שלי על החלטת ועדת השרים לחקיקה לתמוך במחיקת חובות של החברות הגדולות במשק: “מתברר שיש ארוחות חינם, אבל לא רק שהציבור הרחב אינו נהנה מהסעודה, הוא ממשיך לממן מכספו הדל ארוחות חינם של קומץ בני מזל”

יו”ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ’ אומרת כי החלטת ועדת השרים לחקיקה לתמוך בהוראת השעה המוחקת את חובותיהן של החברות הגדולות במשק למס הכנסה היא החלטה אומללה שתפגע קשות בהכנסות המדינה. מדובר במתנה לא חוקתית לחברות החזקות והעשירות ביותר, ובמחיקה רטרואקטיבית של חובותיהן למס הכנסה. כל בעל חברה קטנה ובינונית יכול רק לחלום על חקיקה מיוחדת למחיקת חובותיו ועל תשלום מס חברות מגוחך של 3% .

יחימוביץ’ אומרת כי מופרך לכנות את 120 מיליארד השקלים שצברו החברות “רווחים כלואים”, וכי בפועל החברות כבר השתמשו בסכומי עתק כאשר העבירו אותן לחברות אמהות, בנות או לרכישת נכסים. על פי החוק, מוגדרות תזוזות כספים אלה כדיווידנד חייב במס לכל דבר. אלא שבמקום שמס הכנסה יוציא שומה כנדרש על פי חוק ויגבה את החוב לטובת הכנסות המדינה, מופיע ראה”מ נתניהו כסנטה קלאוס של החזקים והעשירים, ומחוקק עבורן חוק מיוחד למחיקת חובות. הדבר צורם וחמור שבעתיים נוכח העובדה שעול כבד של מיסוי יוטל כעת על העניים ועל מעמד הביניים, בטענה ש”אין ארוחות חינם”. מתברר שיש ארוחות חינם, אבל לא רק שהציבור הרחב אינו נהנה מהסעודה, הוא ממשיך לממן מכספו הדל ארוחות חינם של קומץ בני מזל.

תאריך פרסום:05/08/2012