בטקס של מפלגת העבודה לקראת חג הפסח, אמר חבר הכנסת כי אם חברי הסיעה יעבדו ביחד, יש סיכוי שישיגו מעל 20 מנדטים. “זה אפשרי”
פורסם ב”nrg”
2.2.12

“אם זה נשמע כמו בחירות, נראה כמו בחירות ומדבר כמו בחירות – אז זה בחירות!”, כך אמר הערב (א’) יו”ר סיעת העבודה, ח”כ יצחק הרצוג, בטקס הרמת כוסית לקראת חג הפסח. הרצוג הוסיף וקרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ללכת לבחירות.

הרצוג, שהרבה לדבר על הבחירות לכנסת לכשיגיעו, ציין כי האחדות במפלגה עשויה להביא אותה להישגים גדולים: “אני מאמין כל השנים בלעבוד ביחד. אני אומר לכם – אם נעבוד נכון ולא נריב – אנחנו נעבור את הקידומת 2 בבחירות הבאות”.

חבר הכנסת הזכיר את האלמנט החברתי שהציבור זועק לו ואמר: “התודעה הציבורית נעה לכיווננו, והיא הכח שיוביל אותנו הכי גבוה שאפשר – רק תאמינו בזה! הדגלים האלה שאנחנו מניפים הם באמת שלנו, ולא תחפושת”.

בו בזמן, ביקר הרצוג את המפלגות האחרות שחבריהן “פתאום נהיו חברתיים”, ואמר כי השורש החברתי נמצא במפלגת העבודה. “כל נושאי הבטחון, הנושא הפלסטיני, הסורי, איראן והכלכלה – הכל נמצא אצלנו בבית. אנחנו מקרינים משהו עם תוכן וערכים, משהו עם תנופה למפלגה שהקימה את המדינה הזו ויש לנו עוד הרבה מה לעשות”.

לאחר מכן, פנה יו”ר הסיעה לנתניהו ואמר: “אם זה נשמע כמו בחירות, נראה כמו בחירות ומדבר כמו בחירות – אז זה בחירות! ואני אומר לך ביבי – לך לבחירות”.

“נתניהו לא מלך”

בטקס, שהתקיים בתל אביב והשתתפו בו מאות מחברי מפלגת העבודה, נשאה דברים גם יושבת ראש המפלגה, ח”כ שלי יחימוביץ’: “אנחנו מפלגה עם ערכים וזו הדרך שעשינו גם כשאף אחד לא רצה לדבר על זה. אבל ההבדל הוא שאצלנו זה אמיתי”, אמרה.

יחימוביץ’ התייחס לדוח של נגיד בנק ישראל שהתפרסם בשבוע שעבר, וכינתה אותו “כתב אישום חמור נגד ראש הממשלה”. לדבריה, הדוח מדבר על הפערים החברתיים הגדלים והולכים: “שאלו אותי מדוע רק הקיץ הזה יצאו לרחובות ולא לפני כמה שנים? והתשובה שלי היא כי עד עכשיו התעסקנו רק בימין ושמאל פוליטי”.

יושבת הראש הסבירה כי בכל השנים שקדמו למחאה הציבור התעסק בנושאי גבולות, מבלי לדבר על מה שקורה בתוך הגבולות. “ועכשיו”, הדגישה, “הויכוח הזה מתעורר והוא חלק בלתי נפרד מסדר היום של ישראל”.

יחימוביץ’ ציינה לשבח את מצבה של המפלגה בימים אלה, “היא שוקקת חיים”, אמרה. “אנחנו האלטרנטיבה האמיתית לנתניהו כי יש לנו דרך אמיתית. אני יודעת שזה נשמע קשה וזו לא משימה פשוטה אבל גם הוא איש פוליטי ולא מלך”.

“אנחנו יוצאים לדרך ארוכה –המאבק על גורלה של החברה הישראלית”, הדגישה. “ביחד ובאמונה נביא את ישראל למקום שבו היא צריכה להיות. מקום של סולידריות חברתית וערבות הדדית”.

תאריך פרסום:02/04/2012