ועידת העבודה בחרה בעופר עיני כמועמדה לתפקיד יו”ר ההסתדרות ובכך אישרה את הצעתה של יו”ר המפלגה יחימוביץ’, בניגוד לעמדת פרץ
פורסם ב”NRG”
30.11.11

ועידת מפלגת העבודה השמינית התכנסה הערב (ד’) בתל אביב כדי לאשרר את תמיכת המפלגה במועמדותו של יו”ר ההסתדרות עופר עיני לתקופת כהונה נוספת, למרות שהוא מועמד עצמאי ואינו מתמודד מטעם מפלגת העבודה.

ח”כ עמיר פרץ ותומכיו מתנגדים בתוקף להחלטה. מקורביו עתרו שלשום למוסד לבירור עתירות של המפלגה בדרישה לבטל את הוועידה, אולם העתירה נדחתה.

פרץ קרא בנאומו לחברים שלא לתמוך בהצעתה של יחימוביץ’ ולא להסכים לכך שהמפלגה תעמוד מאחורי התמודדותו של יו”ר ההסתדרות. “אומרים שעיני הוא בשר מבשרה של העבודה, נכס. מתי ראיתם אותו קורא לעובדים לתמוך במפלגה? מתי הוא השתתף בהפגנות למען השלום? חוץ מלהשתמש במפלגת העבודה כצעצוע הוא לא עושה דבר וחצי דבר למענה”.

נאומו של פרץ התקבל בקריאות בוז על ידי רוב הנוכחים, ובסיום הוא עזב בזעם את אולם הוועידה כשהוא מלווה בתומכיו. לבסוף החליטו במפלגת העבודה לבחור בעופר עיני כמועמד המפלגה לראשות ההסתדרות. בכך אישרו החברים את הצעתה של יו”ר המפלגה שלי יחימוביץ’.

יו”ר המפלגה, ח”כ שלי יחימוביץ’, הסבירה לחברי הוועידה כי, “בלי עידוד מקצועי, בלי הסתדרות, אדם הוא שלוח לנפשו, בודד וחסר ישע. בלי ה’אנחנו’ אין לו ערך מול מעסיקיו וזכויותיו נרמסות. אם לא יהיו ועדים חדשים והסתדרות כולנו נהיה עובדי קבלן ב-22 שקלים. זה יהיה גורלנו. הרבה זמן לא היתה ההסתדרות עם עוצמה כזאת כפי שיש לה עם עופר עיני”.

יחימוביץ’ פנתה למשתתפים ואמרה להם: “הצטרפו להסתדרות. היום אני מביאה להכרעתכם את המשך הברית בינינו לבין ההסתדרות”. בעקבות צעקות מחאה מהקהל, שבין היתר דרש הצבעה חשאית, השיבה יחימוביץ’: “טוב שאכפת לכם, טוב שיש ויכוח. וכל פעם שיהיה ויכוח הוא יוכרע באופן דמוקרטי. עלינו לממש את השקפת עולמנו עם הפנים החוצה לציבור הישראלי”.

בן אליעזר: “חבר של פרץ, תומך בעיני”

יחימוביץ’ התייחסה גם לסוגיות החברתיות. “אתם זוכרים איך סוגיות של חברה היו באופנה וכולם דיברו על זה? כולם עמדו בתור מי יהיה יותר חברתי. ועכשיו – דממה”. היא סנטה בליכוד ובקדימה ואמרה: “מסתבר שאצל אנשים מסוימים ואצל כל המפלגות סדר יום סוציאל דמוקרטי זה אופנה חולפת”.

לדברי יחימוביץ’ “רק היום שמענו על רווחי העתק של חברות יצחק תשובה. הוא מרוויח הון תועפות, מחלק בונוסים ודיבידנדים וסכומי אין קץ. ועל מי הוא עושה תספורות? על הכסף שחסכתם כל חייכם בזיעת אפכם. ואין פוצה פה ומצפצף”. “תשובה, בן דב, לבייב – הם לא אשמים. נותנים להם – הם לוקחים, למה לא?”, אמרה יחימוביץ’, “אשם ראש הממשלה בנימין נתניהו שב-2003 לקח את כספי הפנסיה ושם בקזינו של הבורסות”.

ח”כ בנימין בן אליעזר דיבר גם הוא בוועידה ואמר: “מעולם לא היינו במציאות כל כך קשה וכל כך מורכבת. זה זמן של הכרעות קשות וכבדות, ולצערי אינני רואה את הממשלה מזיזה אצבע. “כן, אסור לגעת בתקציב הביטחון, ועלינו ללכת ולהתכונן לגרוע ביותר, אבל באותו זמן חייבים ללכת לראות מה עושים בתשובה לצעירים שלנו שהפגינו כאן ברחובות, אלו שהולכים לצבא למילואים ועובדים ומשלמים מסים ועליהם עיקר הנטל”. בן אליעזר הצהיר: “אני תומך במועמדותו של עופר עיני, אך באותה נשימה נשארתי חבר בנפש של עמיר פרץ”.

תאריך פרסום:01/12/2011