ח”כים נוכחים:  אבי גבאי, יצחק הרצוג, יואל חסון, ציפי לבני, יוסי יונה, נחמן שי, מרב מיכאלי, מיכל בירן, איילת נחמיאס ורבין, עמיר פרץ, קסניה סבטלובה, שלי יחימוביץ’, מיקי רוזנטל, חיליק בר,יעל כהן פארן, לאה פדידה, רויטל סוויד, איתן ברושי, סאלח סעד, זוהיר בהלול, עמר בר לב, איציק שמולי, איתן כבל.

 

דברי פתיחה :

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי:

“אחד הביטויים המופרכים בפוליטיקה הישראלית הוא “המחנה הלאומי” – הליכוד, כחלון, בנט וליברמן מתגאים בזה שהן מפלגות לאומיות.

אז מה כל השאר – אנטי לאומיות?

לא

מי שאנטי לאומי יושב בקואליציה – קואליציה שלא דואגת לאינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל אלא לעצמה.

מה לאומי בחוק המרכולים? בלהתערב בחופש הפרט?

בלגרום לכך שחנויות הדלק ימשיכו לפעול בעוד שאנשים שיש להם עסק קטן יאלצו לסגור את העסק שלהם?

הרשתות החזקות של בעלי ההון ישארו פתוחות ואת העסקים הקטנים יסגרו.

מה לאומי בכך שרק מי שחזק ויש לו רכב יגיע לתחנת דלק?

 

ומה לאומי בחוק ההמלצות?

מה לאומי בלפרק את כל המוסדות הלאומיים?

מה לאומי בללכת על הראש של ראשי המערכות?

מה לאומי בלמנות מינויים פוליטיים בכל פינה?

ומה בדיוק לאומי ב”מתווה הגז” שבימים האחרונים ערוותו מתגלה ברבים?

מאגר תמר החזיר את ההשקעה ואנחנו נמתין עוד כמה שנים עד שנקבל את מיסי שישינסקי אבל בינתיים נמשיך לשלם כמעט פי 2 מהמחיר הכלכלי.

אני בעד שמי שלקח סיכון ירוויח ואני שמח שלוויתן מפותח אבל מאחורי לוויתן מסתתר הסיפור האמיתי – הבוננזה של תמר.

כמי שהיה שר בממשלה והתנגד למתווה הגז אני יכול לספר שבדיונים בממשלה אמרתי לנתניהו – אני מבין שאתה רוצה לתת תמריצים לפיתוח לוויתן אבל למה לתת תמריצים לתמר שכבר פותח ועוד מעט מחזיר את ההשקעה?

למה לתת יציבות רגולטורית למי שהחזיר את ההשקעה? כמובן שלא היו תשובות.

הלהיטות של נתניהו לחלק צ’ופרים של מיליארדים על חשבוננו לבעלי תמר היתה מוזרה לי מאוד.

מה דחף אותו לפעול בניגוד לאינטרסים של הציבור ובעד האינטרסים של תשובה, מימון ונובל?

בקיצור, די עם העמדת הפנים.

אתם קואליציה אנטי לאומית שממוקדת בלשמר את עצמה על חשבון החופש שלנו והיכולת של המשפחות העובדות להתקיים בכבוד”.

יו”ר התנועה, ח”כ ציפי לבני:

“זאת קואליציה שכל אחד בה עושה שבת לעצמו משיקולים פוליטיים צרים ואנחנו נוכיח למממשלה שעסוקה בעצמה, שלכל שבת יש מוצאי שבת – בחירות.

 

במקום שהשבת תשמור על ישראל – העיסוק הפוליטי בה מפריד ומפלג את ישראל וזה הנזק הגדול ביותר שעושה הפוליטיקה החרדית לשבת.

הקואליציה מתעסקת סביב האם שבת דוחה שבעה או הצבעה דוחה שבעה – ומה שדוחה באמת זאת ההתעסקות הפוליטית באבל של אדם.

שני דברים יכולים ליצור אחדות סביב השבת:

האחד, הסכמות לאומיות על בסיס אמנת גביזון מידן. השני, הצעת החוק למעבר לסופשבוע ארוך שהגשנו וכרגע תקועה בועדות. שני אלה יפחיתו לגמרי את המתח התרבותי והדתי בין החלקים השונים בחברה.

אני שומעת את חברי הליכוד שטוענים כי ההצבעה על חוק המרכולים מרחיקה מצביעים. אבל לא ההצבעה הספציפית על חוק המרכולים פוגעת בליכוד אלא ההתנהלות הכוללת של הליכוד וההבנה שלליכוד היום אין שום תוכן עצמאי.

האמת היא שהליכוד הפך לבנק אצבעות ריק מתוכן עבור השותפים הטבעיים עם החוקים הקיצוניים שלהם ועבור נתניהו לצרכי ההישרדות האישיים שלו.

זאת קואליציה שכל אחד עושה שבת לעצמו משיקולים פוליטיים צרים ואנחנו נוכיח למממשלה שעסוקה בעצמה, שלכל שבת יש מוצאי שבת – בחירות.”

סדר יום הישיבה :

דיון בהצעות חוק שעל סדר היום השבועי, נושאים נוספים.

דיון:

ח”כ יואל חסון פתח ואמר כי אנו עומדים בעיקר מול חוק המרכולים, הקואליציה משדרת כוונה להמשיך את סדר היום גם אחרי חוק המרכולים. אנו נמצאים בסדרי דיון של 10 שעות מינימום. הדיונים בוועדות יתבטלו. הפים סדרי הדיון הם לא ארוכים כמו בהמלצות אך ננסה להפציע בהצבעות ולא להוריד הצבעות על הסתיגויות כדי לנסות להכשיל את הקואליציה. בהמשך אמר ח”כ מיקי רוזנטל כי ביום רביעי תעלה במליאה הצעת חוק פרטית שלו והסיעות החרדיות רוצות להימלט מהמליאה כי הן רוצות את החוק אך לא יכולות להצביע בעד ולכן חשובה מאוד נוכחות כל חברי הסיעה. ח”כ יואל חסון אמר כי ח”כ מיקי רוזנטל שעושה עבודה יפה בריכוז האופוזיציה בוועדת הכספים ואנחנו מתחילים להיערך לקראת התקציב וכל הסיעה תהיה מעורבת. ח”כ מיקי רוזנטל הסביר כי התקציב יבוא לראשונה לאישור הממשלה ביום חמישי והכוונה היא להעביר את זה עד סוף מרץ. בהצעה אין תקציב לנכים עדיין. ההתחייבות הייתה שזה יכלול את הפעימה השניה שתוקדם אך זה איננו בשלב הזה. הדיונים בוועדות יהיו מתחילת פברואר. ח”כ נחמן שי אמר כי יש עניין בתקציב לקצץ במשרד החוץ כפי שלא נעשה והוא מקיים כנס חירום בנושא בשבוע הבא.

נושאים נוספים שעלו:

תאריך פרסום:28/04/2018