יו”ר מפלגת העבודה בריאיון לאברי גלעד והילה קורח ב’העולם הבוקר’, ערוץ 2:

 

ח”כ שלי יחימוביץ יושבת ראש מפלגת העבודה, שלום ובוקר טוב

בוקר טוב

טוב, מה לעשות, צריך לשלם עבור סעודת החינם הזאת ומישהו חייב לשלם. האין אלה השכבות כולן?

קודם כל למה צריך לשלם? כשהיה כסף ולמדינה היה כסף, הייתה כאן חלוקה של כספים ומתנות.

רק לפני כמה שבועות הייתה הורדת מסים של מוצרי חשמל

באופן עקבי נתניהו, משנת 2003, אז היה שר אוצר, הוא המציא את מתווה הירידה במס הכנסה ובמס חברות. במשך עשר שנים הייתה כאן הורדה של מס חברות ומס ליחידים שהתגברה ביתר שאת בשלוש שנות נתניהו עכשיו.

והביאה צמיחה יוצאת דופן?

לא רק שהיא לא הביאה לצמיחה, גם כשהיא הביאה לצמיחה, פירות הצמיחה תמיד תמיד חולקו בקרב שכבה מאוד מאוד דקה של מאיון ואלפיון עליון. אתם מכירים את התיאוריה שאם ניתן לעשירים, מתישהו, ביום מן הימים, זה יחלחל למעמד הביניים ולעניים? התיאוריה הזאת נכשלה. אז כשהיה, חולק למי שיש לו, ומתווה הרפורמה במס הוא שיצר את אותו בור גדול שעכשיו נתניהו עומד על שפתותיו וזועק- צריך למלא את הבור…

אבל לא רק זה, מדברים על איזשהו משבר עולמי, שמה לעשות הגיע גם אלינו אחרי שכבר שנים אנחנו מצליחים לחמוק ממנו ועכשיו צריך איכשהו לתפעל את זה.

כן, אבל ספציפית הבור הזה הוא בגלל שהכנסות המדינה נגדעו. הן נגדעו בגלל רפורמה לא אחראית ופרועה במס שגם הנגיד סטנלי פישר, לא אני, צעק לנתניהו- תעצור את הרפורמה הזאת, היא פוגעת בהכנסות המדינה. אז עכשיו נוצר בור, במה נמלא את הבור? זאת השאלה. וכשאתה ממלא את הבור במע”מ, במס ערך מוסף, שהוא המס הכי לא שוויוני, אז אתה עושה עוול ומכפיל ומתקן עוול בעוול. אתה בעצם ממשיך, לא רק שאתה לא מביא את התרופה, אלא אתה ממשיך לבצע את אותה מחלה בדיוק. אתמול ראיתי את ראש הממשלה עושה סיבוב הופעות בכל תכניות הטלוויזיה.

בואי נראה אותו מדבר עלייך אתמול.

שאלה לנתניהו: שלי יחימוביץ אומרת שאתם יכולים למשל להעלות את מס החברות ומס ירושה. יש חלופות.

נתניהו: ההצעות ששמעתי ממקומות שונים הן הצעות שהביאו ל… ככה בין ספרד ויוון תמקם אותם שם. שמעתי את זה. האנשים אלה שמעתי אותם. אתה יודע, אני מחזיק בהגה המדינה. בהגה המדינה לא רק בכלכלה, בטח נדבר גם על דברים אחרים אבל קודם כל בכלכלה. המים רוגשים, אתה מחזיק בהגה של הקברניט, מאחוריך כל אחד יש לו את העמדות וזה. אתה צריך, אחראי, לנווט אותה לחוף מבטחים. עשיתי את זה כשר אוצר, זה לא היה קל, ביקרו אותי ושמעתי כל מני עצות של הפופוליסטיים האלה גם אז.

את פופוליסטית, זה מה שאת?

אני רוצה פעם אחת להסביר את ספרד ויוון שהחליפו את איראן בתור איום. אין קשר בין ספרד ויוון לבין ישראל ונתניהו יודע את זה כי הוא מבין בכלכלה. הוא מבין בכלכלה, אמנם בכלכלה מילטון פרידמניסטית מיושנת, קפיטליסטית קיצונית, אבל הוא יודע שאין קשר בין יוון וספרד לישראל. בספרד בכלל הייתה בועת נדל”ן שהתפוצצה, בספרד דווקא הייתה הפרטה מטורפת של המשק ועשור מאוד קפיטליסטי שגרם למצב הזה. ביוון היה קיצוץ מאסיבי במס החברות כדי לעודד משקיעים, מזכיר לכם משהו? מה שרוקן את קופת המדינה. אין קשר בין הכלכלות האלו. והשימוש בצלם הזה בהיכל, או, זה כאילו להגיד המן הרשע בפורים כדי שכולם יקשקשו ברעשנים. יש בזה זלזול באינטליגנציה של הציבור.

מה הוא אמר? אני הקברניט וידי על ההגה. אבל הספינה הזאת אוטוטו מתנגשת בקרחון.

תאריך פרסום:02/08/2012