הקמת ממשלת האחדות היא מהלך פוליטי מעורר בחילה, שבשום אופן אינו יכול לזכות לתואר “מהלך פוליטי מבריק”. הקואליציה “הרחבה” שהוקמה משקפת סדק עמוק בדמוקרטיה הישראלית, מאחר ומדובר בקואליציה וירטואלית שאינה מבוססת על תמיכת הציבור או על עקרונות אידיאולוגיים. הסיבות היחידות להקמת הקואליציה הזאת הם סיבות אינטרסנטיות של מנהיגים שאיבדו את התמיכה שלהם בציבור, ולכן חיפשו דרך להציל את עצמם. שאול מופז ואהוד ברק הם שני מנהיגים שנואים בציבוריות הישראלית, והתמיכה שלהם בממשלה לא משקפת שום אחדות כפי שהם רוצים שנאמין. ההיפך הוא הנכון, הקואליציה הנוכחית שהוקמה מסמלת את השבר ואובדן הערכים בחברה הישראלית, והיא תוצר של מנהיגות קלוקלת ונהנתנית ששמה את האינטרסים האישיים שלה לפני האינטרסים של הציבור הישראלי.

ראש הממשלה נתניהו לא מפסיק להפתיעה, כאשר הוא הצליח שוב להוביל מהלך פוליטי מכוער שמעניק להם עוד זמן בתפקיד על חשבון ערכיה של הדמוקרטיה הישראלית. במסווה של מהלך ממלכתי הצליחו בנימין נתניהו שאול מופז ואהוד ברק לשמור על תפקידם, למרות שהם איבדו את אמון הציבור. עצמאות מפלגתו של ברק אינה עוברת את אחוז החסימה, מפלגת קדימה ברשות מופז על סף קריסה מוחלטת, והליכוד מתחיל לאבד את אמון העם, ולמרות זאת ראשי המפלגות האלה הם אלה שימשיכו להנהיג את המדינה. המהלך הזה שקוראים לו מהלך “מבריק” הוא מהלך בזוי, שתוכנן על ידי יועצים בזויים כדוגמת נתן אשל, שהורחקו מהעשייה הציבורית. מדינת ישראל רק תפסיד “מהאחדות” הזאת שנועדה רק לשרת אינטרסים אישיים, ותחזק את כל המהלכים והכוחות הפוליטיים המושחתים שמאיימים על הדמוקרטיה הישראלית.

אחדות מזויפת
שאול מופז וחברי הכנסת מקדימה היו אמורים לשלם את המחיר על חוסר התפקוד שלהם בשנתיים האחרונות, אבל התכסיס המכוער הזה של ראש הממשלה ישאיר את חברי הכנסת הכושלים מקדימה בכנסת. חברי כנסת שהציבור מאס בהם ימשיכו להחזיק בעמדות כוח, למרות שהציבור איבד את האמון בהם. לבני שהייתה יושבת ראש קדימה היא זאת שזכתה בבחירות הקודמות באמון הציבור, אבל שאול מופז “גנב את המנדטים האלה” והוא עושה בהם שימוש בצורה לא דמוקרטית, למרות שאין לו את הלגיטימיות של הציבור. באותו האופן שאהוד ברק גזל חמישה מנדטים מהציבור כך עכשיו מופז גונב שמונה עשרה מנדטים שלא שייכים לו, ומבלי שהוא לוקח בחשבון את רצון הבוחרים שלו. במידה והיו מתקיימים בחירות היום מופז היה מקבל אולי עשרה מנדטים ואהוד ברק כנראה לא היה עובר את אחוז החסימה, ולכן האחדות הזאת שמציגים לנו היא אחדות מזויפת שאינה מייצגת את רצון הציבור. מעבר לכך, לא מדובר באחדות אידיאולוגית אלא באחדות המבוססת על אינטרסים צרים ולכן למרות שהאחדות הזאת מספקת ג’ובים להרבה אנשים במערכת הפוליטית היא אינה אחדות אמתית שמייצגת את הציבור הישראלי.

מחסלים את שלטון הרוב
המהלכים האחרונים שקוראים להם בלי בושה “מהלכים פוליטיים מבריקים”, הם מהלכים הרסניים שמחסלים את הדמוקרטיה הישראלית. המהלך של ברק שנטש את מפלגת העבודה וגם המהלך של מופז, משקפים סדק בדמוקרטיה הישראלית שהפכה מדמוקרטיה ייצוגית לדמוקרטיה של ג’ובים. הקואליציה הזאת לא זוכה לאמון הציבור, ולכן למרות שמדובר בקואליציה רחבה, היא רק מחלישה את הדמוקרטיה שלנו ועלולה להוביל להתפרקות שלה. אזרחי ישראל היום מרגישים בצדק מרומים, מאחר ומנהיגי המפלגות מוכנים “למכור” את כל הערכים שלהם תמורת אינטרסים צרים שלהם ושל הסיעה שבראשם הם עומדים. מופז וגם ברק לא מרגישים שום תחושה של בושה, כאשר הם משתמשים במנדטים שלא שייכים להם כדי להשיג לעצמם מעמד בממשלה. מופז וברק לא עשו כלום בשנים שהם היו בכנסת עבור החברה הישראלית, וכל הפעילות הציבורית שלהם ממוקדת רק ברווחים האישיים שלהם וברצון שלהם לקדם את עצמם ואת בני ביתם.

במקום “המהלך מבריק” צריך לקרוא להקמת הקואליציה הזאת המהלך הבזוי, כי אין במהלך הזה שום בשורה לציבורי הישראלי שדרש פה בקיץ האחרון ייצוג הוגן יותר של המנהיגות שלו בשלטון. המהלך הזה משקף את דמוקרטיית הג’ובים שנוצרה בארץ ואין בו שום אחדות אמתית שמשרתת את העם.

תאריך פרסום:10/05/2015