ח”כים נוכחים:  אבי גבאי, יצחק הרצוג, יואל חסון, ציפי לבני, יוסי יונה, נחמן שי, מרב מיכאלי, מיכל בירן, איילת נחמיאס ורבין, עמיר פרץ, קסניה סבטלובה, שלי יחימוביץ’, מיקי רוזנטל, חיליק בר,יעל כהן פארן, לאה פדידה, רויטל סוויד, איתן ברושי, סאלח סעד, זוהיר בהלול, איל בן ראובן, עמר בר לב, איציק שמולי, איתן כבל.

דברי פתיחה :

יו”ר סיעת המחנה הציוני, ח”כ יואל חסון:

״היום היינו עדים לספין מחפיר מטעם הליכוד, שניסו להאשים אותנו ב”שפל מוסרי” כדבריהם. השפל המוסרי הוא של כל אחד ואחת מחברי הקואליציה שמצביעים שבוע אחרי שבוע בעד חוקים אנטי דמוקרטיים ואנטי ליברלים.

מי שמעוניין לכבד את הטרגדיה הנוראית של חבר הכנסת גליק חייב לדחות את ההצבעה. קיזוזים הם כניעה לקואליציה, ומעולם לא התחייבנו להיכנע לקואליציה – למרות ההתנהגות הביריונית שלה.

אנחנו בסיעת המחנה הציוני נמשיך גם השבוע להיאבק בכל הכוח בחוק המרכולים ובשאר גזירות השנה החדשה שהממשלה מבשלת עבור אזרחי ישראל.״

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי:

“השבוע סיירנו בכל הארץ, הסתובבנו לאורכה ולרחבה של המדינה.  מעוטף עזה דרך שדרות ועד נהריה וזרעית בצפון. פגשנו את עם ישראל, אנשים טובים שעובדים קשה. אנשים שחיים על הגבול, מול דגל של חמאס או חיזבאללה. אלה האנשים הכי טובים שמתמודדים עם הקשיים, כולל הביטחוניים ולא מקטרים.

ראינו גם הרבה מאוד בעיות. האנשים האלה מבקשים מהממשלה שתעסוק בחיים שלנו.  הם מבינים את האילוצים הביטחוניים אבל מבקשים מהממשלה שתעסוק במה שבאמת מפריע להם.

 

אבל מה הם מקבלים בתמורה?

הצהרה ריקה מתוכן על סיפוח השטחים שהתקבלה במרכז הליכוד. הליכוד יכול לממש אותה אם הוא בשלטון וגם טראמפ לא יעזור להחלטה הזו. ההחלטה הזו היא קץ הקשרים הבינלאומיים של ישראל.

בכנסת עוסקים כבר שבועות בחוק המרכולים שכל כולו נגד רוב הציבור החילוני והמסורתי.

שהם, לדוגמא היא עיר מאוד חילונית ואין בה פיצוצייה אחת פתוחה. התושבים בשהם לא רוצים מרכולים פתוחים ואין לכך ביקוש אבל בגלל חוק המרכולים הם יפתחו בתי עסק בשבת.

המדינה לא צריכה לעסוק בכך ויש לאפשר לכל קהילה מקומית להחליט בעצמה.

ראש הממשלה נוכח נפקד בחיי המדינה והאזרחים. הוא עסוק בקמפיינים הפוליטיים שלו ובהישרדות הקואליציה שלו. אני קורא לו לטפל בבעיות של האזרחים ולא רק בבעיות של הקואליציה”.

יו”ר התנועה, ח”כ ציפי לבני:

“בימים אלה של סיפוח זוחל, הממשלה פועלת לשבור את הכלים ואנחנו נשלם את המחיר כי התוצאה תהיה שנישאר שלובים זה בזה בסכסוך דמים ללא יכול להיפרד.

החלטת מרכז הליכוד בעידוד הממשלה עושה שירות מצוין ל BDS ותפגע בלגיטימיות של ישראל בעולם.

קבוצה של מיעוט קובעת, ראש הממשלה נפקד ואין מנהיגות שחושבת על הציבור אלא רק על עצמה.

כולם יודעים שההחלטה לא תיושם ושאין לליכוד דרך אמיתית וריאלית. האינטרס הישראלי הוא לחתור להיפרדות ממיליונים של פלשתינים באמצעות גבול ברור כאופציה הריאלית היחידה לשמור על ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית.

סדר יום הישיבה : דיון בהצעות חוק שעל סדר היום השבועי, נושאים נוספים.

דיון:

ח”כ יואל חסון פתח ואמר כי שמח לבשר שלמרות האמירות האחרונות של יו”ר הכנסת הצלחנו למנוע שוב את הפעלת סעיף 98. מסגרת הדיון על כל החקיקה תהיה מהיום ב16:00 עד מחר בלילה כאשר אנחנו יכולים לקבוע את מועד ההצבעה והפעם חשבנו שהסיפור הוא לא הזמן אלא אלמנט ההפתעה במיוחד בחוק המרכולים. אם הצצעת החוק לא תעלה בסוף אז הסדר יום ישתנה. בעקרון מתחילים בנאומים בני דקה ואז יש שלושה חוקים מהירים בתמיכה. הוא הוסיף כי ביום שלישי לא תקיימו ועדות וביום רביעי סדר היום יהיה כרגיל. בנוגע לזמני הדיבור של חברי הכנסת אמר כי ייתכן והייתה עיוולת בפעמים הקודמות אך נתקן זאת וכל אחד יקבל זמן שווה. ח”כ נחמן שי אמר כי חלק מהביקורת על שלושת הימים נבעה מזה שהתכנים היו שטותיים, צריך לנסות להשתדל לנסות לדבר על מכלול של דברים שקואים במדינה כי אם מנצלים את זה זה לא נתפס טוב. בהמשך אמרה ח”כ יעל כהן פארן לגבי חוק המרכולים כי הקואליציה עושה תרגיל בכך שניסתה להכניס הסתיגויות של ח”כ יואב קיש לגבי חנויות הנוחות בתחנות דלק והחרגת העיר אילת וציפתה שנצביע איתם על הנושא בוועדה אך בסוף היה שיתוף פעולה שלנו עם החרדים וההסתיגות של התקבלה בוועדה. האופוזיציה הסירה את ההסתיגויות שלה על חנויות נוחות וההסכמה כרגע בין האופוזיציה וסיעת ישראל ביתנו היא שמצביעים נגד. אם מדברים על אי שיוויון אי אפשר להחריג את אילת. הקואליציה רוצה הישג ואנחנו לא צריכים לתת לה. ח”כ לאה פדידה טענה כי יש פה אמנם תרגיל אבל זה פלונטר, להסביר לציבור למה אנחנו נגד חנויות נוחות בתחנת דלק זה לא הגיוני. תחנות דלק הן לא בתחום עיר. ח”כ עמר בר לב אמר כי הוא חושב שצריך להתנגד כי אם אנחנו לא מתנגדים אנחנו מסכימים בשתיקה שכל הייתר יסגר. יו”ר המפלגה אבי גבאי אמר כי החוק נורא ואסור לתמוך בכזה דבר. הוחלט כי הסיעה תתנגד להסתיגויות של הקואליציה. ח”כ יואל חסון הוסיף כי היום תעלה הצעת החוק של קק”ל הסיעה תומכת בהצעת החוק.

נושאים נוספים שעלו:

תאריך פרסום:28/04/2018