ח”כים נוכחים:  אבי גבאי, יצחק הרצוג, יואל חסון, ציפי לבני, יוסי יונה, נחמן שי, מרב מיכאלי, מיכל בירן, איילת נחמיאס ורבין, עמיר פרץ, קסניה סבטלובה, שלי יחימוביץ’, מיקי רוזנטל, חיליק בר,יעל כהן פארן, לאה פדידה, רויטל סוויד, איתן ברושי, סאלח סעד, זוהיר בהלול, איל בן ראובן, עמר בר לב, איציק שמולי.

דברי פתיחה :

יו”ר סיעת המחנה הציוני, ח”כ יואל חסון:

“השבוע שתי הצעות חוק מונחות על שולחן הכנסת.

מצד אחד חוק ההמלצות שמעסיק את הקואליציה ימים ולילות. ומצד שני מונחת הצעת החוק למימוש המתווה להעלאת קצבאות הנכים שמחכים לחסדי הממשלה.

לא ברור כיצד הממשלה מסוגלת להביא את חוק ההמלצות בחקיקת בזק ולבטל בהינף יד את כל הדיונים שנקבעו לשבוע הקרוב, כולל הדיון על ״חוק מתווה הנכים״.

לפני זמן קצר, שיגרתי מכתב לדודי אמסלם יו”ר הקואליציה המתחיל.מכתב עם דרישה ברורה – כנסת ישראל והקואליציה בפרט צריכים “להפשיל שרוולים” ולסיים את הליך החקיקה של המתווה הנכים עוד השבוע.

אני רוצה להדגיש כבר עכשיו שאני דוחה על הסף כל ניסיון לגלגל את האחריות לפתחי האופוזיציה ולהשתמש בציבור הנכים כבני ערובה, כי אנחנו נמשיך להילחם בחוק ההמלצות ונדאג לעכב אותו עד הרגע האחרון.

אני רוצה לקוות שיו”ר הקואליציה וחבריו יידחו את חוק ההמלצות וישנו את סדר העדיפויות שלהם, כדי שמאות אלפי ישראלים וישראליות בעלי מוגבלויות יוכלו סוף סוף לנשום לרווחה. הגיע הזמן שהקואליציה תעסוק בעיקר ולא בטפל”.

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי:

 

“היום מגיע לדיון חוק ההמלצות. חוק שכולו נגד הציבור ובעד ארגוני הפשע ואנשי ציבור מושחתים.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות להביע הערכה לחברי וחברות הסיעה ולהובלה של יואל בראשה שנאבקים ולא מוותרים לממשלה ולקואליציה.  הקואליציה שברה את כללים – ואנחנו נפתיע בכל הזדמנות.

דוגמא נוספת לאופן שבו הממשלה שכחה את הציבור הוא חוק המרכולים.

תראו מה קורה כאן – אחת אחרי השנייה קמות קהילות מקומיות ואומרות לממשלה – תנו לנו לנהל את חיינו כפי שאנחנו רוצים.

אל תכפו עלינו חיים שלא מתאימים לנו.

בגבעתיים יש 20 מרכולים שפתוחים מזה שנים.  מישהו באמת חושב שיסגרו אותם? שהציבור יקבל את זה?

אני מייצג ישראלים רבים חילוניים ומסורתיים שהולכים או לא הולכים לבית כנסת בשבת אבל השבת חשובה להם, היא יום מיוחד,  אבל אנחנו יכולים לצאת מבית כנסת ובאותו יום לנסוע לים, לקנות משהו בסופר ואלה החיים שלנו ואף אחד לא רשאי להפריע להם.

ואני מזהיר את הקואליציה – המציאות תתפוצץ לחוק המרכולים בפנים. זו תקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה. החוק ישיג תגובה הפוכה ממה שאתם מצפים לה.

אנחנו בעד שבת כיום מנוחה ויום שונה ובעד שמי שעובד בשבת יקבל את שמגיע לו בהתאם לחוק ויותר מכך.  אבל אנחנו גם בעד שהקהילות יחליטו אם הן רוצות מרכולים או לא. ואם הן רוצות תחבורה ציבורית בשבת או לא”.

יו”ר התנועה, ח”כ ציפי לבני:

” של חוק ההמלצות ואחרי ההפגנות במוצ״ש צריך לעשות סדר. נתניהו אישית עומד למבחן הציבור על סוגיות שאין להן קשר לחזקת החפות הפלילית או לדרכה האידיאולוגית של ממשלת הימין.

 

נתניהו הודה שקיבל מתנות. זאת עובדה. פלילי או לא, רק על זה זכותו של הציבור לומר לו ללכת הביתה.

המשותף להפגנות במוצ״ש הוא לא רק נגד מה שנתניהו עשה בעבר, אלא בעיקר נגד מה שהוא עושה היום: פגיעה מכוונת במשטרת ישראל ובגורמי אכיפת החוק להצלת עורו. זו חציית קו אדום, גם למי שתומך במדיניות הממשלה או שלא התרגש מקבלת המתנות – כי חזקת החפות הפלילית אינה רשיון להרוס את גורמי אכיפת החוק והמשפט בישראל.

רק על זה נתניהו צריך ללכת – על נורמות אישיות פסולות, רמיסת הממלכתיות ועל העדפת טובתו על טובת המדינה.

על זה אנשים יצאו לרחובות וגם על זה נתניהו צריך ללכת”.

סדר יום הישיבה :

דיון בהצעות חוק שעל סדר היום השבועי, נושאים נוספים.

דיון:

ח”כ יואל חסון פתח ואצר כי רוצה להודות לכולם על בשבוע שעבר. הוא אמר כי זה היה פרומו לשבוע הנוכחי שהולך להיות עמוס מאוד. הוא עדכן כי היה ניסיון של הקואליציה למרות ההצעה המוסכמת על סדרי דיון להפעיל את סעיף 98 כדי להגדיר את שעת ההצבעה, כמובן שהתנגדנו באופן מוחלט ואנחנו שומרים לעצמנו את הדבר היחידי שיש לנו שהוא קביעת מועד ההצבעה. נעשה את זה בעיתוי שלנו. יש לנו 45 שעות דיון שמתוכם אפשר להחליט על מועד הצבעה הוא עדכן כי לא יתקיימו ועדות ביום שלישי בעקבות המליאה וביקש מחברי הכנסת להיות בכנסת ובמליאה עד כמה שניתן כי אי אפשר שהמליאה תהיה ריקה. זהבה מנהלת הסיעה תעדכן על שעות הנאום של כולם.  עוד הסביר כי סדר היום של היום מתחיל בהצעות חוק אשר עד סעיף 11 כולם בתמיכה ללא הסתייגויות ואמר כי יש לנו אינטרס לא לנצל זמן דיבור על החוקים האלה כדי שלא יתחיל מאוחר הדיון בחוק ההמלצות. עוד אמר לגבי הבחירות לדיינים, כי יש שני מועמדים כרגע ח”כ יואב בן צור וח”כ יהודה גליק ויש חופש הצבעה. בהמשך הישיבה הסבירה ח”כ איילת נחמיאס ורבין כי כל הצעת חוק ממשלתית עוברת RIA להבין אם הרגולציה אפקטיבית או לא ואמרה כי הממשלה עושה תהליך של שנים, ככל שהרגולציה פחות אפקטיבית יש קשר ישיר בין זה לבין התל”ג. ישראל היום מבחינת רגולציה נמצאת בין טורקיה למקסיקו. הקואליציה הגישה תיקון לתקנון שבו כשח”כים מביאים רגולציה חדשה אז עבודת הRIA  תוצג לועדה שדנה ברגולציה. זה יתן תירוץ לקואליציה לפני הטרומית להגיד שיש תהליך RIA. מצד אחד זה תהליך נכון אבל מצד שני יש מספיק חסמים על חקיקה פרטית במיוחד על האופוזיציה. היא טענה כי חושבת שהם צריכים לבוא איתנו בדברים בנושא הזה. חושבת שצריך לקיים דיון ולהחליט. צריך להבדיל בין המהות לבין היישום של זה על ידי הממשלה הנוכחית. ח”כ יואל חסון אמר כי יעשה שיחה על זה עם חברי ועדת הכנסת ונגבש עמדה

נושאים נוספים שעלו:

ח”כ מיכל בירן הודיעה כי ביום שישי יהיה מבצע שטח ארצ ברחבי הארץ מטה השטח והסניפים יהיו פרוסים ברחבי הארץ והזמינה את חברי הכנסת להשתתף.

מזכ”ל המפלגה ערן חרמוני הודיע כי יתקיים יום בישוב בעפולה והעמקים ב18.1.

ח”כ קסניה סבטלובה הודיעה כי ביום רביעי הזה מתקיימת בפעם השניה מסיבת הנוביגוד בתל אביב ב19:30.

ח”כ יואל חסון הודיעה כי ב25.1 הולך להיות יום סיעתי לחברי הכנסת.

תאריך פרסום:28/04/2018