פורסם ב”NRG”
15.12.11

הטרור היהודי הרים את ראשו המכוער והחל להפנות את זעמו אל חיילי צה”ל. ראש הממשלה הודיע כי יש לטפל בפורעים ב”יד קשה”, שרי הממשלה שלחו הודעות גינוי וח”כים מהימין לבשו ארשת של זעזוע.

תגובות אלו של ראש הממשלה וחברי הקואליציה שלו הן אנדרסטייטמנט של מעט מדי ומאוחר מדי. פרי הביאושים הזה שהתגלה בשטח ההפקר שמעבר לקו הירוק צמח בערוגה שהם טיפחו, גם אם לא באופן אקטיבי אז בקריצת עין, בסלחנות יתר ובשתיקה.

מי שחשב שניתן יהיה לשלוט בגידולי הפרא הללו ולעצור את ההשתוללות שלהם בכל רגע נתון מבין היום שאת השד שיצא מהבקבוק אי אפשר להחזיר. בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל כבר הוכח שהסתה שיוצאת משליטה עולה בדם. אז זה היה דמו של ראש הממשלה, עכשיו לא רחוק היום שיהיה זה דמם של חיילי צה”ל.

ההסתה דופקת לנתניהו בדלת

האחריות לאובדן השליטה הזאת היא בראש ובראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. גל החקיקה האנטי-דמוקרטי שהוא מוביל, בין אם בקולו ובין אם בשתיקה כהסכמה, מהווה איתות לאותם טרוריסטים יהודים שאין דין ואין דיין. הם לא צריכים יותר מהאיתות הזה כדי לצאת ולבצע את מעשיהם הנפשעים.

בנימין נתניהו שוב חוזר על טעויות שכבר עשה. הוא חושב שניתן לשלוט בהסתה, להשתמש בה רק בשביל להעביר מסר ואז לעצור אותה רגע לפני שהיא מקבלת חיים משל עצמה. עכשיו, ההסתה הזאת נוקשת אצלו בדלת והוא מעמיד פני מופתע. היד שהניף על המיעוטים, על בית המשפט, על התקשורת והדמוקרטיה עכשיו מונפת לעברו.

וכמו נתניהו, מזדעזע עכשיו המיינסטרים של חוגי הימין מהפגיעה בחיילי צה”ל וזועק גוועלד. זוהי היתממות במקרה הטוב וחוסר אחריות משווע ומסוכן במקרה הרע. מי שהניח להתנחלויות להפוך לשטח הפקר בו חוקיה של מדינת ישראל הם לא יותר מהמלצה, מי שכינה את נערי הגבעות “קומץ”, מי שעצם עין וציקצק בלשונו כשנשרפו מסגדים, מי שמכר את מרותה של מדינת ישראל בעבור חופן מנדטים, שלא יביע פליאה שהאש מופנית פנימה אל תוך הממלכה.

מתכון בטוח למלחמת אחים

כשראש הממשלה דיבר לפני שנתיים בנאום בר אילן על שתי מדינות אני בטוח שהוא לא התכוון לשתי המדינות שנוצרו כאן בתוך ומחוץ לקו הירוק. האחת היא מדינת חוק מתוקנת עם כללים ברורים והיררכיה מסודרת ובאחרת מתקיימת ממלכה שמתנהלת לפי החוקים שהמציאה לעצמה. מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה מצב כזה שכן הוא מתכון בטוח למלחמת אחים.

על ראש הממשלה לגלות כעת אחריות ממלכתית ולעצור את מחול השדים הזה. קודם כל עליו לקבל את ההחלטה ולעשות זאת בתוך ביתו שלו, בממשלתו, במפלגתו ובקואליציה שלו. לחוקים כמו חוק המואזין אסור לעבור בזמנים כאלו את סף דלתו.

טרוריסטים יהודים שתוקפים את חיילי צה”ל צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח ולא להשתחרר לאחר לילה במעצר. ועדות להכשרת מאחזים בלתי חוקיים לא צריכות לקום ואת המאחזים האלו עליו לפנות מיד. אם לא ייעשה את כל אלה האחריות לדם שעוד יישפך תהיה על ראשו.

לפני כשבוע אמר נתניהו על קברו של בן גוריון כי “אי קבלת החלטה עלולה לעלות ביוקר”, זה הזמן שלו להוכיח כי התכוון לכך.

תאריך פרסום:18/12/2011