לאחר שהתפזר האבק מעל האירועים הפוליטיים הדרמטיים שהתרגשו עלינו ביממה האחרונה, נראה כי בפני מפלגת העבודה עומדת הזדמנות היסטורית. הסדר החדש, שנוצר עם הקמת ממשלת האחדות, מחזיר אותנו למעשה לסדר הישן – ימין מול שמאל, מדיניות כלכלית ניאו-ליברלית מול סוציאל-דמוקרטיה, מדינה דו-לאומית מול שתי מדינות לשני עמים.
ישראל היום
9.5.12

העמימות שאפיינה את ההבדלים האידיאולוגיים בשנים האחרונות תישבר, ואת מקומה יתפסו תפיסות בהירות וחדות. כאן בדיוק טמון הסיכוי הגדול של מפלגת העבודה לשוב להציג לציבור אלטרנטיבה לממשלת נתניהו.

את התהליך המבורך של יציקת תכנים והתאמתם למציאות של ישראל 2012 – שעליו אנחנו שוקדים זה כמה חודשים בהנהגת שלי יחימוביץ’ – יש להמשיך כעת ביתר שאת.

מפלגת העבודה יצרה לראשונה אחרי שנים של משבר אלטרנטיבה אמיתית – כלכלית, חברתית ומדינית. הפכנו לצבא קטן ומתוחכם של מחוקקים חברתיים וכל זאת עם שמונה חברי כנסת בלבד. זה הזמן לפתוח את השורות לקולות צעירים ורעננים, הקולות ששמענו במחאה החברתית, ולשלבם לצד בעלי הניסיון.

אל מול גודלה העצום של הקואליציה, הדרך היחידה שלנו לייצר אלטרנטיבה תפיסתית וערכית היא באמצעות התוכן שאנו מביאים איתנו. רק כך נהיה אופוזיציה הגדולה מסך חלקיה.

מי שחשב שהוא מוביל תרגיל מבריק עוד יגלה שהוא כרה לעצמו בור. הציבור התפכח וישפוט אותנו על פי התכנים שנציג בפניו. אי אפשר יותר להסתתר, זה הזמן לחזור לדבר אידיאולוגית.

תאריך פרסום:10/05/2012