ח”כים נוכחים:  אבי גבאי, יצחק הרצוג, יואל חסון, שלי יחימוביץ’, חיליק בר, איתן ברושי, יוסי יונה, מיקי רוזנטל, עמיר פרץ, עמר בר לב, רויטל סוויד, זוהיר בהלול, מיכל בירן, נחמן שי, יעל כהן פארן, איילת נחמיאס ורבין, איתן כבל, לאה פדידה, סאלח סעד, איציק שמולי, איתן כבל.

דברי פתיחה :

יו”ר סיעת המחנה הציוני, ח”כ יואל חסון:

“אתמול, שוב קיבלנו תזכורת  לסדר העדיפויות הלקוי של ממשלת ישראל – וועדת השרים דחתה ב30 יום את החלטתה לגביי הצעת החוק להעלאת קצבאות הנכים והצליחה בתרגיל הקבוע של שגר ושכח.

הצעת החוק שהוגשה לפיתחם זהה לחלוטין למתווה עליו הסכימו גם הממשלה וגם נציגי הנכים לפני מספר חודשים.

לצערנו הממשלה ממשיכה לעסוק בסגירת חשבונות ובנתיים:

המורים – שובתים.

הנכים – בוכים

והאזרחים פשוט לא רלוונטים.

אם רק שליחי נתניהו בקואליציה, היו דואגים יותר לרווחת הנכים ושכר המורים במקום לדאוג לעצמם ולכיסא ראש הממשלה מצבנו היה טוב.

סיעת המחנה הציוני לא תיתן יד להזנחה הזאת, פנינו לועדת הכנסת על מנת שתעניק להצעת החוק פטור מחובת הנחה בשביל שנוכל לסיים את החרפה הזאת בהקדם.״

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי:

“בשבועות האחרונים אנחנו שומעים על מחלוקת בקואליציה, מצד אחד ראש הממשלה שרוצה להכריז על בחירות בהקדם ומהצד השני, ראשי מפלגות הקואליציה שמעדיפים בחירות במועדן.

בויכוח הזה, אני מסכים עם ראש הממשלה: הגיע הזמן לבחירות.

בואו נודה על האמת, ממשלת ישראל והכנסת כבר מתנהלות באווירת בחירות וכלכלת בחירות.

כולנו רואים, הנפט כבר נשפך על הריצפה והשאלה היחידה שנותרה היא מי יפיל את  הגפרור שיצית את המערכת ויביא לבחירות.

עם ישראל זקוק לכנסת וממשלה אחראית ומתפקדת.

במקום זה אנחנו מקבלים פוליטיקה קטנה שכל יום מייצרת משבר חדש.

עם ישראל לא יכול לקבל מדינה בהמתנה. מדינה שמנהיגיה מתנהלים כאילו הבחירות מעבר לפינה והציבור כבר לא מעניין אותם.

כולנו רואים את המתיחות בעזה, ברמת הגולן והמדבר המתהווה בציר של סעודיה ולבנון שעוד עשויות להוביל למתיחות גם בגבול הצפון.

באווירה כזאת עם ישראל צריך ממשלה ממוקדת בעניין ולא כזאת שעוסקת כל הזמן רק  בבחירות, אם יהיו או לא יהיו.

לכן, אני קורא מכאן לראשי הקואליציה: הגיע הזמן לבחירות.

הגיע הזמן להפסיק עם המבוכות השבועיות, להפסיק עם חוקי האצילים שכל מטרתם היא לפגוע במשטרה ובמי שחוקר את ראש הממשלה.

הגיע הזמן שתפסיקו לייצר משברים מדומים ולחזור לעסוק באזרחי ישראל.

 זה בדיוק מה שאנחנו נעשה כשנחזור לשלטון”.

סדר יום הישיבה :

דיון בהצעות חוק שעל סדר היום השבועי, נושאים נוספים.

דיון:

ח”כ יואל חסון פתח ואמר שהיום יתקיים דיון 40 חתימות עם ראש הממשלה, הדוברים מטעם הסיעה יהיו ח”כ יצחק הרצוג, ח”כ יואל חסון, ח”כ עמר בר לב וח”כ נחמן שי. עוד עדכן כי תעלה הצעת חוק הועדה לאנרגיה אטומית. ח”כ עמר בר לב אמר כי במשך שש שנים הועדה דוחה את ההסכם עם העובדים, יש הסכמה מלאה על כך שיש להאריך את הצואך הגיש הסתייגות מסיבה סמלית שכן עלינו צריכים ללחוץ עליהם שיסיימו את ההסכם עם העובדים. בהמשך הישיבה אמר ח”כ איתן כבל לגבי הצעת חוק האזורים הימיים כי ניהל דין ודברים עם שרת המשפטים והמשנה ליועץ המשפטי אבי ליכט וסיכם עמם כי אם ההצעה תעבור לועדת הכלכלה הסיעה תתמוך ואם לא אני ימליץ לחברי הכנסת מהסיעה להתנגד. בהמשך הודיע ח”כ יואל חסון כי תעלה הצעת חוק עקרונות המשפט העברי וחשוב שחברי הכנסת יגיעו להתנגד. עוד הודיע כי ב11.12.17 יהיה יום של גיוס מלא, לא יאושרו קיזוזים ונסיעות לחו”ל. בנוסף אמר כי ביום שלישי תעלה במליאה הצעת חוק הקמת מרכזי מיצוי זכויות וחשוב להגיע להצבעה. בהמשך הישיבה אמר לגבי הצעת חוק קק”ל כי יש נסיונות גם מהקואליציה לנסות להגיע לפשרות שלא יחייבו חקיקה. ח”כ איתן ברושי אמר כי גם אם יהיו פשרות העניין הוא התפיסה ולא רק הכסף . שאלת הקק”ל לא תרד מסדר היום וגם אם תהיה פשרה היא תהיה כואבת. הממשלה עשתה מחטף ונוצרה קואליציה של הימין הקיצוני והרשימה המשותפת ומחסלים את קק”ל והערכים שלה. הוא הסביר כי הגיש שתי הסתיגויות וביקש כי חברי הסיעה יתמכו בהסתיגויותיו. ח”כ מיקי רוזנטל אמר כי ראשית כל צריך להתנגד להצעת החוק. הוא הוסיף כי ההסתייגויות של ח”כ ברושי הינן בעייתיות מפני שהעברנו את העברת הסכומים למסלול של מיסים שזה מגן על זכויות עובדים. ההסתיגויות נוגעות לעניין מהותי, מחר יכול גוף אנונימי להגיד לאן הולך הכסף של המיסים. אם הלכנו למסלול המיסים בהסכמה לא פורמלית שלהם, לבוא ולקבוע מה יעשו עם המיסים זה לא הגיוני. ח”כ עמיר פרץ הוסיף כי הוא חושב שצריך להתמקד בנקודות העקרוניות קודם כל שאי אפשר לנהל משא ומתן כשיש חקיקה על השולחן. הנקודה השניה שיש לשים עליה דגש היא שקק”ל צריך להמשיך לעסוק בפרוייקטים חברתיים. ח”כ יצחק הרצוג אמר כי לראשונה הממשלה מחליטה להפקיע גורם מהמוסדות הלאומיים, היא עושה את זה במקום פרסונלי איפה שיש כסף ולכן זה מאוד דרמתי וצריך להתנגד. יו”ר המפלגה אבי גבאי אמר כי המסר שצריך ללכת עליו הוא ההסכם. הממשלה את הכסף עכשיו לכלכלת בחירות שלהם.

נושאים נוספים שעלו:

יו”ר המפלגה אבי גבאי אמר כי צריך להאיץ את ההערכות לבחירות ולכן ח”כ מיכל בירן תמונה להיות המובילה את פעילות השטח ולנצל את הניסיון של מיכל במעגלים מתרחבים. בנוסף הודיע כי  ב-25.1 יתקיים יום הערכות לחברי הכנסת בהמשך יוחלט על התוכן.

תאריך פרסום:16/01/2018