יושבת ראש האופוזיציה שלי יחימוביץ’

איזה ספר את קוראת עכשיו?
“אני קוראת עכשיו בפעם השלישית את ‘משחקי הכס’, התרגום לעברית של , “Game of thrones”, מתוך סדרת הספרים “A Song of Ice and Fire”. אני צופה עכשיו בסדרה שמשודרת ב-YES ולקחתי את הספר לידי כי רציתי להשלים כמה פרטים מתוך האפוס המשפחתי המסובך. מה שקרה הוא שנסחפתי מחדש. מדובר בפנטזיה קלאסית במיטבה של הסופר ג’ורג’ מרטין, עם פרשיות מלחמה, פוליטיקה, אהבה וכוחות אופל וקסם. עם כמה שהיא פנטסטית, היא מזכירה לפעמים את המציאות הפוליטית באופן מאוד משעשע.

על איזה ספר את ממליצה?
“באופן כללי אני מאוד אוהבת פנטזיה ומדע בדיוני – ואם להודות על האמת, מאז שאני בפוליטיקה זה נשאר פחות או יותר הז’אנר הספרותי היחיד שאני קוראת להנאתי. ביומיום אני צריכה לעבור על כמות אדירה של חומרים מקצועיים כמו ספרי תקציב, דו”חות מבקר המדינה ומחקרים כלכליים, וכך יוצא יוצא שהאסקפיזם שלי הוא למקום הכי אסקפיסטי והוא הפנטזיה. “ספר מתחום אחר שאני ממליצה עליו הוא זה שהכי השפיע עלי – ‘מחברת הזהב’ של דוריס לסינג. הייתי בת 18 כשקראתי אותו והוא נתן לי מסגור לפמיניזם, שהיה מאוד טבעי אצלי”.

מי הדמות הספרותית שהכי השפיעה עלייך?
“מטבע הדברים, הגיבורה הראשית של דוריס לסינג, אנה וולף, מאוד השפיעה עליי. אני זוכרת שנפעמתי מהעובדה שלמרות ההבדלים בין בת ה-18 הישראלית שהייתי לבין הדמות ההיא, היו ביננו מכנים משותפים חובקי מגדר וזהות פוליטית”.

וקובי אריאלי אומר: אמינות: 10.
יו”ר האופוזיציה היא סופרת הגדלה בערוגת הספרות ואין ספק כי היא קוראת. הטקסט מנומק למדי – ובאופן כללי, אפשר קצת להרגיע. צל״ש: אין ספק כי הטקסט נכתב בידי יחימוביץ’ עצמה ולא בידי עוזר/ת.

ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג

איזה ספר אתה קורא עכשיו?
“אני קורא את הביוגרפיה של אלברט איינשטיין שכתב וולטר אייזיקסון, ובמקביל קורא את ‘ארוחת הערב’ של הרמן קוך. הספר הזה מתאר ארוחת ערב של המחבר, שהוא מורה מושעה בגלל התנהגות חריגה, יחד עם אשתו ועם אחיו, מועמד לראש ממשלת הולנד. הארוחה מתפתחת למקומות בלתי צפויים מכיוון שסוד נורא הקשור לילדים של הדמויות מתגלה והן צריכות להתמודד איתו. הספר שבה את ליבי דווקא בגלל ההתמודדות עם סוגיית האלימות של בני הנוער בעולם המודרני והדילמה שהיא מציבה בפני ההורים. זה מדבר אלי כשר רווחה לשעבר”.

על איזה ספר אתה ממליץ?
“מצאתי את ספרו של ניסים משעל ‘הותר לפרסום’ מאד מעניין, בעיקר כי הוא החזיר אותי לתקופות מהבית של ההורים שלי, כשאבי היה פוליטיקאי בכיר. מלבד זאת קשה לי להמליץ, בסוף זה עניין של טעם. אני עצמי חובב ספרים עם רקע היסטורי, ולאחרונה קראתי גם כמה ספרים נון קונפורמיסטים בתחום היהדות. חוץ מזה, קראתי את כל הביוגרפיות הגדולות של השנים האחרונות, וליד מיטתי מחכות הביוגרפיה על ויזנטל וספרים על מלחמת העולם השנייה. אני בולע ספרים מקצועי”.

מי הדמות הספרותית שהכי השפיעה עליך?
“אייבנהו של וולטר סקוט, ולפניו כמובן האינדיאנים הטובים של קרל מאי. הן היו הדמויות החיוביות שעיצבו את נוף ילדותי ולימדו אותי להבחין בין טוב לרע. אני מחפש בספרים לא את מה שישפיע עלי כיחיד, אלא ממה אני יכול להשכיל. לדוגמה, בביוגרפיה של נפוליאון שיצאה לפני שנתיים, אתה רואה דמות שמעבר למלחמות הייתה לה אג’נדה אזרחית מרתקת, שהביאה בסופו של דבר לצרפת בריאה יותר ופחות תלויה בממסד הדתי, או תומס ג’פרסון כדמות של מנהיג חושב שמציע לעם שלו חזון מרתק. הם מקור השוואה והשראה בתהליכים שאני מוביל כפוליטיקאי”.

ספרו של ח”כ הרצוג, “תוכנית עבודה: מתכון לרווחה כלכלית” ראה אור בשנת 2010.

וקובי אריאלי אומר: אמינות: 10.
אין לדעת איזה ספר קורא עתה ח”כ הרצוג, מה שברור הוא שאנחנו קוראים את הספר הקצר שהוא כתב בתשובה לשאלותינו התמימות. אוי, איזה אוי! ניכר בהרצוג כי הוא גדל על ספרות משובחת ובחסות ימי האופוזיציה הוא אף חוזר אליה.

לקוח מתוך: mako, הדס ריבקכלים

תאריך פרסום:07/06/2012