סימוכין: 00742011
‏ירושלים,‏ י”א בכסלו, התשע”ב
‏07 דצמבר 2011

לכבוד:
מר חיים רומנו, מנכ”ל פרטנר וחברי דירקטוריון החברה
מר גיל שרון, מנכ”ל פלאפון וחברי דירקטוריון החברה
מר ניר שטרן, מנכ”ל סלקום הנכנס וחברי דירקטוריון החברה

הנדון: עצרו את פיטורי אלפי העובדים בחברות הסלולר. אחרי שמשכתם 13 מיליארד שקל דיבידנד, והרווחתם 11.8 מיליארד שקל – אין לכך כל הצדקה מוסרית וכלכלית

מכובדי,
השבוע דווח על פיטורים צפויים של כ-700 עובדים בסלקום. ידיעות אלה מצטרפות לפיטורים מתוכננים של כ-60 עובדים בפלאפון, וכ-500 עובדים לכל הפחות בפרטנר. הפיטורים יגרמו לכך שאלפי משפחות בישראל יאבדו את מטה לחמן בבת אחת, ויספגו מכה כלכלית וחברתית אנושה, כתוצאה מהתנהגותכם אשר אין לה כל הצדקה מוסרית, ואף לא הצדקה כלכלית.
מאז 2008 ועד סוף הרבעון השלישי של 2011 הצגתם במשותף רווח נקי של כ-11.8 מיליארד שקל וחילקתם דיבידנד מצטבר בגובה של 13 מיליארד שקל.* יש מעט מאוד תעשיות בישראל הנשלטות על ידי שלוש חברות בלבד, שמציגות נתונים כאלה. לעובדים שאתם מתכוונים לפטר, בבוטות, ביד בקלה ובזלזול – היתה תרומה עצומה לדו”חות הכספיים המצוינים שלכם.
למרות שהרווחים שלכם נותרו גבוהים גם ברבעון השלישי של 2011, בו רשמתם רווח נקי מצטבר של 632 מיליון שקל, אתם בוחרים לפטר עובדים, רק משום שאתם חוששים מהאטה עתידית במשק ומכניסה של מפעילי סלולר חדשים. במקום להפגין סולידריות ואנושיות, שכל כך מתבקשות בעת הזו של האטה כלכלית, וגם עשויה לשפר את התדמית שלכם בקרב ציבור הצרכנים הישראלי, אתם מפגינים חוסר נכונות להסתפק ברווחים העצומים שגרפתם עד כה ובחגורות השומן שיצרתם לעצמכם, ומנצלים את ההזדמנות לפיטורי עובדים.
יתכן כי אתם סבורים שפיטורים כאלה אינם מעניינים את לקוחותיכם. אתם טועים, ויום אחד, כשתרצו לדעת מה עורר את המחאה הבאה, זכרו את שיקול הדעת הלקוי שהפגנתם במהלכים הללו.
אני קוראת לכם לחדול מהליכי הפיטורים הללו לאלתר, ומציעה לכם להשתמש במיליארדי השקלים שצברתם בשנים האחרונות כדי לשמר את העובדים גם בתקופות הנחשבות לטובות מאוד עבורכם, ולא רק בתקופות מצוינות. אני משוכנעת שהדבר יעניק לכם כמה נקודות זכות, שכל כך חסרות לכם, אצל הצרכן הישראלי.

בברכה,

יו”ר מפלגת העבודה
ח”כ שלי יחימוביץ’

העתקים:
דירקטורים בחברות פרטנר, סלקום ופלאפון

תאריך פרסום:07/12/2011