לאחר היבחרה של שלי לראשות העבודה עברנו, מספר חברים ואני בכנס של המפלגה ושוחחנו עם החברים על נושא הקמת החוג הגאה. רבים באותו כנס לא השתייכו כלל לקהילה הגאה אך התגובות שהתקבלו מהם בבואנו לבקש את תמיכתם היו: נתמוך בשמחה, מובן מאליו, והגיע הזמן ! התגובות הללו הגיעו לא רק מצעירי המפלגה אותם סחפה שלי אלא גם ממבוגרים רבים, “הגוורדיה הוותיקה” של המפלגה ולמען האמת הופתעתי מרמת ההיענות הגבוהה, הכמעט מוחלטת ליוזמה. חובה לציין גם כי ב-1993 בעקבות סיפור פיטוריו של פרופ’ עוזי אבן מצה”ל והעלאת הנושא לתודעה הציבורית, נתן ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, יצחק רבין, הנחיה לצמרת צה”ל לבטל את התקנות המפלות כלפי הומוסקסואלים בצבא. הדברים מעידים על כך שמפלגת העבודה הינה אכן הכר הטבעי לצמיחתו של חוג רעיוני גאה, השותף לערכיה.

בימים אילו אנו חוזים בפריחתה המחודשת של מפלגת העבודה, אשר בהנהגתה של שלי תחזיר אליה קהלים ותיקים ותמשוך קהלים חדשים, בלתי מזוהים וממפלגות יריבות. כעת גם בני ובנות הקהילה ההומו-לסבית, אשר מפלגת העבודה היא ביתם הטבעי, יקחו חלק רשמי, מוסדי, ומאורגן בחיזוק הרוח החדשה אותה מביאה שלי יחימוביץ’ למפלגה.

פנו אלי חברים במפלגה בטענה כי הקמת חוג גאה עלולה להרחיק אנשים מהמפלגה. ראשית צר לי שישנם עדיין אנשים אשר דאגה לזכויות מיעוטים בחברה יכולה לגרום להם להתרחק. שנית, לאן יתרחקו ? לקדימה ? למרצ ? חוגים גאים קיימים במפלגות אילו כבר שנים רבות. אפילו בחד”ש קיים כיום פורום בשם “אדום ורוד” וגונבה לאוזני שמועה שגם בליכוד ישנה כוונה להקים חוג שכזה. לכן, הסירו דאגה מלבכם.

מטרותינו הן פשוטות, כמעט טריוויאליות. השוואת זכויותיהם של בני ובנות הקהילה הגאה לאילו של שאר אזרחי מדינת ישראל. אנו אזרחים עובדים, משלמי מיסים, משרתים בצבא ועושים מילואים. אנו מגיעים מכל שדרות החברה הישראלית, מהערים, מהקיבוצים ומהמושבים, מהאוניברסיטאות וממקומות העבודה, ופעילים גם במסגרות השונות הקיימות של המפלגה, אם במסגרת המשמרת הצעירה או התאים והמחוזות השונים. עם זאת, עדיין לא קיים שוויון זכויות מלא לקהילה הגאה במדינת ישראל מבחינה חקיקתית וישנה אפליה מערכתית כלפי ציבור זה. את זאת אנו באים לשנות.

אך לא רק זאת. אנחנו עבודה ! אנו מאמינים בתפיסת עולמה הסוציאל דמוקרטית של מפלגת העבודה, בתפיסת העולם של שמאל ציוני מדיני מתון ובחזון אזרחי חופשי עבור מדינת ישראל. גם ללא החוג היינו ועודנו בשר מבשרה של המפלגה וערכיה. החוג הינו אמצעי לחיזוק הקהילה הגאה מחד, אך במקביל, חיזוקה של מפלגת העבודה ! חיזוק החוג כמוהו כחיזוק המפלגה. תפיסת ה”אנחנו” עומדת במרכז התפיסה הרעיונית של החוג והאג’נדה אותה אנו שואפים לקדם חוצת מחנות. עדות לכך היא חתימתם, כמעט פה אחד, של חברי הכנסת של המפלגה על היוזמה להקמתו. יושבת הראש שלי יחימוביץ’ בירכה אף היא על היוזמה, תמכה ונתנה רוח גבית, מתוך הבנת חשיבות פעילותה של מפלגת העבודה גם בתחום השוואת זכויותיה של הקהילה, כמו גם הבנת כוחה האלקטורלי של הקהילה הגאה וכוחה בקביעת הלכי רוח ושינוי תפיסות עולם ודעת קהל בקרב כלל האוכלוסיה בישראל.

נותר לי להודות לחברי הועידה על קבלתו של החוג למפלגה ולאחל לנו עבודה משותפת פוריה בעתיד בתקווה שיחדיו נצליח להוביל את המפלגה בחזרה לשלטון!

תאריך פרסום:02/12/2011