יו”ר מפלגת העבודה נדרשת למהלך הפוליטי שרקחו ראש הממשלה ויו”ר קדימה באישון ליל: “היינו עדים ביממה האחרונה לזיג-זג המגוחך והנלעג ביותר שנראה אי פעם בפוליטיקה הישראלית, היא עוד תילמד באוניברסיטאות”
ynet, אטילה שומפלבי
8.5.12

“האם אין ערך למוסד האמת?”, כך תהתה יו”ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ’ בפני כתבי הכנסת, נוכח ההחלטה לבטל את הקדמת הבחירות ולהקים בהפתעה מוחלטת ובניגוד להצהרות ממשלת אחדות רחבה. מיד אחרי מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר קדימה שאול מופז, תהתה בצהריים (יום ג’) יחימוביץ’: “האם האמנתם למילה אחת שיצאה מפיהם?”.

היא שאלה עוד: “האם אין ערך למוסד האמת? היינו עדים ביממה האחרונה לזיג-זג המגוחך והנלעג ביותר שנראה אי פעם בפוליטיקה הישראלית, היא עוד תילמד באוניברסיטאות”, הבטיחה.

יחימוביץ’ סיפרה: “אני מרבה להסתובב בארץ ולהרצות לקבוצות מגוונות, לשוחח עם שמינסטים. אני מנסה להראות להם שפוליטיקה היא לא דבר מגעיל, אלא כלי מעולה למימוש השקפת עולם. כדי שתהיה דמוקרטיה צריך מערכת פוליטית וכנסת. היא נתעבת רק כשהיא אופורטוניסטית. אז היא הופכת לפוליטיקה מגונה. אבל כלל מדובר במימוש המקסים של שלטון הרוב”. אך לדבריה, “מה נאמר להם עכשיו? האם מישהו מאמין למשהו שאמר מופז? זה מקרין גם עלינו כי קשה לאנשים להבחין וזה הרסני ופוגעת בדמוקרטיה ומביאה למיאוס מהדמוקרטיה”.

היא כיוונה חיצי ביקורת לעבר מפלגת קדימה, שלטענתה ” כל הקדנציה הזו הייתה פארסה של אופוזיציה, ועכשיו קדימה הולכת להעביר מדיניות הרסנית שמנוגדת לחלוטין לקולות ששמענו בקיץ האחרון”. היא אף ניבאה כי “תקציב 2013 הולך להיות מר, קפיטליסטי, קשיח שיגדיל את הפערים במדינת ישראל. ומי שעושה את זה, הוא זה שהצהיר שיוביל את המחאה החברתית בקיץ. מאיפה? מהמשרד של נתניהו? אין גבול לדיסוננס בין מילים למציאות”.

היא עקצה את מופז באומרה: “לא אמרתי מעולם שנתניהו הוא שקרן כפי שאמר מופז. תמיד נזהרתי בכבודו וכשביקרתי אותו אמרתי שיש פערים עזים, אידיאולוגיים ביני לבינו. הוא ימני קיצוני, קפיטליסט, תאצ’ריסט מהדור הישן. על זה הדיון – בין שתי דרכים אידיאולוגיות שונות. יש ויכוח פוליטי ביני לבין ראש הממשלה, סוציאל דמוקרטיה מול קפיטלזם אלים”.

אך להבדיל, הסבירה יו”ר העבודה, במהלך האחרון של נתניהו ומופז מדובר ב”הימלטות מדין הבוחר, בפוליטיקה רעה ומכוערת”. לדבריה, אפשר להוציא מתוק מעז כש”העבודה יוצאת מהמהלך הזה לדרך חדשה ועם הזדמנות. הציבור שב ובטח בנו, ונתן לנו את קולו. אבל עכשיו הבנו שאנחנו המפלגה היחידה שמהווה אלטרנטיבה שלטונית לממשלת נתניהו. ומי שלא רצה את מפלגת העבודה עם 20 מנדטים בפאזה הזו, יקבל אותה הרבה מאוד מנדטים בתום הקדנציה הזו”.

על תמיכתה בהקדמת הבחירות אמרה יחימוביץ’: “זה היה בניגוד לתוכניות שלנו אבל לפעמים תוכניות פוליטיות שמשתבשות מהוות הזדמנות. העובדה שאני אהיה אופוזיציה קטנה תצעיד את מפלגת העבודה למקום שבו היא צריכה להיות”. לדבריה, המטרה של אופוזיציה היא לא רק לחוקק אלא להוות אלטרנטיבה שלטונית “וזו לא בושה, זה לא עונש, זה כבוד מאוד גדול. אפשר, כמו שאמר בגין, לשרת את העם מהאופוזיציה”. היא אף סיפרה על ניסיונה הפרלמנטרי העשיר, כשאתמול נחקק החוק ה-40 במספר שלה.

 

תאריך פרסום:08/05/2012