שלי בגל”צ: “נוביל את המהלך של הקדמת הבחירות. מפלגת העבודה מוכנה לבחירות, מצבנו טוב, אנחנו מובילים את הגוש שלנו”
29/04/12
מושב הקיץ נפתח ביום שני והוא נפתח עם הצעה שאת ומפלגתך מציגים לפיזור הכנסת
אנחנו חושבים שבתום שלוש שנים לכהונתה של ממשלת נתניהו ליברמן ושות’, שלוש שנים כשהפערים בחברה הישראלית גדלו ללא היכר, הגענו למקום הראשון מבין מדינות ה- OECD בפערים בין עוני לעושר, מעמד הביניים נשחק, הקפאון המדיני בשיאו ונראה שממשלת נתניהו טובה מאוד בהישרדות, אבל היא שכחה שהיא צריכה להיות שליחתו של הציבור ונראה שזה זמן מתאים לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בהובלתה של מפלגת העבודה.

אם ההצעה שלך תעבור, זה תלוי בראש הממשלה נתניהו. רק אם הוא ירצה הן יוקדמו.
אני מאמינה שאנחנו נקלעים לנקודה בזמן שבה הצעת החוק שלי ושל סיעתי תקבל תמיכה גם מהאופוזיציה וגם מהקואליציה. במידה רבה אני מודעת לכך שאנחנו כופים הקדמת הבחירות, כיוון שאני לא רואה את קדימה ומרצ ושאר מפלגות האופוזיציה מתנגדות להקדמת הבחירות, גם אם מקצתן לא מעוניינות בהקדת הבחירות, זה לא מסתדר הגיונית וציבורית.

זה נכון מה שאומרים, שאת מתואמת עם הליכוד?
אין לזה שחר, זאת המצאה, זה תדרוך של קדימה. מי שנפגש לפגישה חשאית עם נתניהו זה לא אני, אלא שאול מופז. לא היה לי שמץ של דין ודברים לא במישרין ולא בעקיפין עם נתניהו ויש לי איזשהו חשש שקדימה לא רוצים בהקדמת הבחירות ולכן מנסים לעשות דה לגיטימציה של המהלך הזה. אני מצפה ממפלגות האופוזיציה להתלכד סביב ההצעה שלנו ולהביא להקדמת הבחירות. אני גם מעריכה שלליכוד לא תהיה ברירה, כי אם היא נופלת אי אפשר להעלות אותה שוב במשך חצי שנה, אלא הכללים של הכנסת, ולכן אני מניחה שהקדמת הבחירות בהובלתנו תצלח ותתרחש.

ההצעה תצלח רק כי זה עשוי להיות נוח לליכוד ולא מתוקף תיאומים שעשית?
לא עשיתי תיאומים, אני לא נפגשתי לפגישה חשאית עם נתניהו אלא מופז שנפגש לפגישה חשאית עם נתניהו. זה תדרוך מאוד בוטה של אנשי קדימה ואני חוששת שהסקרים הלא ממש טובים מבחינתם גורמים להם לחשוש מבחירות קרובות והם מנסים לנטרל את המהלך ואני קוראת גם לקדימה, לכל סיעות האופוזיציה וגם לקואליציה, ללכת לבחירות עכשיו. זה מועד שהוא מתאים ונכון. אי אפשר להטיח ביקורת בממשלה ולא לממש את האופציה כשהיא קיימת להפיל את ממשלת נתניהו.

ההצעה תוגש או בשבוע הראשון או השני או השלישי, תוך שננסה לקבל תמיכה גורפת בחוק. אם נניח שתהיה תמיכה גורפת בשבוע הראשון, נביא אותו להצבעה בשבוע הראשון. ההצעה בשלה להצעה, חתמו עליה כל חברי הסיעה שלי מבעוד מועד, עוד במושב הקודם, ונוביל את המהלך של הקדמת הבחירות. מבחינתנו, ואני רוצה להגיד את זה באופן מפורש – מפלגת העבודה מוכנה לבחירות, מצבנו טוב, אנחנו מובילים את הגוש שלנו, אנחנו המפלגה השנייה בגודלה על פי כל הסקרים, יש לנו סדר יום מאוד מגובש, סוציאל דמוקרטי, שיש לו תמיכה מאוד רחבה וגם אנחנו מוכנים ארגונית כי זה הדבר שעשיתי החל מהרגע שנבחרתי – להכין אותה גם ארגונית וגם אידאולוגית פנימית. היום אנחנו עם יותר משבעים מטות מתנדבים ברחבי הארץ, אחרי ועידה אידאולוגית מאוד משמעותית ואנחנו מוכנים לקדם פני בחירות גם אם הם יהיו בעוד חודש ימים.

תאריך פרסום:29/04/2012