לאחר כניסתו של ח”כ חיים ילין למפלגת העבודה והצבתו במקום 10, הוקם השבוע מטה ההתיישבות של מפלגת העבודה במטרה להחזיר “הביתה” את מצביעי מפלגת העבודה מכל תנועות ההתיישבות. המטה מובל על ידי ח”כ חיים ילין (בארי), גברי ברגיל (רמות מנשה) נציג מחוז הקיבוצים, לילי בן עמי (בית זית) נציגת מחוז המושבים ואביתר דותן (שומרת) מזכ”ל התאחדות מגדלי הבקר, שאחראי על תחום המועצות האזוריות. במטה לוקחים חלק פעיל חברים מישובים בכל רחבי הארץ.

ח”כ ילין: “גיבשנו במפלגת העבודה יעדים ברורים לביצוע בכנסת הקרובה, כולל הגנה על חקלאות ישראלית בחוק. אנחנו חייבים לחזק מספרית את נציגי ההתיישבות בכנסת כדי שנוכל לקבל תקציבים למענים לישובים שלנו. רק אנחנו מכירים את הצרכים הייחודיים של ההתיישבות, החל מהצורך בשדרוג תשתיות בישובים הותיקים, דרך הצורך במימון הסעות ועד למלחמה של שמירת הקרקעות וחיזוק החקלאות. אני רואה את תפקידנו לפתור בעיות למועצות האזוריות ולישובים עצמם ולעגן פתרונות בחקיקה. יש לנו קשרי עבודה מצוינים עם ראשי תנועות ההתיישבות, מאיר צור יו”ר תנועת המושבים, ניר מאיר, יו”ר תנועת הקיבוצים ועם יו”ר המועצות האזוריות שי חג’ג’, שמהווים שותפים טבעיים לעשייה למען הציבור שלנו”.

 

גברי ברגיל, נציג מחוז הקיבוצים: “כיום מפלגת העבודה היא הבית המובהק של ההתיישבות. שאר המפלגות לא הכניסו נציגי התיישבות במקומות ריאליים ולא יהיו מכוונים לדאוג לצרכים הייחודיים של חברי הקיבוצים והמושבים. אין לי ספק, חברי ההתיישבות צריכים להתאחד ולתת את קולם למפלגת העבודה כהצבעה אסטרטגית מתוך הבנה שאנחנו היחידים שיכולים לדאוג ולטפל בצרכים של הישובים שלנו”.

 

לילי בן עמי, נציגת מחוז המושבים: כנכדה למייסדי המושב, אני מכירה היטב את התלאות של מי שנטעו פרדסים, עבדו בלולים, גידלו ילדים, בנו ישובים – וללא תנאים מינימליים. ללא חשמל וללא מים זורמים. נושא הקרקעות חייב להיות מטופל, תוך הוקרה של העשייה החלוצית הזו והבנה של תרומתה הנוכחית והחיונית למדינה. מפלגת העבודה היא היחידה שמציגה נבחרת של בנות ובני ההתיישבות שילחמו ויגנו על האופי הכפרי. רק אנחנו נגן על החקלאות ונחזק את הדור הבא של ההתיישבות העובדת.

 

 

תאריך פרסום:27/03/2019