יו”ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ’ ויו”ר הסיעה איתן כבל דחו הערב בקשה של שר הביטחון, אהוד ברק, לבטל את הדיון בהצעת אי האמון של מפלגת העבודה ומרצ בממשלה בשל תופעות של הדרת נשים בצה”ל ובשל אי יישומו של דו”ח שגב לשילוב נשים בצה”ל.

הצעת אי האמון תעלה מחר בשגרת הצעות אי האמון הרגילה, אולם שר הביטחון שיגר ליו”ר העבודה מכתב, ובו הוא מבקש להסיר את ההצעה מסדר היום ולפעול “בערוצים המתאימים” לבירור הסוגיה ולא לדון בנושא במליאה.
במכתבו כותב ברק בין היתר כי הצעת אי האמון היא “חצייה מיותרת של קו שאין צורך לחצותו… מדובר בדו”ח פנימי שהוזמן דאז על ידי ראש אכ”א אלעזר שטרן, חלקים ממנו יושמו וחלקים נוספים נמצאים בבחינה… המקום הנכון לברר סוגיות אלה הינו במסגרת ועדת חוץ וביטחון… הצעת אי האמון עלולה לפגוע בצה”ל ובמפקדיו”.

יחימוביץ’: “פנייתו של ברק והאשמתו כי הדיון הפרלמנטרי פוגע בצה”ל הן תמוהות ומקוממות. מדובר בנושא בעל חשיבות ציבורית פומבית רבה ביותר, והוא נוגע לצביונה של החברה הישראלית ובוודאי רלוונטי לחיילים וחיילות ולהוריהם המהווים ציבור גדול ומעורב. ברור לכל שאין מדובר בסודות צבאיים שהשתיקה יפה להם, והניסיון לדחוק את הדיון אל תוך הדלתיים הסגורות של ועדת חוץ וביטחון מעורר שאלות ותהיות אילו עוד תופעות קשות בתחום זה מתרחשות בצה”ל.”

תאריך פרסום:05/12/2011