הזהירה: “התקציב יהיה רע מאוד לישראל. חוק ההסדרים יהיה מפלצתי”
לילך ויסמן, גלובס
9.5.12

ממה לאחר הקמת ממשלת האחדות, הושבעה היום (ד’) ח”כ שלי יחימוביץ ליו”ר האופוזיציה. בפתח ישיבת סיעת העבודה בכנסת סימנה יחימוביץ’ את המאבק הראשון של האופוזיציה בראשותה: תקציב המדינה לשנת 2013. “היעד המרכזי שאני רואה לנגד עיניי הוא התקציב ב-2013. אף אחד לא מדבר על זה כי הרוחות החברתיות חלפו מהאופנה לפתע, ובמקומן עלה עניין חוק טל ואיראן”, אמרה יחימוביץ’. “קל לממשלה להתמודד עם זה כי חוק טל יסתיים בפשרה כזו או אחרת. כולם יודעים שמדובר בפתרון מוסדר בסופו של דבר. קל לשכוח את המנעד העצום של התקציב, שהולך להיות רע מאוד לישראל. חוק ההסדרים יהיה מפלצתי מאי פעם. המשימה תהיה קשה, ונעשה זאת על הצד הטוב ביותר”, הצהירה.

יחימוביץ’, שהיתה צפויה להצטייר כמנצחת הגדולה של בחירות 2012, ומצאה את עצמה עוד שנה וחצי בכנסת, אמרה כי היא רואה “כבוד עצום להיות יו”ר אופוזיציה”. “זה תפקיד חשוב מאין כמותו, והמטרה הראשונה של האופוזיציה היא לייצר חלופה שלטונית”, אמרה. “אין מתאימה ממפלגת העבודה לעמוד בראשות האופוזיציה”.

אופוזיציה מקוטבת
יו”ר האופוזיציה החדשה תקפה את קודמיה בתפקיד, ציפי לבני וח”כ שאול מופז. “מה שכונה אופוזיציה בשלוש שנים האחרונות היתה פארסה מוחלטת”, אמרה, “לכן האחריות שלנו מאוד גדולה. אנחנו עושים זאת בתנאים לא פשוטים. האופוזיציה היא כמעט הקטנה ביותר בתולדות המדינה, ולא משקפת את רגשות העם. זאת אופוזיציה מאוד מקוטבת, ואנחנו המפלגה המרכזית היחידה בה”.
יו”ר סיעת העבודה ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג הצהיר כי “אנחנו נשמש אופוזיציה לוחמת. לא ניתן דקה אחת לקואליציה. נלחם על הכל, על הצדדים הטכניים והמהותיים. האופוזיציה קטנה בבניין, אבל בחוץ היא ענקית”.
אחר הצהריים הושבע גם השר הטרי, שאול מופז, לתפקיד שר בלי תיק.

תאריך פרסום:10/05/2012