ח”כים נוכחים:  אבי גבאי, יצחק הרצוג, יואל חסון, ציפי לבני, יוסי יונה, נחמן שי, מרב מיכאלי, מיכל בירן, איילת נחמיאס ורבין, עמיר פרץ, קסניה סבטלובה, שלי יחימוביץ’, מיקי רוזנטל, חיליק בר,יעל כהן פארן, לאה פדידה.

 

דברי פתיחה :

יו”ר סיעת המחנה הציוני, ח”כ יואל חסון:

“בסופ״ש האחרון אזרחי ישראל עלו על רכבת הפייק ניוז של ממשלת נתניהו וממשיכים לדהור לכיוון סיום הדמוקרטיה הישראלית.

הבושה כבר לא קיימת, במסדרונות הכנסת אנו עדים לחציית כל הקווים וכל הגבולות. הציבור חייב לדעת שראש הממשלה באמצעות אנשיו הפך להיות המחוקק והמנסח הראשי של חוק ההמלצות. נתניהו עובר מילה מילה, סעיף סעיף ומחוקק במו ידייו את החוק הזה , חוק שאמור להשפיע עליו ורק עליו באופן ישיר.

זהו חוק נתניהו, חוק השחיתות, חוק שמוכיח לנו שוב שהבושה פה להישאר”.

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי:

עוד שבוע עבר מבלי שממשלת ישראל עשתה משהו עבור עם ישראל.

מבלי שהממשלה דאגה למשפחות העובדות במדינת ישראל.

עברנו עוד שבוע של ממשלת ספיניסטאן.

ועוד שבוע של “פייק” משבר קואליציוני שכל כולו חוסר ענייניות וחוסר ממלכתיות.

גם ההודעה על סיום ה-“פייק” משבר קואליציוני הזה – היא לא הודעה על הישגים, אלא הודאה בכישלון.

כישלון בלייצר איזשהו שינוי לציבור.

הרי שיניתם את הסטטוס קוו אז תשנו גם לטובת עם ישראל.

ממשלה אחראית לציבור הרחב, הייתה מנצלת את ההזדמנות לפתור את עניין התחבורה הציבורית בשבת ולא מזניחה נושא שנוגע במיליונים ובעיקר במשפחות העובדות.

אבל בואו לא נטעה:

כל הרעש הזה הוא בסה”כ הרעשה כבדה שנועדה להסיט את תשומת הלב הציבורית מהעניין האמיתי שמתרחש כאן היום.

חוקי השחיתות של נתניהו חצו היום את קו האל חזור.

אנחנו ממש קרובים לתורכיה.

נתניהו אמר ׳לא יהיה כלום׳ – אולי אכן לא יהיה כלום.

אבל לא בגלל שאין כלום אלא משום שיש כאן קואליציה רופסת וחלקים ממנה גם מושחתת ושותפה לפשע – פשע טירפוד החקירות ופשע הסתרת האמת מעיני הציבור.

איפה הכבוד שלכם חברי הקואליציה? בשביל זה בחרו בכם מיליוני ישראלים?

תסתכלו מה נהיה מכם? כמו אחרוני חברי הכנופיות שנשלחים לשבש חקירות ולנקות את זירות הפשע? זה מה שאתם עושים היום.

אני אומר כאן לכל אזרחי ישראל – מתחייב בפניכם: את כל חוקי השחיתות נבטל בחודש הראשון לממשלתנו.

יו”ר התנועה, ח”כ ציפי לבני:

“ממשלת הכל אישי. ממליצה לחברי הממשלה שעוד נותרה בהם טיפת יושרה לקבור את חוק ההמלצות. אתם יכולים להחליף את בני בגין בוועדה אבל לא תוכלו להחליף את העם. הגסות, האלימות והשחיתות של הממשלה פורצות מכל מסך.

במדינה מתוקנת אין אדם מעל החוק. בישראל של נתניהו, ראש ממשלה וכל שר הוא מעל החוק ואם החוק לא מתאים אז ישנו את החוק – חוקים פרסונליים לראש ממשלה וגם לשר שיוכל לכהן כסגן שר.

אני גם כואבת את הכאב של חלק מהעם היהודי שקורא לראש הממשלה להתבייש על ביטול מתווה הכותל. מסתבר שעבור ראש הממשלה פירוק העם היהודי לא מעניין אותו, האיום היחיד שמשפיע עליו הוא פירוק הקואליציה.

העמדה שלנו היא עקרונית חוקתית-דמוקרטית ולא לגופו של אדם כי חקיקה פרסונאלית היא ההפך משלטון והיא על חשבון הציבור”.

סדר יום הישיבה :

דיון בהצעות חוק שעל סדר היום השבועי, נושאים נוספים.

דיון:

ח”כ יואל חסון אמר כי מחכים לדעת אם חוק ההמלצות עולה היום או לא, אם ההצעה תעלה אי אפשר להעדר ולא לתת קיזוזים. יו”ר המפלגה אבי גבאי אמר כי אחרי ההצבעה יסתכלו בציבור מי הגיע ומי לא, וצריך להלחם גם אם מפסידים בסוף. ח”כ מיקי רוזנטל הסביר כי נתנו ליועץ המשפטי לממשלה בחקירות שכבר התחילו את האפשרות לבקש מהמשטרה המלצות לסיכום, והוא יוכל לפרסם אותן לפי שיקול דעתו. בנוסף שינו את תקופת המאסר משלוש שנים לשנה. סיעת כולנו הסכימה להצביע בעד בנוסח הזה. החוק פוליטית הוא מצויין, כי זה ידרבן לסיים את החקירה של ראש הממשלה בהקדם האפשרי.החוק לא אפקטיבי אבל הוא שערוריה ציבורית. ח”כ ציפי לבני אמרה כי כלפי חוץ אנחנו לא צריכים לעסוק אם החוק הזה נכון או לא. המסר המרכזי צריך להיות הסיפור הפרסונלי- ביבי מסדר לעצמו חוקים בנואים שקשורים לשחיתות האישית שלו. צריך לחזור על מסר בין אם באותן מילים או באופן אחר בזה אחר זה. בהמשך הישיבה אמרה ח”כ מרב מיכאלי כי יש לבחון את הצעת חוק של ח”כ שולי מועלם שתעלה ביום רביעי, שכן על פניו ברור שצריך להיות בעד אך מדובר בהיפוך עקום. כיום מי שמקבל פנסיה תקציבית וקצבת שארים בתור נפגע פעולות איבה היום זה מקוזז לו, כי אין כפל קצבאות, הצעת החוק מבטלת את זה. יש אי הבנה עמוקה, ההשוואה צריכה להיות האם מקזזים לקצבת נכות אם אני מקבלת פנסיה תקציבית. קחו בחשבון שזה תקדים, אם לא מקזזים קצבאות ופנסיה תקציבית אז נפגעי איבה הם לא הראשונים ולא האחרונים. ההשוואה שהיא עושה היא מעותת. יו”ר המפלגה אבי גבאי אמר כי בסוף הפנסיה היא תנאי שכר של בן אדם וזה נכון שבפנסיה תקציבית העובד לא מפריש. בהמשך אמר ח”כ יואל חסון כי ביום שלישי יתקיים ציון יום כ”ט בנובמבר ביוזמה של ח”כ יצחק הרצוג הוא ידבר ונשמח שמי שיוכל יגיע וכמו כן ציון היום הבינלאומי לזכויות הילד. עוד אמר כי יש לקחת בחשבון שסדר היום השבוע יכול להשתנות.

נושאים נוספים שעלו:

תאריך פרסום:28/04/2018