יו”ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ’, מגנה את ביטול הבחירות והקמת ממשלת אחדות בהשתתפות מפלגת קדימה. בראיון לגלי צה”ל היא אמרה: “היה נכון לנו ללכת לבחירות עכשיו, אך נמתין בסבלנות לראות את נתניהו והגוויה הסרוחה של קדימה מעבירות תקציב שהוא ההיפך ממשה שרוצה הציבור”
גל”צ
8.5.12

במערכת הפוליטית שהתכוננה לבחירות, מגיבים הבוקר (ג’) בחריפות לביטולן המפתיע. יושבת-ראש מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ’, שצפויה להפוך לראש האופוזיציה במקומו של שאול מופז אמרה: “איש לא ישכח את הזיגזג המגוחך והנלעג הזה, שהוא אם כל הקומבינות, והבוחר ייתן עליו את גזר הדין”.

יחימוביץ’ הודתה בראיון לתכניתנו “נכון להבוקר” עם ניב רסקין שהיא מהנפגעים העיקריים של ביטול הבחירות, לאחר שהסקרים חזו למפלגתה 18 מנדטים לפחות, וכעת היא תישאר בכנסת בסיעתה, המונה שמונה חברים בלבד. לדבריה, הציבור הרחב לא ירוויח מהקמת ממשלת האחדות. “אני רציתי בחירות, זה לא סוד. מפלגת העבודה חזקה מאוד בציבור, היה נכון לנו ללכת לבחירות עכשיו, אבל אני בונה כאן למרחקים ארוכים, ולכן אנחנו נמתין בסבלנות ונראה את ממשלת נתניהו יחד עם הגוויה של קדימה סרוחה אחריו מעבירות תקציב איום ונורא שהוא ההיפך הגמור מרחשי ליבו של הציבור”.

לדברי יו”ר העבודה, המהלך שביצעו הלילה ראש הממשלה וראש האופוזיציה פוגע באמון הציבור בפוליטיקאים. “אני מוצאת את עצמי המון פעמים מול תלמידים מדברת איתם על פוליטיקה, והכי חשוב לי זה לפצח את הגועל שלהם מהפוליטיקה ולהגיד להם שזה דבר מקסים ומכשיר למימוש השקפת עולם ומלהיבה אותם להשתתף בפוליטיקה ולהתפקד למפלגות”, היא סיפרה, “אחרי התרגיל הזה אין סיכוי שהציבור יאמין אי-פעם למילה אחת שתצא למופז מהפה – המהלך הזה פוגע בכל המערכת הפוליטית באופן עמוק”.

יחימוביץ’ התייחסה בביטול להישגים של מופז בהסכם הקואליציוני עליו חתם הלילה. “זה לא הסכם קואליציוני – זה משהו ששורבט על מפית. זו אחת ההתחייבויות המגוחכות ביותר ביותר בדרך למילוט לתוך הקואליציה המוזרה הזאת. חוק טל ממילא היה צריך להתחוקק מתוקף צו בית משפט”. היא מתחה ביקורת גם על התנהלותו של מופז עצמו: “כל הקדנציה הזאת קדימה הייתה פארסה של אופוזיציה. מופז אמר שהוא יוביל את המחאה החברתיתי. מאיפה? מחלון משרדו של נתניהו?”.

לדבריה, התקופה שנותרה עד לבחירות, שיתקיימו על-פי חוק בסוף 2013, תאפשר למפלגת העבודה למצב את עצמה באלטרנטיבה שלטונית מוצקה. “היתרון שלי הוא שאני לא קמה בבוקר ומחפשת אג’נדות, אני פשוט מאמינה. אני מאמינה בחברה הוגנת וכלכלה צודקת. אני מאמינה שזה סדר היום האמיתי של החברה הישראלית – לפני שיוצאים למלחמה או לעשות שלום”.

 

תאריך פרסום:08/05/2012