שלי במסיבת העיתונאים בכנסת הבוקר: “אני פונה אליך רה”מ ואומרת לך- ביבי בוא לבחירות, בוא לבחירות. זה הדבר הצודק, זה הדבר הנכון, זה הדבר הראוי, זה הדבר שמגיע למדינת ישראל”

 

“אנחנו בסופו של קרקס פוליטי קשה במיוחד שנמשך, לצערי, יותר מחודשיים. קרקסים יש בהם אלמנט בידורי, אבל לא היה שום דבר משעשע בקרקס המתמשך הזה. היה בזה רק בוז וקלון למערכת הפוליטית. היינו עדים לשבירת כל שיא באופורטוניזם. היינו עדים לספינים, תרגילים פוליטיים, חבירה פוליטית – ראשיתה בחטא וסופה בחטא. הסיטואציה הזו שעלולה להיות פתטית עד כדי שעשוע היא מסוכנת מאוד, כי היא מסכנת את הדמוקרטיה הישראלית והיא גורמת לציבור לאבד את האמון במערכת הפוליטית. מה חושב הציבור כשהוא רואה את ערימת התרגילים חסרי התקדים?

מילה על רה”מ נתניהו – לרה”מ יש חזון. לחזון הזה קוראים בנימין נתניהו, ובזה מתרכזים כל מעשיו. אחרי שהיינו עדים להבניה מגוחכת של אותו ביבי קינג, לכאורה, אנחנו מסתכלים על מעשיו במיוחד בחודשים האחרונים- בפועל, אנחנו רואים הישרדות בכל מחיר. היעדר חזון מוחלט, היעדר דרך. לא דרך חברתית- כלכלית, לא דרך מדינית, לא דרך אזרחית. אין יותר יעדים לממשלה הזו. היעדים הם רק יעדי הישרדות. למדינת ישראל מגיע יותר מזה. אנו עדים לאוסף החלטות, התנהגויות, ספינים שכל תפקידם לא לדאוג לאזרחי המדינה אלא לאזרח נתניהו. מגיע לנו יותר מזה. איך אפשר לסמוך על ראש ממשלה כזה, שחי ממבזק למבזק, מספין לספין, משנה את דעתו תוך 24 שעות? מגיע לנו יותר.

חווינו נזק מצטבר מהתקופה הזאת, שהיא תקופה של דמדומים פוליטיים- וזה לא גורם לי אושר לחיות בתקופה של דמדומים פוליטיים. אני אומרת שוב, זה מסכן את המערכת הפוליטית כולה. הפארסה הזאת עלתה לנו ביוקר ואסור שהיא תמשך. לפני 70 יום היינו אמורים, באותו לילה מר ונמהר, להתניע תהליך בחירות וביום הזה להיות 7 שבועות לפני בחירות.

אני פונה אליך רה”מ ואומרת לך- ביבי בוא לבחירות, בוא לבחירות. זה הדבר הצודק, זה הדבר הנכון, זה הדבר הראוי, זה הדבר שמגיע למדינת ישראל. זה הדבר שהיה צריך להתרחש לפני חודשיים. בחמישה בספטמבר היינו צריכים ללכת לבחירות. בוא לבחירות על הנושאים שמעסיקים את החברה הישראלית, בוא לבחירות על הנושאים הערכיים שהציבור זכאי ללכת עליהן לקלפי ולהכריע עליהם בצורה נקייה בלי עננת הספינים, הפוטו-אופים והדילים המכוערת שהבאת על ראשנו בחודשים האחרונים. גררת אותנו לתקופה עלובה ובזויה. אתה יודע שאין לך שום אפשרות הכרעה אמיתית בשום עניין. התקציב שאתה מתכנן עבורנו הוא תקציב קטסטרופלי, מפורר, מגדיל פערים, מוביל את החברה הישראלית למקומות שאסור לנו להיות בהם – אסור לנו להיות במקומות כאלה שבהם מעמד הביניים נגרס ונשחק והחלש ניגף מאחור ואילו החזק שועט קדימה ומתעשר עוד ועוד על חשבון החברה הישראלית ובשיתוף פעולה מלא של ראש הממשלה.

בוא לבחירות. יש לנו גם תאריך הגיוני. הפכנו בו וניתחנו אותו, הגענו למסקנה שהתאריך הנכון ביותר, שיש בו גם אולי כדי לתקן את הנזק שכבר נגרם, הוא ה-27 בנובמבר השנה. אני קוראת לך אדוני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביבי, בוא לבחירות.לא נפזר את המושב הזה לפני שתתקבל ההחלטה על פיזור הכנסת. נקבע את המועד- 27 בנובמבר. אחריו, אני מקווה, הממשלה בראשותי כבר תרכיב תקציב חדש שיהיה בו משום תיקון וריפוי לחוליים האלה שאי אפשר לדחוק אותם מתחת לשטיח.

שלושה דברים ודאיים אנו יודעים ברגע זה: קדימה אינה קיימת יותר, הבחירות יוקדמו, המאבק על ההנהגה הוא בין מפלגת העבודה בראשותי ובין הליכוד בראשות נתניהו. וזה מאבק בין פוליטיקה של ספינים, של הישרדות, של פוטו-אופים, של תרגילים, לבין פוליטיקה שהיא רק מכשיר וכלי למימוש דרך והשקפת עולם”.

פרסומים נוספים:

ynet

הארץ

וואלה

nrg

חדשות 2

מגאפון

mako

נענע10

גלובס

גל”צ

TheJerusalemPost

תאריך פרסום:18/07/2012