יו”ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ’, התייחסה לאירועים הפוליטיים של הימים האחרונים בישיבת הסיעה ואמרה כי ישראל חייבת ללכת לבחירות, וכי למפלגת העבודה יש חובה לקרוא לאותם חברי כנסת ערכיים, שהבינו שקדימה סיימה את תפקידה, כדי להעצים את הכוח מול נתניהו. יחימוביץ’ התייחסה גם למעשי ההצתה העצמית בשבוע האחרון וקראה לכל העוסקים בנושא לגלות אחריות.

מתוך חדשות ערוץ 2

 

מתוך דבריה של יחימוביץ’ בישיבת סיעת העבודה:

“חייבים ללכת לבחירות. התאריך שהצענו – 27 בנובמבר בעינו עומד. יש גבול לכוח הסבל של הציבור, הכרעות רבות עומדות בפנינו. סוגיית ערך השירות בצבא העם, סוגיית שילוב החברה החרדית, זירת המזרח התיכון שנעשית מורכבת יותר ודורשת יותר מאי פעם אחריות ומתינות, סוגיית שלטון החוק – אין להכריע בסוגיות האלו אלא בבחירות לכנסת.

בשנה האחרונה, אחרי התרגיל המכוער של כניסת מופז לממשלת נתניהו, היו כמה חברי כנסת מקדימה שהודיעו שהם אופוזיציה ומזדהים עם דרכנו. ראש הסיעה, הרצוג, הודיע שנעניק להם רשת בטחון חקיקתית ובכל פעם שיצביעו נגד הקואליציה האימתנית נסייע להם. נשמח לקבל לשורותינו את חברי הכנסת האלה, את אותם חברי כנסת מעטים, טובים, ערכיים, שמחוברים גם בהשקפת עולמם למפלגת העבודה והבינו שקדימה סיימה את תפקידה ורוצים להיות חלק מבית אידיאולוגי אהוד בציבור. בלי הבטחות, ג’ובים, שריונים ובלי חלוקת שלל. מסיבות אידיאולוגיות וכחלק מהמאבק לחברה צודקת, אבל לא כחלק ממהלך שיחזק את ממשלת נתניהו.

כשמפלגה ענקית וריקה מתוכן, שסיימה את תפקידה, מתנפצת לרסיסים, למפלגת העבודה יש חובה לקרוא לאותם אנשים טובים כדי להעצים את הכוח מול נתניהו, וכדי לסיים את עידן נתניהו.

סוגיה נוספת, משה סילמן – הוא אכן היה קורבן של רשת סוציאלית מחוררת, קורבן של הקשחת הקריטריונים לדיור ציבורי וקורבן של הטיפול בעסקים קטנים – אך מעשה התאבדות הוא מעשה חריג ונורא. אסור שישמש דוגמה ומופת. שמעתי דיבורים על כך שזו היתה דרכו המודעת למחות. דיבורים אלו יוצרים האדרת המעשה ולא בכדי היו נסיונות התאבדות באותו אופן בימים האחרונים. אני מבקשת מכל מי שעוסק בנושא לגלות אחריות ובצד המאבק לא לעשות רומנטיזציה למעשה ולא להפוך לסמל המחאה מעשה כל כך קיצוני”.

 

פרסומים:

צילום וידאו – חדשות 2 באינטרנט

nrg

ynet

ynet

רשת ב

נענע10

 

תאריך פרסום:23/07/2012