להלן הודעת הצוות המדיני בטחוני:

בישיבה שנערכה בהשתתפות החברים יובל מור-מוסלי, ד”ר יצחק דגני, אלי רקח, רוחלה שגיא-הגלר, אשר גולדשלגר, דודו סמיה, מאשה שינדורף ויוסי גלר ביום 03.07.18 נתקבלו פה אחד  ההחלטות כדלקמן :

1. הצוות רואה בתוכנית ההפרדה שקיבלה ועידת המפלגה בזמן כהונתו של יצחק הרצוג את תוכניתה המדינית של המפלגה.
לפי תוכנית זו עקרון העל של שתי המדינות שבו מאמינה המפלגה יכול להישאר רלוונטי בסיטואציה הנוכחית רק באמצעות  היפרדות אזרחית מהפלשתינאים – היפרדות שתבטיח את אי הפיכתנו למדינה דו לאומית באופן שיסכל בעתיד את האפשרות ליישום הסדר מדיני עם הפלשתינאים המבוסס על שתי המדינות.

2. לאחר  שהובאו  בפני  הצוות  עמדתם של ח”כ סאלח סעד וחברינו האלוף במיל’ עמירם לווין, הצוות סבור שעל מדינת ישראל לסייע לפליטים המתגודדים באלפיהם על גבולנו בגולן בסיוע הומניטארי, קרי קליטת נפגעים בבתי החולים בישראל ומתן מזון, תרופות ביגוד ואוהלים בכדי למנוע אסון הומניטארי.
בנוסף יש לרתום את הגורמים הבינ”ל הרלוונטים לצורך בניית ערי מקלט בשטח המפורז שבו יזכו הפליטים להגנה מכוח ההסכמים שבין ישראל לסוריה בדבר אי הכנסת צבא וכמובן שישראל לא תסבול ירי על הפליטים בשטח מפורז זה.

3. הצוות מביע מורת רוח מהכינוס השגוי שנערך בכנסת בשיתוף מרץ והרשימה המשותפת.
כנס זה מנוגד לדרכה של המפלגה והסיעה ולא נעשה על דעת קברניטיה כאשר כל קישור אליו מזיק בצורה בלתי הפיכה למפלגה והצגת דרכה הציבורית.
שומא עלינו כמפלגה ליצור תיחום ברור בינינו לבין מפלגות אחרות שפועלות בזירה הפוליטית  ועל קברניטי המפלגה להבהיר שכינוס ממין זה – שבו נכחה אף ח”כ חנין זועבי – לא יכול לחזור על ידי מי מנבחרינו.

בברכה,
עו”ד יובל מור-מוסלי
יו”ר הצוות

תאריך פרסום:11/07/2018