במטה הבחירות של מפלגת העבודה עוקבים מקרוב אחרי הפריימריס בליכוד ואחר התקלות המתגלות במערכת ההצבעה הממוחשבת, כדי להפיק את הלקחים לקראת הפריימריס בעבודה ביום ה’, שיתנהלו במערכת ממוחשבת זהה לזו של הליכוד. במטה הארגון של המפלגה ציינו: “ההצבעה בליכוד תהיה הפיילוט שלנו, נדאג ללמוד מהתקלות ולתקנן. בנוסף, בניגוד לליכוד, ניהול הפריימריס מופקד בידי פרויקטור מיוחד של המפלגה ולא דרך חברה ואנו פועלים למולו על מנת שנדע להפיק את הלקחים בהתאם”.

בעבודה עושים מאמצים רבים לחזק את הבחירה האישית, החופשית והחשאית של החברים, ולצמצם למינימום את השפעתם של כוחות שונים במפלגה. בין השאר, הוחלט כי ההצבעה תיעשה באמצעות סימון שמות בלבד ולא על בסיס סימון מספרים, וזאת על מנת לקדם הצבעה על פי היכרות ובדיקה מקדימה על המועמדים (ולא באמצעות רשימות מספרים שניתן לחלק כהנחיה בלי שהמצביע ידע כלל מי השם מאחורי המספר).
בעקבות החלטה זו, הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי על ידי סמי שושן, ערן חרמוני ומתמודדים נוספים אשר נדחתה הבוקר על הסף. העותרים דרשו מתן מספרים בצמוד לשמות וכמו כן ציון שמות המועמדים בערבית, אך כאמור נדחו על הסף.

בנוסף, כדי להביא להצבעה חופשית ונטולה מלחצים, הוחלט כי לראשונה, חלוקת הקולות תוצג לציבור הרחב ברמה הארצית בלבד. חלוקת הקולות באזורים וביישובים השונים, תוצג בפני המפקח על הבחירות בלבד. איש מהמתמודדים או כל גורם אחר למעט המפקח – לא ידע עבור מי הצביעו בקלפיות.

הבחירות במפלגה, אשר תהיינה לראשונה ממוחשבות, יערכו באמצעות כ-500 מסכי מגע אלקטרונים שיפרסו ב-140 קלפיות ברחבי הארץ ב-68 אתרי הצבעה. בפריימריס יקחו חלק כ – 61,000 מתפקדי מפלגת העבודה. מדובר במי שהתפקדו עד לפני חצי שנה. מי שהתפקד לאחר מכן – אינו זכאי להצביע.
הפריימריס יתקיימו כמתוכנן ביום חמישי הקרוב, 29.11.12, בין השעות 10:00-22:00. עם תום ההצבעה, שתהיה ממוחשבת, יערך כנס חגיגי בבית ברל בכפר סבא, בו יוצגו התוצאות במעמד יו”ר המפלגה שלי יחימוביץ, חברי הכנסת והמתמודדים השונים.

יו”ר ועדת הבחירות תת אלוף במיל’ יצחקי חן בהתייחס לצעדים שננקטו לצורך הבטחת הבחירה החופשית: “הצעדים ננקטים כמסקנה והפקת לקחים מאירועים בעייתיים שהתרחשו בפריימריס של מפלגות שונות בעבר ומבטיחים שהבחירות המקדימות בעבודה יהיו הדמוקרטיות, הנקיות וההוגנות ביותר, כך שהרשימה תשקף נאמנה את רצונם של חברי המפלגה ושל ציבור הבוחרים. אני קורא לכל מתפקדי מפלגת העבודה לבוא להצביע ביום חמישי הקרוב כדי להבטיח שתהיה לנו נבחרת איכותית בכנסת שתייצג נאמנה את דרכה של המפלגה ואת כלל אזרחי מדינת ישראל”.

תאריך פרסום:25/11/2012