הוועידה השמינית של מפלגת העבודה, והראשונה מאז הפילוג של סיעת העצמאות, התכנסה הערב (ראשון) בהרצליה. חברי הוועידה ביטלו את החוקה שהתקבלה בזמן ששר הביטחון אהוד ברק כיהן כיו”ר המפלגה ואישררה את מינויו של מיכה חריש ליושב הראש הזמני. המעמד גם סיפק במה לתחילת הקרב על הנהגת המפלגה בפריימריס שיתקיימו בספטמבר.

ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג עקץ את חברתו לסיעה שלי יחימוביץ: “מי שטוען שאפשר להתעלם מהנושא המדיני-ביטחוני טועה טעות מרה, פוגע בשיקום המפלגה ומונע מציבורים רחבים להצטרף אליה”. לדברי השר לשעבר ואחד המתמודדים הבולטים על ההנהגה, “מפלגת העבודה ידעה תמיד לפעול במקביל גם לקידום התהליך המדיני וגם בדאגה לשכבות החלשות. אי אפשר להתעלם מאף אחד מהתחומים. אם נפעל רק במישור אחד נהפוך מהר מאוד למפלגת נישה ואני לא מתכוון לתת לזה לקרות”.

 

הרצוג גם קרא בדבריו לעמרם מצנע, עמי איילון, אופיר פינס, אברהם בורג, יולי תמיר, שלמה בן עמי ואפרים סנה “לחזור הביתה”.

יחימוביץ’ השיבה להרצוג כי “מפלגת העבודה שוחרת הסדרים מדיניים וזה ברור” אך ברמיזה לישיבתו של הרצוג בממשלה, הוסיפה כי “יש חוסר יושר בתביעת תהליך מדיני כאן ועכשיו אחרי שיושבים שנתיים בממשלה ולא עושים דבר לקידומו של התהליך המדיני. ההידבקות לכיסא בלי נכונות להילחם על הסדר היא שיצרה את חוסר האונים של מפלגת העבודה ופגעה באמון של בוחריה. אנו חייבים לפעול ולוודא שפינו וליבנו שווים. מוכרח להיות קשר בין המילים למעשים”.

ח”כ עמיר פרץ לא ויתר על ההזדמנות לתקוף את היושב ראש לשעבר ברק, ואמר כי “התייחסת למפלגת העבודה כמו לשעון, פירקת אותה לחלקים, הטלת רוח רעה בתוכנו, סכסכת בין כולם, לא קרבת – הרחקת, כי בשבילך, מפלגת העבודה היתה שעון זול”. פרץ פנה לברק ואמר לו כי “אני מודיע לך הערב שמזימתך לא הצליחה. אנחנו נרכיב מחדש את שעון חייה של המפלגה ונגרום לכך שהיא תתחיל לפרוח”.

אראל מרגלית, מייסד תנועת “עבודה עכשיו”, תקף בוועידה את הממשלה כשאמר ש”ממשלת ביבי-ליברמן רומסת כל חלקה טובה במדינת ישראל ויש להחליפה מיד”. מרגלית הוסיף כי “רק מפלגת העבודה יכולה לשמש אלטרנטיבה ערכית| ואמר לחברים כי “אני מאמין שאנחנו מתחילים כאן היום מסע שסופו חזרה לשלטון או הליכה בראש מורם לאופוזיציה”.

המאמר נכתב על ידי מזל מועלם והופיע באתר הארץ בתאריך ה27.3

תאריך פרסום:28/03/2011