חברות וחברים יקרים

ביום שני ה24/12/2018 ייערכו ברחבי הארץ הבחירות לוועידה 10 של מפלגת העבודה.

ועידת מפלגת העבודה הינה המוסד המרכזי והחשוב לדיון וקבלת החלטות בסוגיות בעלות השפעה מיוחדת על המפלגה. הועידה מורכבת מצירי ועידה, אשר מתכנסים אחת לכמה חודשים, לטובת קיום דיונים והחלטות משמעותיות במישור האידיאולוגי והפוליטי.

ועידת המפלגה מוסמכת לקבל החלטות בנושאים מרכזיים כגון: כניסה והצטרפות לממשלה, איחוד וחיבור עם רשימות אחרות, קביעת שיטת הבחירות ליושב הראש ולחברי הכנסת, לבצע שינויים בחוקת מפלגת העבודה וכן לדון בנושאי מדיניות שונים. לכן, לצירי הועידה תפקיד משפיע וחשוב על המפלגה ועל דרכה.

על פי חוקת המפלגה, אחת לכמה שנים יש לחדש את ועידת המפלגה ולמנות מחדש את הצירים. הבחירות הנוכחיות מתקיימות לאחר דחיות מרובות שנעשו בעבר. כעת, על פי מדיניותו של יושב ראש המפלגה, הוחלט לקיים את חידוש הועידה כמתחייב, לרענן ולפתוח את השורות, לחזק את המגמה של פנייה לציבור הרחב, תוך מעורבות של צירי הועידה בגיבוש מדיניות ברוח ערכי תנועת העבודה.  על כן מתקיימות כעת בחירות.

הועידה החדשה שצפויה להיבחר הינה ועידה גדולה של 4,000 צירים. זוהי ועידה גדולה יותר באופן משמעותי מזו שנבחרה עד כה. הרחבת הועידה באופן משמעותי הינה חלק מהפקת לקחים. בשנה האחרונה התפקדו אלפי חברי מפלגה חדשים, וכמות החברים גדלה באופן משמעותי ביחס לשנים קודמות. כיוון שבבחירות הקודמות לוועידה נותרו מועמדים מצוינים רבים בחוץ, הוחלט הפעם להרחיב את השורות ולאפשר לחדשים ולוותיקים כאחד למצוא את מקומם בוועידה, להימנע מריבים מיותרים ולאחד כוחות יחד אל מול האתגר המרכזי שלנו – החלפת השלטון.

כל חבר מפלגה המופיע בספר הבוחרים רשאי לבחור את נציגי אזור הבחירה אליו הוא משתייך לוועידה. כך למשל חברי המפלגה המופיעים בספר הבוחרים ברמת גן זכאים לבחור את נציגי רמת גן לוועידה.

כל בוחר זכאי לבחור מספר צירים באזורו. מספר הצירים אשר כל בוחר יכול לבחור לא יכול להיות פחות מ50% מכמות הצירים המגיעים לאותו אזור בחירה ולא יותר מ70%. כך למשל באזור בחירה אשר זכאי לייצוג של 10 צירים, כל בוחר יוכל לבחור 5-7 נציגים.

ועידת המפלגה קבעה גם הבטחת ייצוג לצעירים, גמלאים ולנשים. לאופן חישוב הבטחת הצירים לחצו כאן.

מיקומי הקלפיות ושעות הפתיחה יפורסמו בתקופה הקרובה.

כל מועמד זכאי לרשום מספר מילים על עצמו ואף להעלות תמונה. הליך זה ניתן לבצע כאן

לצפייה ברשימת המועמדים לפי מחוז וסניף לחצו כאן

לצפייה במועמדים בסניף שלך לחצו כאן

לרשימת בעלי תפקידים אלו לחצו כאן

שימו לב: לא תתאפשר כניסה עם נייד לקלפי.

בהצלחה לכל המועמדים/ות והבוחרים/ות.

גיל גולדנברג

מנהל הבחירות

 

 

תאריך פרסום:27/11/2018