ועידה חדשה למפלגת העבודה: מספר מרשים של 30% הצבעה ב-112 קלפיות ברחבי הארץ בבחירות הפנימיות של המפלגה, בפעם הראשונה משריינת מפלגה בישראל 40% ממוסדותיה לנשים

ביום שלישי האחרון התקיימו בחירות למוסדות מפלגת העבודה – מועצות הסניפים והועידה התשיעית. את מערכת הבחירות ניהלה ועדת בחירות אשר נבחרה בידי ועידת המפלגה, ובראשה עמד חבר המפלגה, ראש עיריית רעננה, נחום חופרי.

במערכות בחירות קודמות בוטלו הבחירות הפנימיות ברבים מהסניפים, אחרי שלא ניגשו להתמודדות מספיק מועמדים או לחילופין הגיעו הסניפים ל”דילים”. הפעם, התקיימו בחירות דמוקרטיות בכל רחבי הארץ עם מספר שיא של מתמודדים שהתמודדו זה מול זה בניסיון להיכנס ולכהן כציר בועידת המפלגה. מתוך 5747 מועמדים נבחרו 1200 צירים.
השנה נרשם מספר גבוה במיוחד של 30% הצבעה ב-112 קלפיות ברחבי הארץ. 40% מהמקומות במוסדות שוריינו הפעם לנשים, 20% לצעירים ו-15% לגמלאים.

מזכ”ל המפלגה, חיליק בר:
“שנים רבות לא התרחש הליך בחירות בהיקף כה גדול ונרחב למוסדות המפלגה. מעולם לא היו מתמודדים כה רבים לועידה ולמועצות הסניפים ובעבר רבים מהסניפים היו סוגרים את הבחירות בהסכמות מראש, דבר שמנע בחירות אמתיות. בבחירות אלו המפלגה עברה תהליך התמודדות דמוקרטי נקי ושקוף, שנוהל באופן מופתי”.
מזכ”ל המפלגה הודה ליו”ר ועדת הבחירות, נחום חופרי, ולחברי הועדה על עבודתם המסורה ושיבח אותם על כך שניהלו את הבחירות באופן ענייני ומקצועי.

במהלך הבחירות נעשה שימוש נרחב באתר האינטרנט של המפלגה, אשר המועמדים יכלו להעלות אליו קורות חיים ותמונה, וחברי המפלגה קיבלו מידע שוטף על מהלך הבחירות. לפני דקות אחדות פורסמו באתר התוצאות המפורטות בכל יישוב ויישוב.

תאריך פרסום:10/09/2012