ועדת פלסנר (ועדת קש”ב – לקידום השוויון בנטל) שנועדה לגבש חלופה לחוק טל, ממומנת מכספי הליכוד וקדימה. כך נודע ל”גלובס”. שתי המפלגות מעבירות מכספי המפלגות שלהן סכום של כ-80-90 אלף שקל כל אחת למימון פעילות הוועדה. הסכום יסתכם בסופו של דבר ב-160-180 אלף שקל. הוועדה מתכנסת שלוש פעמים בשבוע.
מתוך “גלובס, לילך ויסמן”
25.6.12

הסכום נועד לתשלום הוצאות לצוות המקצועי של הוועדה, ובהן שכר למרכז הוועדה, אביעד פרידמן, שעומד על כ-11 אלף שקל, וגמול ישיבות לצוות המקצועי המונה חמישה חברים – פרופ’ יפה זילברשץ מאוניברסיטת בר אילן, המשנה לנשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה פרופ’ ידידיה שטרן, עו”ד יעקב ויינרוט, ראש אכ”א לשעבר, האלוף (מיל’) יהודה שגב ונציג המילואימניקים יואב קיש. כל אחד מחברי הצוות מקבל כ-500 שקל עבור השתתפות בישיבה, סכום שצפוי להסתכם בכ-5,000 שקל בסך הכל. עם זאת, לפי שעה נראה כי דיוני הוועדה יתארכו מעבר למתוכנן לפחות בשבוע נוסף, כך שהסכומים אינם סופיים.

בכנסת הביעו היום זעם על כך שוועדה קואליציונית ממומנת מכספי מפלגות. יו”ר סיעת העבודה, ח”כ יצחק (בוז’י) הרצוג, הגדיר את ועדת פלסנר כ”וועדה שהורתה ונולדה בחטא, בפעלול פוליטי שנרקח באישון ליל”. בשיחה עם “גלובס” הביע הרצוג שאט נפש, ואמר כי “דיון מהסוג הזה, בנושא כל כך משמעותי, היה צריך להיות מטופל בוועדה שהממשלה ממנה או בוועדה שהכנסת ממנה. לעומת זאת, העדיפו חברי הקואליציה לנהל את הוועדה הזו כוועדה קואליציונית עם גוון פוליטי מובהק וברור, ללא שיתוף ושיח של גורמי האופוזיציה ותוך בזבוז משווע של כספי ציבור – כספי מימון מפלגות”. הרצוג הביע ספק “אם חברי המפלגות יודעים לאן הולך הכסף, ומה עושים עם דמי החבר שהם משלמים עבור חברות במפלגתם”.

 

תאריך פרסום:25/06/2012