16 בני אדם נהרגו מתחילת השנה כתוצאה מרכיבה על אופניים חשמליים ואף אחד בממשלה הזו, שכינסה במהלך הפגרה הקודמת דיון חירום כדי לחוקק את “חוק קאיה נתניהו”, לא חושב שזה מספיק מעניין וחשוב כדי להכריז על מצב חירום ולקבל החלטות כולל חקיקה מהירה שאולי תציל את הקרבנות הבאים.

בעוד שבעולם יש מגבלות וחוקים מאוד ברורים בשימוש בכלים האלה, המצב היום הוא שכל אזרח בישראל יכול לרכב, בכל גיל, במדרכה או בכביש, עם או בלי קסדה. נגד או עם כיוון התנועה. בהיעדר תחבורה ציבורית ראויה, רבים “בוחרים” במלכודת המוות הזאת.

אני מכיר את הדילמות והחששות. אנחנו הורים לנער בן 16 שמשתמש באופניים חשמליים. הייתי שמח שלא אבל כך הוא וחבריו מתניידים.

כל יום שעובר בלי הסדרה של הנושא הזה כבר עולה ויעלה לנו בחיים. נאומים, סיסמאות ותמונות של קשירת סרטים יש בשפע – מעשים שמשפרים את חיי אזרחי ישראל – אפס. שר התחבורה מתעלם מהעניין כאילו שהוא לא אחראי. בדיוק כמו שנתניהו מתעלם מהצרות בעזה ומשאיר אותנו עם ליברמן.

ממשלה בראשותי תעשה 3 דברים בעניין:

השקעה מסיבית בתחבורה ציבורית. יותר קווים, יותר זמינים, קצרים יותר.

השקעה מאסיבית בשבילי אופניים על חשבון כבישים.

הסדרה קשיחה יותר של השימוש באופניים ואכיפה של הרשויות.

תאריך פרסום:04/10/2018