נולדתי בתל אביב ב- 1960. בן שלישי לחיים הרצוג ז”ל, נשיאה השישי של מדינת ישראל ולאורה הרצוג, תבדל”א, אחת מהלוחמות הראשונות למען איכות הסביבה בישראל.נכד לרבנית שרה הרצוג ז”ל, אשר עסקה כל חייה בסיוע לנזקק ולחלש בחברה ולרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ”ל, רבה הראשי הראשון של מדינת ישראל. את המורשת הרוחנית והאישית של כולם אני נושא איתי תמיד, לכל אורך הדרך.

אני מתגורר כיום באותו בית בו גדלתי בת”א, עם רעייתי מיכל ועם שלושת ילדיי.

את שירותי הצבאי, שהיה עבורי פרק חיים מרתק, עשיתי כקצין בחיל המודיעין באזורים ובבסיסים רבים והשתחררתי בדרגת רס”ן. בתקופה זו גם הכרתי את רעייתי מיכל.

במקצועי אני עורך דין, כאשר את לימודי האקדמיים בפקולטה למשפטים רכשתי באוניברסיטת תל אביב. כמו כן למדתי בארה”ב באוניברסיטאות שונות.

כמי שגדל בבית שרגעים היסטוריים שחוותה מדינת ישראל, התנקזו דרכו, נחשפתי מגיל צעיר ביותר לחיים הציבוריים ולחיים הפוליטיים ולתפיסה הרואה בנתינה למען הכלל והחברה ערך עליון.

בזיכרונות ילדותי צרובים רגעים דרמטיים. אלו עיצבו את תפיסת עולמי בנושאים של חיינו והם עדיין משפיעים עליה גם היום.

הערכים עליהם גדלתי חידדו אצלי את המחויבות האישית לחברה ולקהילה ולצורך לבנות חברה חזקה היודעת גם לסייע לחלשים ביותר. זו אחת הסיבות שעוד טרם כניסתי לחיים הצבורים, היה זה אך טבעי עבורי לקחת חלק בפעילות התנדבותית ציבורית ענפה ומגוונת, בין היתר כיו”ר הרשות למלחמה בסמים בין שנים 2000-2003.

בשנת 1999 החלטתי כי עליי לעשות מעשה ועזבתי את משרד עורכי הדין שייסד אבי “הרצוג-פוקס-נאמן” על מנת לכהן כמזכיר הממשלה בממשלת ברק.

בשנת 2003 נבחרתי לראשונה כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה.

הייתי חבר כנסת פעיל ביותר וחבר בוועדות הכספים, הפנים ואיכות הסביבה ובוועדה למאבק בנגע הסמים. בנוסף הייתי חבר בשדולות למען התיירות, הנוער, איכות הסביבה, קידום היחסים עם הקהילות הנוצריות ושדולות אחרות.

 

בינואר 2005 התחלתי את כהונתי הראשונה כשר בממשלת ישראל בתפקיד שר הבינוי והשיכון. בתקופה זו רשמתי הישגים והובלתי רפורמות חשובות, במקביל לתהליך ההתנתקות מרצועת עזה בו הובלתי תוך תקופה קצרה את ההערכות לקליטה ראשונית של המפונים.

במאי 2006 כיהנתי כשר התיירות. בתקופה זו עברה מדינת ישראל את מלחמת לבנון השנייה. בפניי ניצבו משימות מאתגרות: לשקם את ענף התיירות שנפגע קשה עקב המלחמה ולהציב מחדש את ישראל כיעד תיירותי נחשק במפת התיירות העולמית. אני שמח כי הצלחתי בכך והעמדתי יסודות איתנים להצלת הענף הזה גם היום.

בין לבין כיהנתי מספר שנים כשר האחראי על הקשר עם התפוצות ומאבק באנטישמיות. אתגר לאומי חושב מאוד!

במרץ 2007 קיבלתי לידי את משרד הרווחה והשירותים החברתיים, אשר משך שנים לא עמד בראשו שר בפועל. עמדתי בראשות משרד זה משך שתי קדנציות, סה”כ כ- 4 שנים רצופות.

מהר מאוד התאהבתי במשרד המורכב והרגיש הזה. מתוך ידיעה ברורה כי זהו אחד המשרדים החשובים ביותר עבור אזרחי ישראל מלידה ועד זקנה, פעלתי במרץ כדי לחולל שינויים ולקדם יוזמות, המותאמות לתפיסת עולמי החברתית-כלכלית והפלורליסטית.

בתקופתי, הושג הפתרון למצוקת ניצולי השואה החיים בישראל, הובלנו בהצלחה את תוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, הגדלנו את קצבאות הזקנה, והובלנו מהפיכה משמעותית בתחום עידוד אנשים עם מוגבלויות לצאת לעבודה מבלי שתפגע קצבת נכותם.

בנוסף, ביצענו רפורמות בשירותי הרווחה של השלטון המקומי ונקטנו פעולות לשיפור תפקודו של המוסד לביטוח לאומי תוך שימת דגש על שיפור השירות לאזרח.

אני גאה על כך שהצלחתי לשקם את המשרד, להחזיר לעובדים בו גאווה ולהציבו כמשרד חברתי-כלכלי חושב ביותר בעבודת הממשלה.

במקביל לכהונתי כשר רווחה, מונתי במבצע “עופרת יצוקה” גם כשר המקשר בתחום הסיוע ההומניטארי, כיהנתי כחבר בקבינט הביטחוני מדיני ובוועדות שרים רבות אחרות.כמו כן כיהנתי גם כשר האחראי על רשות השידור.

באוקטובר 2010 הכרזתי על כוונתי להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, לאחר שנוכחתי שמנהיגותו של אהוד ברק מביאה להרס ולריסוק המפלגה. פעלתי יחד עם חבריי לקדם את יציאת העבודה מהממשלה ולהקדמת הפריימריס לעמדת היו”ר, על רקע חוסר ההתקדמות בתהליך המדיני ובעקבות ההבנה שהממשלה אינה צועדת לכיוון שינויים גדולים בתחום החברתי והמדיני, שבעיני כאמור קשורים זה בזה.

בינואר 2011 עזב ברק את המפלגה ואני התפטרתי מתפקידי בממשלה. שבתי לכהן כחבר כנסת מטעם סיעת העבודה ואני חבר בוועדת חוץ וביטחון וועדת חוקה, חוק ומשפט.

בימים אלו אני בעיצומן של הבחירות לראשות מפלגת העבודה שיתקיימו בתחילת ספטמבר 2011.

קריאה והעמקת חקר הן בין האהבות הגדולות שלי. אני חובב ביוגרפיות והיסטוריה.לצד תיאטרון, מוסיקה ופעילות ספורטיבית (בעיקר – ריצה, אני מרבה להשתתף במרוצים שונים), אני גם נהנה לכתוב ובשנים האחרונות פרסמתי מאמרים רבים בעיתונות ובכתבי עת מובילים בארץ ובעולם. כמו כן ערכתי את הספר “איך יוצאים מזה – פתרונות כלכליים וחברתיים למשק במשבר”. בדצמבר 2010 יצא לחנויות ספרי השני “תוכנית עבודה – מתכון לרווחה כלכלית” שנולד תוך כדי ההתמודדות האישית שלי עם האתגרים החברתיים של מדינת ישראל. זהו כרטיס הביקור החברתי שלי.

בפני מדינת ישראל ניצבים אתגרים מורכבים. אזרחי ישראל מבקשים ובצדק לקבל ביטחון לאומי אבל לא פחות חשוב מזה, ביטחון חברתי. אני שמאמין כי שני תחומים אלו הם בבחינת כלים שלובים זה בזה, נכון להוביל את האתגר הזה על הצד הטוב ביותר ואני נכון לשרת את אזרחי ישראל עוד שנים רבות. — אודות באתר: http://www.herzog.co.il/about.asp

תאריך פרסום:02/09/2011