שלי בנאום בועידת מפלגת העבודה:

תשמעו מה אמרו לנו. אמרו לנו שתוצאות הבחירות ידועות. שנתניהו מנצח. אנחנו מצדנו המשכנו והתחזקנו וגדלנו כל הזמן. נתניהו, כדרכו, היה הראשון לזהות. הראשון לזהות שכנראה הניצחון לא מונח בכיסו. למה הוא הלך לבחירות האלה? למה הוא הלך לאיחוד עם איווט ליברמן? למה? בגלל שהוא הרגיש בטוח? בגלל שהוא הרגיש שהניצחון מונח בכיסו? לא. כי אנחנו זינבנו בו. ואנחנו הפכנו להיות המפלגה השנייה בגודלה, הגדולה בגוש בלי שום ספק. כי בסקרים הלכנו והתקרבנו אליו ובחלק מהסקרים גם עברנו אותו. זאת הסיבה שהוא הלך לאיחוד המוזר הזה.

אל תיתנו לכל מיני פנטזיות של אנשים שרוצים מספסל הנאשמים להגיע למערכת הפוליטית, שמדמיינים דמיונות, שעושים ספינים, שהוזים הזיות, שחולמים חלומות. אל תיתנו להם לבלבל אתכם. אל תיתנו להם. יש רק מפלגה אחת גדולה שמאיימת על שלטון נתניהו וזאת מפלגת העבודה.

חברות וחברים, עוד מעט תעלה כאן הצעה שלי לאופן שבו תבחר הרשימה שלנו לכנסת. זו ההצעה הטובה ביותר, הדמוקרטית ביותר, הפתוחה ביותר, האמתית ביותר. היא שמה קץ לתופעות הבלתי נסבלות, שבהן בחדר סגור סוכם מי יהיה חבר כנסת שהוצנח למקום משוריין ואחר כך גם עורק או עורקת עם המנדט שלו באופן מכוער. זה לא יהיה יותר. זה לא יהיה. לא יהיו יותר תופעות שאדם נבחר באלף קולות ומייצג את מדינת ישראל בכנסת. זה לא יהיה.

כולם בוחרים את כולם. כן, זה מפרך. כן, זה לא פשוט. זאת זכות גדולה מאוד להיות חבר כנסת. מי שמגיע לשם, יגיע על בסיס אמונו של ציבור רחב ומגוון. ככל שהרשימה הזאת תהיה קרובה לרצונו של הציבור, וזו מתמטיקה נורא נורא פשוטה, ככל שנהיה אמתיים יותר וחזקים וגדולים יותר, כך יהיו מקומות רבים יותר לכולכם. אני מבקשת את הרוח הגבית שלכם. את הכוחות שלכם. וגם אני מרשה לעצמי להגיד את אהבתכם ואת תמיכתכם.

ועכשיו לסיום, כדי שלא יהיו אי הבנות חלילה ואומר זאת בקול צלול וברור. אני מתמודדת על כהונת ראש ממשלת ישראל. אני מתמודדת לכהונת ראש הממשלה ואנחנו יכולים. כן, אנחנו יכולים להחליף את השלטון.

צולם על ידי וואלה!

תאריך פרסום:31/10/2012