שלי ב”המשחק המרכזי” בערוץ הכנסת: “מי שלא רצה אותנו עם 18 מנדטים, יקבל אותנו עם הרבה יותר מנדטים והרבה יותר חזקים”
אטילה שומפלבי, המשחק המרכזי, ערוץ הכנסת
9.5.12
אני קצת מוטרד, כי את הולכת להנהיג 25 איש בפוליטיקה הישראלית, זה קצת מפחיד, אין אופוזיציה בישראל
זה לא רק מפחיד, זה גם מאתגר וזה מצב שהוא אנומלי לחלוטין, גם לא משקף את רצון העם, רוב אזרחי מדינת ישראל לא רוצים קואליציה של 94 ח”כים ואני מבטיחה לך שיש תמיכה רחבה הרבה יותר ממה שזה בא לידי ביטוי באופוזיציה למפלגת העבודה, וגם לכל השותפות שלה, כך שבוודאי ההרכב היום של הכנסת לא עונה על רחשי ליבו של הציבור.

איך תתפקדי כיו”ר אופוזיציה בכדי לנגח את הממשלה הזאת, הרי אופוזיציה עם כמעט שישים ח”כים לא הצליחה לעשות את זה שלוש שנים, איך את תצליחי?
האופוזיציה הזאת בראשות קדימה האימתנית, מפלגה של 28 ח”כים, לא הייתה אפילו יום אחד אופוזיציה. היא לא הייתה אלטרנטיבה שלטונית כי היא לא הציבה דרך חלופית לדרך של הממשלה. האופוזיציה הזאת חלשה מבחינה מבנית, 25 ח”כים זה לא מספר שאתה יכול לחוקק איתו חוקים משמעותיים, אלא בדרכי תחבולות. לעשות פרלמנט אני יודעת, חוקקתי ארבעים חוקים עד היום, האחרון אגב היה באותו לילה דרמטי, לטובת ניצולי שואה, ולכן כל היכולות הפרלמנטריות יגויסו לטובת העניין והכל ייעשה בידיים חשופות ובמכשירים מאוד דלים אל מול הלוויתן הענק הזה שקוראים לו קואליציה. אבל היעד של אופוזיציה הוא לא רק לחוקק חוקים ולשבת בועדות, עם כי אני האחרונה לזלזל בזה. היעד המרכזי הוא להציב כל הזמן אלטרנטיבה אידאולוגית אחרת למדינת ישראל אחרת, ולחדד את הדרך האחרת, ולהשאיר אותה בליבות האזרחים כל הזמן. זה יעד לא פחות קשה.

את הופכת לסמל כראש אופוזיציה, זה לא פשוט

סמלים זה דבר נורא חשוב רק אם טוענים אותם בתוכן. התוכן של להיות אופוזיציה אמיתית לדרכו של ראש הממשלה נתניהו, לדרך הקפיטליסטית הנוראה הזאת, את הדרך הזאת עשיתי שש שנים.

לילה, את בכנסת, הפצצה הזאת נופלת, את מופתעת, נחרדת, מטולטלת? מה עובר לך בראש?
רוב המילים שאמרת נכונות, זה קרה טיפין טיפין, בוז’י, ח”כ הרצוג שהוא ראש סיעת העבודה והיה בועדת הכנסת בזמן הדיונים, התקשר אליי ואמר שמשהו כאן לא בסדר, הם מבשלים כאן משהו, יש לו חושים טובים. משהו כאן לא בסדר, הם מושכים זמן בכוונה.

היה פה ירי מכוון לראשה של מפלגת העבודה, של שלי יחימוביץ, שהפכה ליריב פוליטי?
אני מאמינה שזה חלק מהמרכיב כאן, אין ספק שגדלנו בהתאם למה שמגיע לנו, כי אנחנו מייצגים דרך שהציבור מאמין בה. אם קדימה בתחילת הקנדציה הייתה איום שנתניהו רצה לפרק אותו, אגב בזה הוא הצליח, אין ספק שמפלגת העבודה הפכה לאיום כזה. נתניהו מבין פוליטיקה, הוא רואה סקרים, רואה מגמות, הוא ראה שהיריב היחיד שלו הוא מפלגת העבודה בראשותי. אבל מי שלא רצה אותנו עם 18 מנדטים, יקבל אותנו עם הרבה יותר מנדטים והרבה יותר חזקים.”

תאריך פרסום:10/05/2012