סטירת הלחי המצלצלת שחטפה מפלגת העבודה בבחירות 77 שהתבטאה בעליית הליכוד לשלטון הייתה במידה רבה תוצאה של שני גורמים עיקריים: הכישלון במלחמת יום הכיפורים, והמיאוס הציבורי ממפלגת העבודה על כל גלגוליה הקודמים. בני עדות המזרח, תושבי שכונות המצוקה ותושבי הפריפריה בעיירות הפיתוח היו שותפים חשובים בעלייתו ושמירתו של הליכוד בשלטון או כאלטרנטיבה שלטונית מאז ועד הבחירות האחרונות.
2.5.12

אם נעיד על האמת, מפלגת העבודה הביאה זאת על עצמה. היהירות, ההתנשאות והניתוק משכבות החברה החלשות, מהקמת המדינה ועד המהפך של 77 גרם לרבים מבני הדור ההוא לא רק להצביע נגד מפלגת העבודה, אלא ממש לתעב אותה. המחלוקת של רבים עם מפלגת העבודה, לא הייתה רק פוליטית אלא אישית ורגשית.

במשך עשרות שנים ניסתה מפלגת העבודה למצוא את הדרך לחדור לשכונות ולהסביר את עמדותיה, אך ללא הצלחה ללא קשר למי עמד בראשה. על אף הערכים החברתיים של מפלגת העבודה אשר היו אמורים להתאים ולקדם אוכלוסיות אלו, הן בחרו פעם אחר פעם בליכוד ובמפלגות ימין אשר עודדו כלכלה קפיטליסטית ליברלית ומעורבות ממשלתית נמוכה. כלכלה אשר הנציחה את מצבן העגום ומנעה את קידומן, עקב צמצום תפקיד המדינה במערכות החינוך השיכון והרווחה.

הליכוד מצידו טיפח את השנאה למפלגת העבודה, תוך הסתרת העובדה שהדגם הכלכלי אותו הוא מיישם בא דווקא על חשבון המקופחים.

אבל עכשיו משהו קורה בשכונות ובפריפריה, רוח חדשה נושבת. דור חדש, צעיר ומשכיל יותר, ללא המשקעים האמוציונלים של הדור הקודם. דור אשר מעוניין בסדר לאומי חדש, במדיניות כלכלית חברתית שתיטיב עימו ועם מעמד הביניים.
הדור הזה אינו מתנגד לשוק חופשי, ואינו רואה ביהודה ושומרון את ״סלע קיומו״. הוא מחפש פתרונות אמיתיים לבעיות אמיתיות. הדור הזה מחפש ביטחון כלכלי וגם ביטחון לאומי. לא רק תירוצים ביטחוניים למצב כלכלי אישי ללא עתיד.

הדור החדש מבין שהליכוד ומדיניותו לא השיגו עבורו כלום אלא הפכו את העשירים לעשירים יותר ואת החלשים לחלשים יותר. היוצרות התהפכו. הליכוד הפך למה שהוא הטיף נגדו והעלה אותו לשלטון. מה״אנדרדוג״ הוא הפך למפלגת שלטון מסואבת שמוכנה לעשות הכול כדי להישאר בשלטון כולל קואליציות ימין הזויות וממשלות ענק בזבזניות.

מפלגת העבודה נתפסת כמפלגה החברתית האמיתית בהנהגת שלי יחימוביץ’ ולא כמפלגת שמאל ״אוהבת ערבים ושונאת מתנחלים״ כפי שהליכוד מנסה להציגה. צעירים רבים ממגזרים אלה מתפקדים למפלגת העבודה בעקבות גל המחאה החברתית והתחברות לקו הערכי של שלי יחימוביץ’ ומפלגת העבודה. הפעם כבר לא תהיה הצבעה אוטומטית לליכוד, הפעם הקולות ילכו לעתיד טוב יותר.

עתיד עם מפלגת עבודה חזקה וממשלה חברתית!

אני מזמין אתכם לבקר באתר האינטרנט החדש שלי www.zilberman.org.il להכיר את העשייה, עמדותיי ולראות איך אפשר לסייע ולהשפיע!

שלכם,
אמנון זילברמן – כי אפשר לשנות !
מזכיר סניף כפר שלם, ת”א.

תאריך פרסום:02/05/2012