מפלגת העבודה מרכינה ראשה ומשתתפת בצער משפחת משה עם לכתה של חברתנו מרגלית משה ז”ל.

מרגלית הייתה מהפעילות המרכזיות ביותר של מפלגת העבודה בבאר שבע ובנגב. ידועה מאוד בקרב החברות והחברים ברחבי הארץ, אהובה על כולם. מרגלית הובילה לאורך כל שנות פעילותה עשייה חברתית משמעותית בעירה, בירת הנגב, מאבק לצדק ולמען ערכים אשר היו דגל וסמל לכוח רצון והצלחה. בנוסף, מרגלית הייתה פעילה מאוד בכל המסגרות המפלגתיות לקידום מעמדן של הנשים בחברה הישראלית ותמיד לקחה חלק מרכזי בהן.

כך גם ייסדה במו ידייה את פרויקט “נשים רוקמות חלום – ריקמה ועבודת יד אתיופית מסורתית” אשר העצים את נשות העיר תוך גיוס של גופים לאומיים גדולים אשר תרמו למען מטרה נעלה זו אותה היא הובילה.

לאורך השנים, מרגלית זכתה להוקרה על פועלה הרב למען החברה, אשת השנה של העיר באר שבע, אשת השנה של מפלגת העבודה ועוד אותות והערכה רבה מהציבור.

אנו נפרדים ממך מרגלית, בצער רב ובכאב אמיתי, נאהב אותך תמיד ונזכור.

יהי זכרך ברוך,

החברות והחברים ממפלגת העבודה.


כך ספד לה יו”ר המפלגה השר עמיר פרץ:

קיבלתי בתדהמה ובעצב רב את לכתה בטרם עת של חברתנו למפלגה מרגלית משה ז”ל, שנאבקה במחלה הקשה עד לרגעיה האחרונים. לצד שמה תמיד יחברו כחוט השני המילים ערכיות, אומנות ורוח, לצד טיפוח אנשים שהיו זקוקים לה וקהילות שראו בה משענת ובמיוחד הקהילה האתיופית. 

מרגלית מסמלת עבורי את אותן נשים ששליחות ציבורית אינה סיסמא אלא דרך חיים, אשה שידעה לנתח את מדיניות העל האסטרטגית ולא לשכוח את האדם הבודד שמדיניות זו אמורה לשרת בלי הבדל של דת, גזע, מין, או נטיה מינית. הליכתה של מרגלית זו אבדה קשה למפלגה ובוודאי למשפחת משה היקרה, אך בטוח אני כי נמשיך ונממש את צוואתה המוסרית לצדק חברתי, שוויון, ושלום.

ח”כ עמיר פרץ

יו”ר מפלגת העבודה שר הכלכלה והתעשייה


כך ספד לה מזכ”ל המפלגה ערן חרמוני:

מפלגת העבודה כואבת ובוכה עם מותה של מרגלית ז”ל. חברים רבים רבים מכל קצוות הארץ הביעו את כאבם ואת אהבתם הרבה למרגלית. רבים מאד ביקשו להגיע להלוויה ולא יכלו לעשות כן בשל מצב הקורונה, אבל מרגלית נמצאת בליבם. מרגלית היתה יזמית חברתית מובילה ואשת תנועת העבודה נאמנה, ערכית ומסורה, בימים הגדולים של המפלגה וגם ברגעים הפחות זוהרים. היא ביטאה בעשייתה הפוליטית, החברתית והציבורית את ערכי הצדק והשוויון, והפגינה תמיד חברות, חום ואהבה כלפי כולם.

יהי זכרה ברוך.

ערן חרמוני

מזכ”ל המפלגה


כך ספדה לה דליה היבנר, מרכזת הוועדה לקידום מעמד האישה במפלגת העבודה:

מרגלית היקרה,

קשה לי לחשוב שלא אפגוש אותך יותר, שלא אשמע את קולך בטלפון, שלא נמשיך להיפגש ולעשות תוכניות יחד.
נפגשנו לפני 15 שנה והקמנו ביחד עם יעל ארן ועדינה, אתי ואדלה, רותם, אורלי ורוחלה (שיבדלו לחיים ארוכים) יחד עם מיקה ז״ל ורעיה ז״ל את הוועדה לקידום מעמד האישה במפלגה.
היינו שותפות לדרך וחברות בנפש. שמחנו אחת בשמחתה של השנייה וכאבנו אחת את כאבה של השנייה, היינו אחיות.

היית אשה גדולה במעשיך, חכמה, צנועה, טובת לב שתמיד הושיטה יד לכל מי שהיה צריך עזרה.
הרמת מפעל לתפארת עם נשות העדה האתיופית “נשים רוקמות חלום” בעירך, בבירת הנגב, באר שבע.

הבאת את עבודתן המקסימה לדעת הציבור בהשתתפותך ביריד חוצות היוצר בירושלים ובתערוכות בהיכל שלמה בירושלים.

עיריית באר שבע העניקה לך התואר אשת השנה ובאמת זאת הייתה בחירה ראויה והוקרה לפיעילותך הרבה.

קשה לי ולכולנו לחשוב שאנו נפרדות ממך ושלא נהיה עוד יחד. את תמשיכי להיות איתנו בכל פעולה, בכל ישיבה, בכל סמינר שנעשה בעתיד.

אחותי היקרה, יהיה זכרך ברוך.

דליה היבנר, חברת הוועדה לקידום מעמד האישה.


כך ספדה לה רינה רמות, מרכזת הפעילות בסניף באר שבע וחברת הוועדה לקידום מעמד האישה במפלגת העבודה:

אנו נפרדים היום ממרגלית משה חברתנו.

כבאר-שבעית אני מכירה את מרגלית כ-30 שנה ואף יותר. נפגשנו בצמתים שונים של עשייה חברתית ולמען באר שבע והנגב.

מרגלית, לא דיברה הרבה על עצמה כך שרק לאחרונה למדתי על ילדותה בבאר שבע, אליה הגיעה מטוניס עם הוריה ואחיה כשהייתה בת 16. מאחר שלא הביאה תעודות מטוניס וגם לא דיברה עברית, היא לא שובצה בתיכון, אלא בסוג של מרכז נוער. כמובן שלא אדם כמוה יוותר, וכך תוך מאבקים וקשיים הצליחה להשלים השכלה תיכונית ואקדמית ולא וויתרה גם לארבעת ילדיה שכולם בעלי השכלה גבוהה ומצליחים מאוד בתפקידיהם.

בבאר שבע במהלך השנים מכירים את מרגלית מתחומי פעילות רבים: פעילות בלשכת המסחר, לשם הביאה בזמנו קורס ייעודי לנשים המעוניינות להכיר את שוק ההון בשיתוף עם אחד הבנקים הגדולים; הקימה וניהלה עד שחלתה את עמותת “נשים רוקמות חלום” בו איגדה נשים מהעדה האתיופית וסייעה להן להמשיך במסורת הרקמה ולמכור את אומנותן ;  חברה פעילה בעמותת רא”ם המאגדת את כל העמותות בבאר שבע; וכמובן     חברה ותיקה ופעילה מאוד בסניף המפלגה בבאר שבע, חברה פעילה בוועדה לקידום מעמד האשה ועוד ועוד!

על כל עשייתה החברתית, מרגלית עם לב רחב וזרועות פתוחות סייעה באופן אישי להמון המון אנשים בעיר הכל במתן בסתר ובצנעה.

מרגלית אשה חכמה, משכילה ודעתנית בקיאה בכל המתרחש בארץ, הייתה מודאגת מאוד מהמצב וייחלה לראות ימים טובים יותר, אך הייתה מפוקחת מאוד לגבי מצבה הבריאותי. תוך שליטה מלאה בתהליך סוף החיים בו בחרה באומץ ובנחישות ודיברה על כך בגילוי לב ראוי להערצה, החליטה לסיים טיפולים, לחזור הביתה לחוג משפחתה וכך נפטרה הבוקר 5/10/2020 מוקפת בארבעת ילדיה היקרים כשפניה היפות שלוות.

יהי זכרה ברוך,

רינה רמות

תאריך פרסום:07/10/2020