יותר מחמישה שבועות לאחר שאושפז במצב קשה, השתחרר בצהריים (יום א’) ח”כ בנימין בן אליעזר מבית החולים אסף הרופא. “אחרי 40 יום אני חוזר הביתה”, אמר בן-אליעזר, שנראה כי הוריד ממשקלו, במסיבת עיתונאים בבית החולים. “זה לא קל לי, בעיקר כשאני עומד ליד צוות שאין לי הגדרה אחרת בעברית מאשר לומר – הביאו אותי מהמוות לחיים”. לאחר מכן הוא הוסיף: “היו שסברו שאני לא אגמור את הלילה, אבל גמרתי את הלילות וגמרתי את הימים בזכות הצוות הרפואי”.

בן-אליעזר, שיזם את מסיבת העיתונאים, התייחס גם לשביתת הרופאים: “אני יודע שהיום יש כינוס של הרופאים השובתים. לבי לא רק מזדהה איתם, אלא גם עם כאבם. רק מי שעבר את מה שעברתי פה יודע כמה עבודת קודש החבורה הזאת עושה. זה לא רק הם, זה הרופאים, זה האחיות, האחים, העוזרים”.
לשאלת ynet, האם הוא סבור שזכה ליחס מיוחד במהלך אשפוזו, הוא ענה: “בזמן האשפוז, בשלושת השבועות האחרונים, השקעתי לא מעט זמן להסתובב בין המחלקות. אמרתי ואני חוזר על זה – אותו טיפול, אותה דאגה להם זכו כל אותם מטופלים. לא ראיתי שום הבדל ביני לבין אחרים”. גם מנהל בית החולים אמר כי לא היה הבדל בין הטיפול בשר לשעבר מאשר ליתר החולים.
השר לשעבר הצהיר שהוא לא מתכוון לפרוש מהחיים הציבוריים. “אני מתכוון לחזור לפעילותי הפוליטית לאט לאט. מה שקורה במדינה חשוב לי. מה שקורה לנו גם חשוב לי. אני אעשה כל מה שרק אפשר, עד כלות נשמתי, כדי להצדיק את חזרת נשמתי אל מקומה”. הוא גם נשאל מה הוא אוכל עכשיו. על כך השיב בן-אליעזר: “לא סטייקים ולא בטיח. עכשיו זה לֶבֶּן ושמאבן”.
במהלך מסיבת העיתונאים נשאל בן-אליעזר, האם מה שנעשה במפלגת העבודה השפיע על מצבו הבריאותי. “כל מה שהספקתי לראות זה הכותרות”, השיב, “אני מוכרח לומר שהכותרות הביאו לכך שכמה דמעות היו בעיניי. להגיד לך שקראתי לעומק? לא. אבל כל הקלסר הזה מונח לי, ואני מניח שאני אעבור על זה בקרוב. הפילוג בעבודה לא השפיע על מצבי. מי שמנסה לייחס ולנכס לעצמו איזושהי סיבה שיתרחק מהדבר הזה כי אני יותר חזק מזה”.

“נראה נפלא”

מנהל בית החולים, ד”ר בני דוידזון, אמר כי הוא לא יפרט על מצבו הרפואי של בן-אליעזר. הוא שיבח שני רופאים בבית החולים, שטיפלו בחבר הכנסת ואמר: “הוא הגיע לכאן כשהיה חולה מאוד והתוצאה הסופית שהוא נראה נפלא”. הוא סיפר, כי בימים האחרונים בן-אליעזר “ניסה לנהל את המדינה מארומה”.
אחד מהרופאים, פרופ’ צבי ורד, אמר: “אנחנו מאוד שמחים שפואד יוצא מבית החולים. אנחנו שמחים שהוא יכול לחזור בהדרגה למה שהוא יודע הכי טוב לעשות. אנחנו מאחלים לו רק בריאות”. הוא גם הודה לאנשי הצוות הרפואי, שעזרו בטיפול. ד”ר יובל לאונוב, שטיפל גם הוא בשר לשעבר, אמר: “אנחנו קיבלנו חולה במצב יחסית קשה לטיפול נמרץ שלנו וטיפלנו בו במסירות רבה, כמו שאנחנו מטפלים בכל החולים שלנו”.
בן אליעזר (75) סבל מדלקת ריאות ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ מטעמי נוחות. במהלך האשפוז הידרדר מצבו והוא היה בסכנת חיים. הוא הורדם והונשם, לצורך הטיפול.
לאחר כמה ימים בטיפול נמרץ השתפר מצבו והוא חזר לנשום בכוחות עצמו. לפני כשבועיים הוא הוחזר למחלקה לטיפול נמרץ, עקב סיבוך – אך הוצא משם כעבור כמה ימים.
ביום שישי האחרון יצא בן-אליעזר, לראשונה, לכמה שעות מבית החולים. הוא נסע לביתו בראשון-לציון, שם בילה כמה שעות עם בני משפחתו.

הכתבה מתוך אתר YNET, מאת מיטל יסעור בית-אור, פורסם בתאריך ה10/4/2011.

תאריך פרסום:11/04/2011