנפער בלב העשייה האידאולוגית… זה באמת פיאסקו בלתי נתפס בהיסטוריה הפוליטית. איך מפלגה ענקית פשוט נמחקת מעל פני האדמה. זה תהליך שלא התחיל היום, זה לא קרה בבת אחת, והמסקנה שאי אפשר לאורך ימים להריץ גוש פוליטי אם אין לה אידאולוגיה. הדבר הפשוט הזה שקוראים לו אידאולוגיה.

יש תכנית אסטרטגית לקיים אופוזיציה פעילה עם כזה מספר מועט של אנשים?

הסוגיה היא לא סוגיית המיעוט, רק לפני רגע היינו ענקיים יחד עם קדימה ולא הייתה לזה שום משמעות, קדימה לא הייתה תוספת אופוזיציונית שהעמידה אלטרנטיבה רעיונית. לכן הגודל לא קובע במקרה הזה, אם כי הוא כן מייצר נחיתות בועדות, נחיתות בכנסת, וזאת אופוזיציה מאוד מקוטבת – יש לכם מצד אחד את רע”ם-תע”ל, מצד שני את האיחוד הלאומי, אפשר כן לכנס את כל הסיעות האלה ביחד כדי למרר את החיים לקואליציה, אבל בכל זאת המטרה הראשונה שלי כמי שעומדת בראש המפלגה הגדולה באופוזיציה לייצר חיבור, תמיכה גדולה יותר ממה שיש לנו בפרלמנט.

למה ויתרת על האאודי ונשארת עם המאזדה?

האמת שלא עלה על דעתי לשניה אחת לקחת את האאודי, זה לא חלף במוחי. אני מוכרחה להודות שלא עברתי תהליך של ייסורים והתלבטות, פשוט לא הייתי נכנסת לרכב. נקודה. ישבתי עם מי שצריך לשבת ואמרו לי “אנחנו מחייבים אותך כי זה המרחב המוגן”, אמרתי – “מה תעשו לי?”.

אשת היועץ המשפטי לממשלה סופגת כתב אישום פלילי בשל העסקת עובד זר, למרות שמשק הבית משותף

אני חושבת שזה מאוד צורם, גם מבחינת שלטון החוק, יש קריצה גסה – אומרים – בואו נעשה סידור שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין לא יהיה נגדו כתב אישום, אשתו תקח את האשמה במקומו. המקרה השני, הקלאסי, של אהוד ברק ונילי פריאל, גם שם את מי חוקרים? את נילי פריאל. מעבר לכך שיש כאן משהו בלתי תקין וסוג של מעקף של שלטון החוק, יש כאן מן תזה בסיסית תרבותית כל כך קלוקלת. את השירותים שמנקה ההודי והמנקה הפיליפינית ניקו בבתיהם של ויינשטיין וברק, הם לא השתמשו בהם? הרצפה שהם דרכו בה, המנקה לא ניקתה בה? האם בעיית הניקיון בבית היא אך ורק בעייתה של בת הזוג? הרי ברור שהם ראו את העוזרים והמנקים האלה וברור שהם ראו שמדובר בהודי ופיליפיני ולא יכול להיות שהאנשים שאמונים על שמירת החוק לא שאלו את עצמם – רגע, האם הם חוקיים? האם הם לא חוקיים? משק בית משותף זה משק ששני אנשים גרים בו, עם חשבון בנק משותף ומעסיקים את אותם העובדים, אם הם שייכים למעמד סוציו-אקונומי מסוים, אני לא מקבלת את העיוורון לקיום החוק, את השלכת כל ההשפעה על ראשה של הרעיה, יש כאן תפיסה שוביניסטית מאוד חשוכה שכולם גם משלימים אותה. זה עובר בקלות שכזאת.

יש סיכוי שהמכתב יזיז משהו למישהו?

אני לא מסתפקת רק במכתב הזה, אפעל בנחרצות. יש כאן שני אנשים, שר בטחון ויועץ משפטי לממשלה, שאמורים לפעול למען קידום שלטון החוק ולא עקיפתו והסוגיה כאן היא ציבורית חשובה מאוד. אני פמיניסטית המון שנים, מדי פעם אני חושבת- נגמר הסיפור, יש שוויון, וכל פעם בא מן סיפור כזה וטופח בפרצופנו ומראה על תפיסות חשוכות. ”

 

תאריך פרסום:18/05/2012