עמיחי סרגובי, ראש צוות מתנדבי האינטרנט של שלי יחימוביץ, יו”ר מפלגת העבודה חשף הערב (ב’) בפוסט שכתב באתר התמיכה של יחימוביץ כי רק 17% ממעריצי נתניהו בפייסבוק הם פרופילים ישראלים וכי מקורם של שאר ה”לייקים” הוא בין היתר מאינדונזיה שהיא כאמור מדינה מוסלמית. “עניין שמעלה תהיות לאמינות הלייקים”.
פורסם ב”גלובס”
9.4.12

סרגובי, ביצע את הבדיקה המעמיקה בתגובה להודעת לשכתו של רה”מ בנימין נתניהו לפיה דף הפייסבוק האישי של רה”מ בנימין נתניהו עבר את רף ה-200 אלף ליייקים. עוד נמסר ש”ממוצע המצטרפים החדשים ביום עומד על בין 800-1200 איש”, וכי “הדף הוא כלי שמקשר בין העם לבין המנהיג”.

ההודעה גם מתפארת: “כל סטטוס של נתניהו זוכה לאלפי לייקים ותגובות, ומאות שיתופים, בזמן שכל הפוליטיקאים מדדים הרחק מאחור עם ממוצע נמוך מאוד שאינו מתקרב למאות לייקים.”

“חיפוש קצר במנועי פייסבוק העלה, לתדהמתנו, שרק כ- 17% ממעריצי נתניהו בפייסבוק הם פרופילים ישראלים. 52% הם פרופילים אמריקאים, והנתון הכי משעשע – 3%, שהם כ- 5000 מעריצי ביבי נכון להיום (יותר מכלל מעריציו באנגליה, צרפת, קנדה ומקסיקו גם יחד) הם פרופילים אינדונזיים. אינדונזיה, כידוע, היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, אין לנו איתה יחסים דיפלומטיים, ואיכשהו אני מתקשה להאמין בידיעה המשמחת לכשעצמה שרה”מ שלנו כובש את לבבות העם האינדונזי”, כתב סרגובי בפוסט.

“יש כאן מצג שווא מכוון. המנהיג, לפי ההודעה, מתקשר כך עם 200,000 מבני עמו, אבל בפועל מדובר רק בכ – 30,000 ישראלים (לא הרבה יותר מהמספר האמיתי של אוהדי הדף של שלי). יש גם את התחושה שהמספר תפח באופן מלאכותי”.

תאריך פרסום:09/04/2012